ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وقتی پسری عاشق شماست ولی شما او را دوست ندارید!!

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وقتی پسری عاشق شماست ولی شما او را دوست ندارید!!

وقتی پسری عاشق شماست ولی شما او را دوست ندارید!!

در یک رابطه طرفین با سرعت یکسان به هم علاقمند نمی شوند

 گاهی در روابط بین دختر و پسر پیش می آید که پسری به شما ابراز علاقه می کند ولی شما هیچ علاقه ای به او ندارید. در این موقعیت بهترین کار چیست؟

 


موضوعات مرتبط: زنا شویی
برچسب‌ها: دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 / 7 / 1399 | 18:47 | نویسنده : اکبر احمدی |

ازدواج با هدف های اشتباه؛ با این اهداف هرگز ازدواج نکنید!

ازدواج با هدف های اشتباه؛ با این اهداف هرگز ازدواج نکنید!

برخی از افراد عوامل دیگر را نادیده گرفته و فقط به خاطر ثروت طرف مقابل با او ازدواج می‌کنند

 

برخی از افراد ازدواج را وسیله‌ای می‌دانند برای رسیدن به اهدافی که در ذهن دارند؛ اهدافی غیر از هدف‌های زناشویی. ازدواج با هدف‌ های اشتباه فرد را بعد از ازدواج دچار سرخوردگی و احساس شکست در زندگی مشترک خواهد کرد. می‌توانید برخی از این اهداف انحرافی در ازدواج را در ادامه این مقاله بخوانید.

 


موضوعات مرتبط: زنا شویی
برچسب‌ها: دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 / 7 / 1399 | 18:45 | نویسنده : اکبر احمدی |

بزرگ‌ترین اشتباهات زوج‌ها در اولین سال زندگی مشترک

بزرگ‌ترین اشتباهات زوج‌ها در اولین سال زندگی مشترک

اعتماد و ارتباط، رمز موفقیت در زندگی مشترک است

 بسیاری از اشتباهاتی که زوج‌های جوان مرتکب می‌شوند، به دلیل چند مشکل اصلی است که اتفاقا خیلی ساده شروع می‌شوند. همه‌ی ما می‌دانیم که اعتماد و ارتباط، رمز موفقیت در زندگی مشترک است. اما در ماههای اولیه‌ی زندگی مشترک، ایجاد ارتباط و اعتماد کار سختی است زیرا دو طرف هنوز دقیقا نمی‌دانند چگونه ارتباط برقرار کنند و چگونه به همدیگر اطمینان کنند یا چطور از هم انتقاد کنند. اشتباهات زیر را مرتکب نشوید تا راحت‌تر و زودتر به کلید ارتباط و اطمینان دست پیدا کنید.

 


موضوعات مرتبط: زنا شویی
برچسب‌ها: دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 / 7 / 1399 | 18:41 | نویسنده : اکبر احمدی |

اعمال و دعاهای زیبایی چهره و جذابیت معنوی

اعمال و دعاهای زیبایی چهره و جذابیت معنوی

ذکر زیبایی چهره

آیا تا کنون به دنبال دعایی برای زیباتر شدن چهره و صورت خود بوده اید؟ و یا اسلام ذکر و دعایی را پیشنهاد کرده است که به زیباتر شدن چهره انسان کمک کند؟ پاسخ آری است.در آیات قرآن و احادیث پیشوایان دینی، دعاهایی وجود دارد که مخصوص زیبایی صورت و جذابیت چهره می باشد. در این بخش  برخی از آنها را معرفی می کنیم.


موضوعات مرتبط: داروخانه معنوی
برچسب‌ها: دعاها و ذکرها، رازهای زیبایی ،صورت نورانی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 / 7 / 1399 | 18:34 | نویسنده : اکبر احمدی |

آداب خواندن زیارت عاشورا را یاد بگیرید

آداب خواندن زیارت عاشورا را یاد بگیرید

در مسائل دینی و مذهبی برای هر امری در دنیا و آخرت، آدابی مخصوص وجود دارد. ادعیه و زیارت هایی در مفاتیح، صحیفه سجادیه و ... ذکر شده است که یکی از آنها زیارت عاشورا است که خواندن آن ثواب زیادی دارد و مشتمل بر آداب و حالات مخصوص به خود میباشد.

آداب خواندن زیارت عاشورا

زیارت عاشورا، زیارتنامه ای است که از امام محمد باقر( ع) نقل شده و شیعیان برای زیارت امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا در هر ایامی بخصوص در روزهای محرم و صفر می خوانند. در این بخش از دین و مذهب شما را با آداب خواندن زیارت عاشورا آشنا می کنیم.

روش خواندن زیارت عاشورا

زیارت عاشورا از چه کسی نقل شده و چگونه خوانده می شود؟

زیارت عاشورا - به حسب ظاهر- از امام باقر(ع) و امام صادق (ع) نقل شده؛ اما در واقع این زیارت از جانب خود خداوند متعال نازل شده است. شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان از امام صادق (ع)نقل می کند که آن حضرت از پدر بزرگوارش و ایشان از اجداد طاهرینش و آنان از پیامبر اکرم و آن حضرت از جبرئیل و جبرئیل از خداوند متعال نقل می کنند:«حضرت احدیّت به ذات مقدس خود قسم خورده که هر کس امام حسین (ع) را با این زیارت، از دور یا نزدیک زیارت کند، زیارت او را می پذیرم و خواهش و حاجت او را برآورده می کنم و فوز به بهشت و آزادی از جهنم را به او عطا می کنم و شفاعت او را در حق هر کس که بخواهد قبول می نمایم»


موضوعات مرتبط: داروخانه معنوی
برچسب‌ها: خواندن زیارت عاشورا ،عاشورا و تاسوعا

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 / 7 / 1399 | 18:30 | نویسنده : اکبر احمدی |

دعای عزیز شدن پیش شوهر و محبوب شدن نزد خانواده همسر

دعای عزیز شدن پیش شوهر و محبوب شدن نزد خانواده همسر

برقراری ارتباط با خانواده همسر آسان نیست زیرا ممکن است آنها تفاوت فرهنگی ومذهبی و عقیدتی با ما داشته باشند؛ به همین خاطر در ازدواج، نقش خانواده بسیار پر رنگ است. اگر به تازگی ازدواج کرده اید و مشکلاتی با خانواده همسرتان دارید، رفتار خود را بررسی کنید و بعد از آن برای عزیز شدن نزد خانواده همسر دعاهایی که در این بخش از دین و مذهب  آورده ایم، بخوانید تا نزد آنها محبوب گردید.

دعای عزیز شدن پیش شوهر

دعای عزیز شدن پیش شوهر خانواده اش

دعای عزیز شدن در نزد دیگران بر اساس قرآن

ختم سوره الضحی برای عزیز شدن نزد خانواده شوهر سریع الاثر

برای ایجاد مهر و محبت ختم سوره الضحی برای ایین افراد توصیه می شود که سوره الضحی خوانده شود. اگر می خواهید نزد خانواده همسرتان عزیز و محبوب شوید، ابتدا وضو بگیرید و بعد با نیت محبوبیت سوره الضحی را 11 مرتبه بخوانید.

 


موضوعات مرتبط: داروخانه معنوی
برچسب‌ها: دعاها و ذکرها

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 / 7 / 1399 | 18:25 | نویسنده : اکبر احمدی |

آیا حضور زنان در دسته های عزاداری اشکال دارد؟

آیا حضور زنان در دسته های عزاداری اشکال دارد؟

 

حضور زنان در دسته های عزاداری,احکام حضور زنان در دسته های عزاداری احکام شرکت زنان در دسته های عزاداری
 
یکی از مسائلی که در عزاداری های امروزی متداول شده است شرکت زنان در دسته های عزاداری و پشت سر دسته های سینه زنی و زنجیرزنی می باشد، به همین علت لازم دانستیم که حکم شرعی آن را خدمت کاربران ارائه دهیم:

- منظور مقام معظم رهبری در خصوص عدم شرکت زنان در دسته‌جات عزاداری چیست؟ لطفا نظر مبارک ایشان را تبیین فرمایید. چرا که در ایام شهادت ائمه بسیاری از هیئات مذهبی اقدام به راه‌اندازی دسته‌جات مذهبی می‌نمایند و زنان نیز پشت سر مردان حضور دارند. آیا این حضور زنان در پشت سر مردان در دسته‌جات اشکال دارد؟
اولا اگر مصداق اختلاط محرم و نامحرم باشد حرام است و حدودی برای این مسئله مشخص شده است و همین جا توصیه میکنیم در هیئت‌ها و در مجالس عزا، همه جا باید این رعایت شود و خانم‌ها حجاب‌شان را مراعات کنند و همه نگاه‌شان را نگه دارند؛ نگاه به نامحرم.

اما در خصوص اینکه خانم‌ها هم دنبال دسته عزا راه بیافتند و دسته عزاداری راه بیاندازند گفتند این شایسته نیست که خانم‌ها دسته عزاداری داشته باشند؛ حتی دنبال دسته‌های عزاداری راه بیافتند. شیوه عزاداری از قدیم‌الایام مرسوم بوده و خانم‌ها هم در مجلس عزا شرکت می‌کردند با مراعات حدود شرعی و حجاب و عفاف.
مطابق نظر آيت الله خامنه اي

- نظر شما در مورد حضور خواهران با رعایت حجاب کامل در پشت دسته هاى عزادارى در کوچه و خیابان چیست؟ آیا این حضور براى تعظیم شعائر اسلامى جایز است؟
آیت الله مکارم شیرازی: در فرض سؤال، اشکال ندارد.

 

- ايستادن و نگاهِ خانم‌ها به مرداني كه در خيابان مشغول عزاداري هستند، چه حكمي دارد؟ و مسئوليت دست‌اندر‌كارانِ هيئت در اين مورد چه مقدار است؟
آیت الله صافی گلپایگانی: نگاه­ كردن خانم‌ها به بدن مردان نامحرم جايز نيست.

- راه‌رفتن خانم‌ها در عقب دسته‌هاي عزاداري چه حكمي دارد؟
آیت الله صافی گلپایگانی: اگر مستلزم ارتكاب معصيت نباشد اشكال ندارد.

منبع: hadana.ir

 

 
 

موضوعات مرتبط: احکام دینی
برچسب‌ها: احکام دینی

تاريخ : جمعه 30 / 7 / 1399 | 18:21 | نویسنده : اکبر احمدی |

حکم دور ریختن غذاهای اضافی

حکم دور ریختن غذاهای اضافی

 

حکم دور ریختن غذاهای اضافی,دور ریختن غذاهای اضافی,احکام دور ریختن غذاهای اضافی اسراف را یکی از مذموم‌ترین اعمال می‌باشد
 
در اکثر کتب فقهی مسأله اسراف بطور مستقل بحث نشده است بلکه در ضمن دیگر مباحث مطرح شده است البته برخی در این خصوص رساله مستقلی نگاشته و از جهات گوناگون آن را مورد بحث قرار داده‌اند. آنچه مسلم است و از مطالعه نظر شرع و مراجع در مورد مسأله اتلاف و اسراف در هر چیز و علی الخصوص در مورد مواد غذایی بر می‌آید چنین است که اتلاف و اسراف حرام است.

 

 


موضوعات مرتبط: احکام دینی
برچسب‌ها: احکام دینی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 / 7 / 1399 | 18:19 | نویسنده : اکبر احمدی |

آیا می‌توانیم بعد از رکوع، ذکر «سمع الله لمن حمده» را در حال حرکت بگوییم؟

آیا می‌توانیم بعد از رکوع، ذکر «سمع الله لمن حمده» را در حال حرکت بگوییم؟

 

ذکر بعد از رکوع,احکام نماز,نماز خواندناحکام نماز

پرسش
با توجه به اینکه در نماز، فقط ذکر «بحول لله» را میتوان در حال حرکت گفت، و همچنین ذکر «الله اکبر» را به نیت مطلق ذکر، آیا می‌توان ذکر «سمع الله لمن حمده» را نیز مثل الله اکبر به نیت مطلق ذکر، در حرکت بگوییم؟

 


موضوعات مرتبط: احکام دینی
برچسب‌ها: احکام دینی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 / 7 / 1399 | 18:17 | نویسنده : اکبر احمدی |

اهمیت تفکّر و تدبّر در قرآن

«دست گردانیِ احسان» به چه معناست؟

تفکّر و تدبّر در قرآن، چه میزان اهمیت دارد؟

نزول قرآن و تبیین و تفسیر پیامبر(ص) و ائمه (ع) برای تعقل، تفکر و تدبر بیشتر است. قرآن کتابی است که درک و فهم و شکوفایی پیام ها و معارف آن، در پناه اندیشیدن حاصل می‌شود.
قرآن در این زمینه می فرماید: « وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ؛ وحی آسمانی را برای روشن کردن آیات الهی قرآن، بر تو نازل کردیم و شاید آنان تفکر کنند.»[ سوره نحل، آیه ۴۴ .]
پس انتظار آن است که انسان، آیات قرآن را در کنار بیانات پیامبر(ص) و سنت قرار داده، در آن‌ها بیاندیشد و مجهولات خود را مرتفع سازد؛ زیرا تنها در سایه تفکر و تدبر در آیات است که بسیاری از سوالات اساسی انسان، پاسخ داده می شود. قرآن به پیامبر(ص) می فرماید: «قُلْ هذِهِ سَبِیلِی أَدْعُوا إِلَی اللَّهِ عَلی بَصِیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِی؛ بگو این راه من است به سوی خدا که با بصیرت تمام من و پیرامون من دعوت می کنیم.»[ سوره یوسف، آیه ۱۰۸ .]
آیات قرآن، از معارف و دستورهایی سخن می گوید از مسئولیت های انسان و نظام پاداش و جزا صحبت می ‌کند و عواقب مثبت و منفی رفتارش را متذکر می شود.
با تدبر در آیات و عواقب و لوازم آن‌ها و آثار مترتب بر عمل کردن یا نکردن بر مقتضای آن‌ها است که دل و قلب انسان راه می افتد و از بشارت های قرآن بهره می گیرد و تهدیدهایش در او مؤثر می افتد.
قرآن در این زمینه می فرماید: «أَ فَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلی قُلُوبٍ أَقْفالُها؛ آیا در قرآن تدبر نمی کنند یا آنکه بر دل آنها قفل زده شده و راه نمی افتد.»[ سوره محمد، آیه ۲۴ .]
پس تفکر و تدبر در قرآن، به ایجاد روح بصیرت و روشن بینی و زنده شدن و فعال شدن قدرت درک قلب و جان آدمی است.
در روایات نیز ثواب تدبّر در آیات قرآن، از قرائت آن بیشتر معرفی شده است:
«لا خیر فی قرائة لیس فیها تدبّر؛ [آگاه باشید که ]خیری در تلاوت قرآن بدون تفکّر و ارزیابی آن وجود ندارد»[ بحارالانوار، ج ۹۲، ص ۲۱۱ .]
اصولاً از مقایسه آیه ۱۲۱ سوره بقره «الذین آتینا هم الکتاب یتلونه حق تلاوته اولئک یؤمنون به» و آیه ۲۹ سوره جن - که هدف از نزول قرآن را بهره ‌مندی و تدبر در آن می داند در می یابیم که تلاوت راستین در صورت تدبر در آیات به دست می‌آید.
در این باره توجه به چند نکته، بایسته است:
۱. الهی بودن قرآن بدون «تدبّر در آن» معلوم نخواهد شد: «أَ فَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَ لَوْ کانَ مِنْ عِنْدِ غَیْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلافاً کَثِیراً»[ سوره نساء، آیه ۸۲ .]
۲. بدون تدبر در قرآن، نمی توان از ذخایر بی کران و پر خیر و برکت کلام خدا بهره ای جست.
۳. بدون تدبر نمی توان از ظلمت شک و تردید و سرگردانی نفاق، خود را رهانید و به ایمانی راسخ و استوار، دست یافت.
۴. بدون تدبّر عمق و مغز آیات را نمی توان دریافت و به حقایق شگفت و حیرت‌آورش پی برد.
۵. تدبّر کننده در قرآن با تمام وجود، در جای جای قرآن، حضور خدا را حس می کند و دل و جانش را از نور خدا سرشار می نماید.[ ر. ک: نقی پورفر، ولی اللَّه، پژوهشی پیرامون تدبر در قرآن.]

موضوعات مرتبط: معارف قرآن
برچسب‌ها: معارف قرآن

تاريخ : شنبه 29 / 7 / 1399 | 19:2 | نویسنده : اکبر احمدی |

تفسیر قرآن ، تدبر در قرآن

قرآن کریم فقط تلاوت نیست!تدبر و اندیشدن نیز، راهگشاست

از جمله آیاتی که دلالت دارد اهل بیت پیامبر وکسانی که در پرتو انوار آنها هستند آگاه به تفسیر وحقایق قرآن هستند آیات ذیل است هُوَ الَّذی أَنْزَلَ عَلَیْکَ الْکِتابَ مِنْهُ آیاتٌ مُحْکَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْکِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ زَیْغٌ فَیَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْویلِهِ وَ ما یَعْلَمُ تَأْویلَهُ إِلاَّ اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ یَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ کُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنا وَ ما یَذَّکَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبابِ (آل عمران ۷) در این آیه خداوند علم به متشابهات را مختص به خود وراسخان در علم میدا

 


موضوعات مرتبط: معارف قرآن
برچسب‌ها: معارف قرآن

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 / 7 / 1399 | 18:59 | نویسنده : اکبر احمدی |

تدبّر در قرآن

جریان‌شناسی ترویج تدبر در قرآن کریم

قرآن کتابى است که شکوفایى پیام ها و معارف آن، در پناه اندیشیدن است.
«تفکر» عبارت است از: به کار بردن فکر براى کشف مجهولات و پاسخ به سؤالات است. قرآن در این زمینه مى فرماید:


موضوعات مرتبط: معارف قرآن
برچسب‌ها: معارف قرآن

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 / 7 / 1399 | 18:56 | نویسنده : اکبر احمدی |

عمل به دانسته‌ها

بسم الله‌ الرحمن الرحیم
عمل به دانسته‌ها


انس با قرآن:
ثواب یادگیری قرآن

پیامبر اسلام صلی‌الله‌وعلیه‌وآله‌وسلم فرموده‌اند:
«مَن قَرَأَ القُرآنَ ابتِغاءَ وَجهِ اللّه و َتَفَقُّها فِى الدّينِ كانَ لَهُ مِنَ الثَّوابِ مِثلَ جَميعِ ما اُعطِىَ المَلائِكَةُ و َالأنبياءُ وَ المُرسَلونَ ـ هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين، قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه‌ی آن‌چه كه به فرشتگان و پيامبران و رسولان داده شده، براى اوست». (ثواب الأعمال النص؛ ص293)

 


موضوعات مرتبط: ذکر مبارک
برچسب‌ها: ذکر مبارک

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 / 7 / 1399 | 18:42 | نویسنده : اکبر احمدی |

تأخیر توبه - درس چهاردهم

بسم الله‌ الرحمن الرحیم
تأخیر توبه؛ راه‌کار شیطان
وَ الَّذينَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ
وَ مَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللَّهُ وَ لَمْ يُصِرُّوا عَلى ما فَعَلُوا وَ هُمْ يَعْلَمُونَ

(متقین کسانی هستند که) وقتى مرتكب عمل زشتى شوند، يا به خود ستم كنند، به ياد خدا مى‌افتند؛ و براى گناهان خود، طلب آمرزش مى‌كنند؛ و كيست جز خدا كه گناهان را ببخشد؟ و بر گناه، اصرار نمى‌ورزند، با اين‌كه مى‌دانند. (آل‌عمران/135)

 


موضوعات مرتبط: ذکر مبارک
برچسب‌ها: ذکر مبارک

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 / 7 / 1399 | 18:39 | نویسنده : اکبر احمدی |

سئوالات آزمون نورمبین - 6 ماهه دوم پایوران

تاريخ : شنبه 29 / 7 / 1399 | 18:31 | نویسنده : اکبر احمدی |

تفسیرسوره حمد

قرآن  مرکز طبع و نشر قرآن کریم صفحه 1

پیام ها:

1- همه ستایش ها برای اوست. «اَلْحَمْدُ لِلّهِ» [1]
2- خداوند در تربیت و رشد هستی اجباری ندارد. زیرا حمد برای كارهای غیر اجباری است. «اَلْحَمْدُ لِلّهِ»
3- همه هستی زیباست و تدبیر همه هستی نیكوست. زیرا حمد برای زیبایی و نیكویی است. «اَلْحَمْدُ لِلّهِ»
4- دلیل ستایش ما، پروردگاری اوست. «اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ اَلْعالَمِینَ»

موضوعات مرتبط: درسهایی از قرآن
برچسب‌ها: درسهایی از قرآن

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 / 7 / 1399 | 18:25 | نویسنده : اکبر احمدی |

تفسیرسوره حمد

سیماى «بسم اللّه»
1. «بسم ‏اللَّه» نشانگر رنگ وصبغه‏ ى الهى وبیانگر جهت‏ گیرى توحیدى ماست.(17)
2. «بسم ‏اللَّه» رمز توحید است وذكر نام دیگران به جاى آن رمز كفر، و قرین كردن نام خدا بانام دیگران، نشانه‏ى شرك. نه در كنار نام خدا، نام دیگرى را ببریم ونه به جاى نام او.(18)
3. «بسم‏ اللَّه» رمز بقا ودوام است. زیرا هرچه رنگ خدایى نداشته باشد، فانى است.(19)

 


موضوعات مرتبط: درسهایی از قرآن
برچسب‌ها: درسهایی از قرآن

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 / 7 / 1399 | 18:20 | نویسنده : اکبر احمدی |

تفسیرسوره حمد

اسامی سوره مبارکه حمد و تفسیر آن

سوره حمد

سوره ی حمد كه نام دیگرش «فاتحة الكتاب» است، هفت آیه دارد [1]وتنها سوره ای است كه بر هر مسلمانی واجب است روزانه ده بار آن را در نمازهای شبانه روزی بخواند و در صورت ترك عمدی نماز او باطل است. «لاصلاة الاّ بفاتحة الكتاب» [2] بنا به روایت جابربن عبداللّه انصاری از رسول اكرم صلی الله علیه و آله: این سوره بهترین سوره های قرآن است. و به نقل ابن عباس؛ سوره ی حمد اساس قرآن است. در حدیث نیز آمده است: اگر هفتاد مرتبه این سوره را بر مرده خواندید و زنده شد، تعجّب نكنید. [3] از نامگذاری این سوره به «فاتحة الكتاب» توسط پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله، [4]معلوم می شود كه تمام آیات قرآن در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله جمع آوری شده و به صورت كتاب در آمده است و به امر ایشان این سوره در آغاز و شروع كتاب (قرآن) قرار گرفته است. همچنین در حدیث ثقلین می خوانیم كه پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «انّی تارك فیكم الثقلَین تفسیر نور(10جلدی) ، ج 1 ، ص : 20

 


موضوعات مرتبط: درسهایی از قرآن
برچسب‌ها: درسهایی از قرآن

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 / 7 / 1399 | 18:15 | نویسنده : اکبر احمدی |

کدامیک از عوامل جسمانی می تواند تمایل روح و نفس معنویت را کاهش دهد؟

فشار‌های عصبی با جسم شما چه می‌کند؟

کدامیک از عوامل جسمانی می تواند تمایل روح و نفس معنویت را کاهش دهد؟

ناشناس ( تحصیلات : سطح ، 21 ساله )

کدامیک از عوامل جسمانی می تواند تمایل روح و نفس معنویت را کاهش دهد و این گرایش را کمرنگ نماید؟


مشاور: خانم کیخا

سلام و از حسن انتخابتان سپاسگزارم. 

بدن انسان دارای سه بعد جسم، روح و ذهن است که سلامتی هر سه به هم مرتبط میباشد. چنانچه روح و ذهن دچار مشکل باشد، جسم نیز دچار مشکل میشود. به عنوان مثال وقتی انسان دچار افسردگی باشد که یک نوع بیماری روحی و ذهنی است، حتما دچار ضعف بدن میشود و هیچ تمایلی به حرکت ندارد. از طرف بعضی موارد هستند که باعث میشود جسم دچار اختلال شود و اختلال جسمی باعث بیماری روحی میشود که در ادامه به این موارد اشاره میکنم.

*مصرف هر گونه سردی بیش از حد و همراه غذا باعث سردی بدن و کسالت میشود و انسان نمیتواند به درستی به تحرک بپردازد و انرژی حیاتی بدن کاهش می یابد و هرگاه انرژی حیاتی کاسته شود، انسان نمیتواند به درستی به معنویات بپردازد، زیرا سردی باعث سردی و عدم حرکت خون و سردی مغز میشود و قدرت پردازش مغز پایین می آید. بنابراین مصرف فست فود، سردیجات، پرخوری، مصرف چند نوع غذای دیر هضم باعث کسالت بدن میشود و در افرادی که کسالت وجود دارد خون نیز جریان درست ندارد و کم خونی ایجاد میشود و فرد نمیتواند به معنویت بپردازد.

*عدم تحرک کافی نیز باعث عدم جریان خون میشود، لذا یک حرکت معنوی میتواند با جریان خون تقویت شود و اگر جریان خون به خوبی صورت نگردد، حرکت معنوی نیز دچار اختلال میشود.

*خواب منظم بسیار در رشد معنوی انسان موثر است، لذا افرادی که دیر میخوابند و بعد از بین الطلوعین بیدار میشوند، دچار سنگینی بدن میشود که خود بسیار در اختلال روح اثر میگذارد.

*گاهی اعتقادات انسان به دعا و ذکر و مسائل معنوی باعث گرمای جسم میشود ، لذا قرار گرفتن در اماکن زیارتی باعث گرمای روح، جسم و ذهن میشود.


موضوعات مرتبط: معنویت
برچسب‌ها: معنویت

تاريخ : چهار شنبه 28 / 7 / 1399 | 18:24 | نویسنده : اکبر احمدی |

در خانه هم می‌شود به اوج معنویت رسید!

تاريخ : چهار شنبه 28 / 7 / 1399 | 18:19 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.