ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شبي رويايي در کمال سادگي

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شبي رويايي در کمال سادگي

ازدواج

اين روزها سبقت جستن در تجملات و چشم و هم چشمي هاي تشريفاتي ، به زحمت انداختن خانواده ها و تکلف هاي طاقت فرسا در افزودن هزينه هاي مراسم قبل، حين و بعد از ازدواج و… از جمله عوامل دور ساختن جوانان از ازدواج به هنگام و تأخير در زناشوئي است. اين مساله همچنين افزايش توقعات و غلبه مشکل و زرق و برق ماديات بر معنويت ها و کاهش بهره وري در ازدواج مي شود به طوري که ديگر کمتر کسي را مي توان يافت که با کمترين هزينه و ساده ترين مراسم تن به آغاز زندگي زناشويي و ازدواج دهد.

در همين راستا و با توجه به اينکه امسال به نام سال اصلاح الگوي مصرف نامگذاري شده است مي تواند فرصت را غنيمت شمرد و باتوجه به رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب مبني بر اينکه «سادگي را از مراسم ازدواج آغاز کنيد» بناي بسياري از ازدواج ها را مبني بر سادگي و با هزينه هاي کم گذاشت.

 

 


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: شبي رويايي در کمال سادگي

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 2 / 1396 | 11:28 | نویسنده : اکبر احمدی |

ضیافت عشق فواید ازدواج شایسته

ضیافت عشق

خانواده اولین و مهم ترین نهاد در تاریخ فرهنگ و تمدن انسانی و اولین مدرسه ای است که انسان در آن تعلیم می یابد و با اصول زندگی اجتماعی و روش تفاهم با دیگران آشنا می شود. بنابراین تقویت این مرکز، متضمن اعتدال و اعتلای جامعه است.

اهمیّت و شأن والای خانواده به عنوان با هویّت ترین نهاد اجتماعی از دیرباز و خصوصاً قرون اخیر، موقعیت و مقام ممتازی را در بحث¬های مختلف حقوقی، اخلاقی، اجتماعی، تربیتی، پرورشی و... به خود اختصاص داده است.

اصول، ضوابط و راهکارهای مفید و سازنده مربوط به پیوند مشترک زن و مرد، به عنوان نخستین هسته تشکیل دهنده نهادهای اجتماعی، همواره مورد توجه تعالیم انسان ساز و سعادتبخش مبشّرین ادیان الهی بوده است و در این میان تعالیم حیات بخش اسلام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

 

ازدواج و یافتن گمشده

افلاطون در کتاب ضیافت خویش آورده است:

ارواح آدمیان در آغاز به صورت کروی و کامل بود. آن گاه هر کدام به دو نیمه شده و از هم جدا شدند و از آن پس، هر یک به دنبال نیمه گم شده خویش می گردد. با پیوند زناشویی، آدمی به گم شده خویش می رسد و آرام می گیرد.

این حکایت نمادین صرف نظر از جنبه افسانه ای آن، در مقام اشاره به این حقیقت است که همان گونه که اگر انسان چیز گران بهایی را گم کند، همواره در نگرانی به سر می برد و با پیدا کردن آن به آرامش می رسد، در امر ازدواج نیز آن دلهره و سرگردانی پیش از ازدواج، با دست یافتن به همسر مناسب و دلخواه، به آرامش و خرسندی تبدیل می شود. حقیقتی که در قرآن کریم این گونه بدان اشاره شده است:

 


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: ضیافت عشق فواید ازدواج شایسته

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 2 / 1396 | 11:26 | نویسنده : اکبر احمدی |

عشق ورزی حلال از نظر اسلام

گل

 

از آنجایی‌كه دین اسلام به‌عنوان كامل ترین دین الهی مطرح است و نیازمندی‌های بشری را در هر زمانی جوابگوست؛ نسبت به ازدواج و كانون مقدس خانواده، تشویق‌ها و ترغیب‌های زیادی نموده است، تا جایی‌كه بیت‌المال را یكی از ابزارهای رسیدن به چنین هدفی قلمداد می‌كند و علاوه بر موارد ضروری تكلیف كرده تا حاكم حكومت اسلامی برای رفع معضل جوانان و پیشگیری از افتادن در ورطه انحراف و مفاسد اجتماعی از بیت‌المال مسلمانان استفاده كند. در این خصوص پیامبر عظیم‌شان اسلام می‌فرمایند:

«ما بنی بناء فی‌الاسلام احب الی الله عزوجل من‌التزویج»

«در اسلام هیچ بنایی نزد خدا محبوب‌تر از بنای ازدواج نیست»

پاكدامنی و عفت در همه ملل ستودنی است و مختص قشر خاصی نبوده و نیست وبه همین‌دلیل در همه كشورها برای ازدواج آئین مخصوصی با توجه با قوانین و فرهنگ هر ملتی وجود دارد

 


موضوعات مرتبط: ازدواج
برچسب‌ها: عشق ورزی حلال از نظر اسلام

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 31 / 2 / 1396 | 11:20 | نویسنده : اکبر احمدی |

امام خامنه ای امام عشق است

عکس پروفایل رهبری

8

عکس و تصویر

عکس و تصویر .

عکس و تصویر #روحی-فداک

عکس و تصویر روحی فداک

www.sher-agha.blogfa.com

ما رهرو ولایتیم ولایت مال حیدره *** دست خدا رو سر ما که خامنه ای رهبره

ما عاشق و دلداده آن شهریار بی سریم *** سرباز کوی عترت و فداییان رهبریم

من سینه چاک رهبرم ای دشمن روح خدا *** اگر اشاره ای کند سرت زتن کنم جدا

ما گردان فاطمیون رزمنده بودن ذات ما *** اسم تو یا زهرا(س)بود رمز عملیات ما

دشمن رهبر بشنود نداریم هیچ واهمه ای *** چون که بود فرمانده ی کل قوا خامنه ای


برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

تاريخ : دو شنبه 30 / 2 / 1396 | 8:6 | نویسنده : اکبر احمدی |

امام خامنه ای امام عشق است

افرادی هستند میگویند دشمن تراشی نکنید،حرف هایی نزنید که به آمریکایی ها بر بخورد.به فکر رفع کدورت ها و دشمنی های ظالمانه شیطان هستند.میخواهند روابط را دوستانه کنند.از آن موقعی که یادم می آید اینها بودند و هنوز هم هستند.
چقدر ساده لوحانه و ساده انگارانه مسائل را مینگرند،به قول حضرت آقا فکر کرده اند که میشود با صحبت این اختلافات را حل کرد و آنها را در رودربایستی گذاشت.آخر مگر میشود کینه کهنه را در رودربایستی گذاشت؟

****امام خامنه ای امام عشق****

****امام خامنه ای امام عشق****

****امام خامنه ای امام عشق****

****امام خامنه ای امام عشق****

****امام خامنه ای امام عشق****


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

تاريخ : دو شنبه 30 / 2 / 1396 | 8:1 | نویسنده : اکبر احمدی |

امام خامنه ای امام عشق است

****امام خامنه ای امام عشق****

****امام خامنه ای امام عشق****

****امام خامنه ای امام عشق****

****امام خامنه ای امام عشق****

****امام خامنه ای امام عشق****

****امام خامنه ای امام عشق****

****امام خامنه ای امام عشق****

با عشق علی حماسه ها می سازیم
حیفا و تل آویو فنا می سازیم
در عرصه اقتصاد ما بیداریم
کشور به سیاست علی می سازیم
در صحنه انتخاب مرد اصلح
بر عاشق و دلسوز علی می نازیم
در خط ولایت فقیه ما امسال
یک دولت پیرو ولی می سازیم
بر هر که مخالفت کند مولا را
با نغمه یا سید علی می تازیم....

موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

تاريخ : دو شنبه 30 / 2 / 1396 | 7:53 | نویسنده : اکبر احمدی |

نماز و توجه به همه ابعاد زندگی انسان


13596966744635219257.jpg

نماز و توجه به همه ابعاد زندگی انسان

نماز که از سوی آفریننده حکیم، بر انسان واجب گشته، خود نمونه‏ای از یک عمل اعجازآمیز است که در آن به تمام ابعاد وجودی انسان و به همه شرائط زندگی او توجه شده است، ابعاد اعتقادی عرفانی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، حقوقی، اقتصادی، سیاسی و بهداشت روح و جسم مورد توجه است، آزادی و آزادگی تنها در این مسیر ممکن و متصور است که در شبانه روز بارها و بارها می‏گوئیم «ایاک نعبد و ایاک نستعین» (تنها و تنها تو را می‏پرستیم و تنها از تو طلب یاری می‏جوئیم). اگر ما تنها به همه شرائط نماز عمل کنیم و به ابعاد آن توجه نمائیم در واقع به همه وظائف انسانی عمل می‏کنیم و از همه مفاسد و زشتیها، در امان می‏مانیم، به همین جهت بوده که مولای آزادگان امام علی علیه‏السلام فرمودند: «والله الله فی الصلاة فانها عمود دینکم»(1) (خداای را خدا را درباره نماز که آن استوانه محکم دین شماست).
علما و دانشمندان، اساتید، طلاب، دانشجویان، و برهمه مسؤولان آگاه و دلسوز کشور و امت اسلامی ایران است که در اقامه این امر خطیر بیش از پیش همت بگمارند و در بالا بردن افکار جامعه و آشنا کردن آنان به روح و واقعیت و نقش ارزش نماز، از هر طریق معقول، مشروع علمی و هنری استفاده نمایند! که این وظیفه را خدای متعال تصریح فرموده است: «اَلَّذِینَ اِنْ مَکَّنّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ...»(2) (آناان کسانی هستند که اگر ما به آنان مکنت و حکومت بدهیم ایشان اقامه نماز نمایند و نماز را برپا دارند). همچنان که امت اسلامی ایران امام و مقتدای جهانیان در ابعاد فرهنگی و اسلامی شده است، لازم است این رسالت تاریخی و الهی به نحو احسن انجام گیرد.

 

پی نوشت:

1) وصیتنامه حضرت علی علیه‏السلام در نهج البلاغه.
2)
حج، 41.

 


موضوعات مرتبط: نماز
برچسب‌ها: نماز و توجه به همه ابعاد زندگی انسان

تاريخ : یک شنبه 29 / 2 / 1396 | 8:19 | نویسنده : اکبر احمدی |

نماز، محَکِ ایمان و کفر

 


62165269243831465207.jpg


نماز، محَکِ ایمان و کفر

شیعه که رسول رسولان و پیام‏آور اولیاء وامامان است، برای شناخت او از سوی معصومان علیهم‏السلام معیار و محکی مشخص شده است تا حق و باطل شناخته شوند و شیعه واقعی از شیعه ادعائی متمایز گردد امام امیر مؤمنان علیه‏السلام فرمودند: «اختبروا شیعتی بخصلتین: المحافظة علی اوقات الصلاة و المواسات لإخوانهم بالمال فان لم تکونوا فاعزب ثم اغرب»(1).
(
شیعه مرا به وسیله دو خصلت بیازمائید، محافظت به اوقات نماز (خواندن نماز اول وقتها) (2) مواسات در امور مالی با برادران مسلمان، پس اگر چنین نبودند، از آنان فاصله بگیرید).
امام صادق علیه‏السلام فرمودند: «امتحنوا شیعتنا عند مواقیت‏الصلاة کیف محافظتهم علیها»(3) (شیعیان ما را هنگام اوقات نماز آزمایش کنید که چگونه محافظت بر آن و تقیّد به اول وقت نماز دارند).
باز امام علی علیه‏السلام فرمودند: «الفرق بین المؤمن و الکافر الصلاة فمن ترکه وادعی الإیمان کذبه فعله و کان علیه شاهد من نفسه»(4). (فرق میان مؤن و کافر، نماز است پس هرکه آن را ترک کرد و ادعای ایمان نمود، عمل و فعل او وی را تکذیب می‏کند و شاهدی از خویش بر ضد و علیه خود دارد).

پی نوشت:

1) سفینة اصلاح.
2)
مستدرک، ص 163.
3)
سفینة، صلا.
4)
نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ص 294 - 380.

 

 

 


موضوعات مرتبط: نماز
برچسب‌ها: نماز، محَکِ ایمان و کفر

تاريخ : یک شنبه 29 / 2 / 1396 | 8:17 | نویسنده : اکبر احمدی |

نماز بزرگترین‌ عامل‌ تربیت‌

نماز بزرگترین‌ عامل‌ تربیت‌:

42760253177128367547.jpg

نماز یک‌ ارتباط‌ روحی‌ و معنوی‌ است‌ و هدف‌ از آن‌ یاد خداست‌. اسلام‌ خواسته‌ است‌ این‌ روح‌ را در قالب‌ یک‌ سلسله‌ برنامه‌های‌ تربیتی‌ پیاده‌ کند لذا شرایط‌ زیادی‌ را برای‌ آن‌ قرار داده‌ است‌ تا یک‌ نمازگزار درس‌ نظافت‌، پاکیزگی‌، استقلال‌ و مراعات‌ حقوق‌ دیگران‌ را بدهد.
نماز بهترین‌ راه‌ کنترل‌ نفس‌ سرکش‌ است‌ که‌ انسان‌ روزی‌ چند مرتبه‌ آن‌ را در نزد خداوند احضار و غفلت‌زدایی‌ می‌کند تا از غرق‌ شدن‌ در منجلاب‌ مادیات‌ نجاتش‌ دهد. نماز ذکری‌ است‌ که‌ مقدمه‌ فکر و فکریکه‌ انگیزه‌ عمل‌ می‌باشد خواهد بود. یاد خدا کردن‌ به‌ هنگام‌ انجام‌ حلال‌ و حرام‌ [1]بنابراین‌ نماز بهترین‌ عامل‌ تربیت‌ کننده‌ خواهد بود

پی نوشت:

 1- بحارالانوار، جلد 82، صفحه‌ 200

 

 


موضوعات مرتبط: نماز
برچسب‌ها: نماز بزرگترین‌ عامل‌ تربیت‌

تاريخ : یک شنبه 29 / 2 / 1396 | 8:15 | نویسنده : اکبر احمدی |

"صله رحم"

صله رحم

 

الَّذينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ ميثاقِهِ وَ يَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُون (بقره، 27) 

«(فاسقان)کسانی هستند که پیمان خدا را پس از آنکه محکم بستند می شکنند، و پیوند هایی را که خدا دستور داده برقرار سازند قطع می نمایند، و در زمین فساد می کنند، قطعا آنان زیان کارانند.»

علامه مجلسی (قدس سره) به دنبال آیه ی؛ «وَ يَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَل»[1] یکصد و ده حدیث درباره اهمیت صله رحم، بیان کرده، آنها را مورد بحث قرار داده است.[2] در اینجا برخی از نکات جالبی که در آنها آمده را نقل می کنیم:

*با بستگان خود دیدار و رابطه داشته باشید، هر چند در حدّ نوشاندن آبی باشد.

*صله رحم، عمر را زیاد و فقر را دور می سازد.

*با صله رحم، رزق توسعه می یابد.

*بهترین قدم ها، قدمی است که برای صله رحم و دیدار اقوام برداشته می شود.

*در اثر صله رحم، به مقام مخصوصی در بهشت دست می یابید.

*به سراغ بستگان بروید، گرچه آنها بی اعتنایی کنند.

*صله رحم کنید هر چند آنها نیکوکار نباشند.

*صله رحم کنید، گرچه به اندازه سلام کردن باشد.

*صله رحم، مرگ و حساب روز قیامت را آسان می کند.

*صله رحم باعث تزکیه عمل و رشد اموال می شود.

*کمک مالی به فامیل، بیست و چهار برابر کمک به دیگران پاداش دارد.

*صله رحم کنید، گرچه یکسال راه بروید.

*کسی که صله رحم را ترک کند، بویی از بهشت به او نمی رسد.

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «پدرم سفارش کرد، با افرادی که با فامیل خود رابطه ندارند، دوست مشو»[3].

 



1.رعد، 25

2.بحار، ج 71، ص 87

3.تفسیر راهنما و نورالثقلین

 


موضوعات مرتبط: قرآن شناسی
برچسب‌ها: دقایقی با قرآن, صله رحم, قرائتی, انس با قرآن, درسهایی از قرآن

تاريخ : پنج شنبه 28 / 2 / 1396 | 7:32 | نویسنده : اکبر احمدی |

"آداب تلاوت قرآن"

آداب تلاوت قرآن

 

الَّذينَ آتَيْناهُمُ الْكِتابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ أُولئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ (بقره، 121)

 

«کسانی که به آنها کتاب آسمانی داده ایم و آنرا چنان که سزاوارِ تلاوت است تلاوت می کنند، آنان به آن(قرآن یا پیامبر) ایمان می آورند و کسانی که به آن کافر شوند، آنان همان زیانکارانند.»

 

امام صادق (علیه السلام) درباره آداب تلاوت قرآن، هشت نکته را مورد توجّه قرار دادند: 1.ترتیل آیات 2.تفقّه در آیات 3.عمل به آیات 4.امید به وعده ها 5.ترس از وعید ها 6.عبرت از داستان ها 7.انجام اوامر الهی 8.ترک نواهی. در پایان روایت نیز امام فرمود: حقّ تلاوت تنها حفظ آیات، آموزش حروف، قرائت و تجوید نیست.(1)براساس روایات، کسانی که حقّ تلاوت قرآن را ادا می کنند، تنها امامان معصوم (علیهم السلام) می باشند.(2)

 



1.تفسیر المیزان

2.کافی، ج 1، ص215.

 


موضوعات مرتبط: قرآن شناسی
برچسب‌ها: دقایقی با قرآن, آداب تلاوت قرآن, قرائتی, انس با قرآن, درسهایی از قرآن

تاريخ : پنج شنبه 28 / 2 / 1396 | 7:28 | نویسنده : اکبر احمدی |

"آثار و برکات روزه"

آثار و برکات روزه

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ   (بقره، 183)

ای کسانی که ایمان آورده اید! روزه بر شما مقرّر گردید، همان گونه که بر کسانی که پیش از شما بودند مقرّر شده بود، باشد که پرهیزگار شوید.

مهم ترین اثر روزه تقوا و خداترسی، در ظاهر و باطن است. روزه، یگانه عبادت مخفی است، نماز، حج، جهاد، زکات و خمس را مردم می بینند؛ امّا روزه دیدنی نیست. روزه، اراده امیان را تقویت می کند. کسی که یک ماه نان و آب و شهوت خود را کنترل کرد، می تواند نسبت به مال و ناموس دیگران نیز خود را کنترل کند. روزه باعث تقویت عاطفه است، کسی که یک ماه مزه گرسنگی را چشید، درد آشنا می شود و رنج گرسنگان را احساس و درک می کند. رسول خدا فرمودند:«روزه، نیمی از صبر است.»[1]

روزه ی مردمان عادی، خودداری از نان و آب و امور شهوانی است؛ اما در روزه خواص، علاوه بر مفطرات، اجتناب از گناهان نیز لازم است، و روزه ی خاص الخاص، علاوه بر اجتناب از مفطرات و پرهیز از گناهان، خالی کردن دل از غیر خداست.[2] روزه، انسان را فرشته صفت می کند، فرشتگانی که از خوردن و آشامیدن وشهوت بدورند.[3]



1.تفسیر المنار

2.تفسیر روح البیان

3.آیت الله جوادی


موضوعات مرتبط: قرآن شناسی
برچسب‌ها: دقایقی با قرآن, آثار و برکات روزه, قرائتی, انس با قرآن, درسهایی از قرآن

تاريخ : پنج شنبه 28 / 2 / 1396 | 7:26 | نویسنده : اکبر احمدی |

این مردهای بی مسئولیت

مسئولیت پذیری

گاهی اوقات افراد می دانند در زندگی چه می خواهند اما گام برداشتن در آن راستا مشکل است 

 

این روزها مردان جوان به دلایل مختلفی بیشتر از قبل ممکن است در خانه وقت صرف کنند. به عنوان مثال مردی که می خواهد تحصیلات تکمیلی خود در کارشناسی ارشد و دکتری را به پایان برساند، ممکن است چندین سال بعد از ازدواج نیز هنوز کار ثابتی نداشته باشد. علاوه بر دلایل بیرونی گاهی برخی عوامل درونی و روانی نیز می تواند باعث ماندن مردان در خانه شود.

 

«سه سال از ازدواج ما می گذرد، اوایل که سبحان کار ثابت نداشت، خیلی ناراحت نبودم. او بیشتر اوقات خانه بود و برای ما که تازه ازدواج کرده بودیم، هیچ چیز لذت بخش تر از کنار هم بودن، نبود؛ اما بعد از چند ماه مشکلات شروع شد. سبحان سه روز در هفته دانشگاه می رفت و باقی روزها یا در خانه بود و یا در نهایت برای چند ساعتی به مغازه پدرش سر می زد. پدرش هم خرج ما را می داد.

 

 


موضوعات مرتبط: آرامش در زندگی
برچسب‌ها: این مردهای بی مسئولیت

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 27 / 2 / 1396 | 12:24 | نویسنده : اکبر احمدی |

به رابطه شکست خورده مان بازگردیم؟

 

رابطه زناشویی

 

فردی که شریک زندگی اش ترکش کرده، هر کاری می کند تا او را باز گرداند. در واقع این رفتار طبیعی است زیرا او با این کار می خواهد جلوی آسیب های وارده بر خودش را بگیرد. اما آیا این کار عاقلانه است؟

 

اگر شما هم از طرف شریک زندگی تان رانده شده اید، قبل از هر تلاشی برای بازگرداندن او، خوب با خودتان فکر کنید. اگر نظر ما را بخواهید، پیشنهاد می کنیم که دور او را خط بکشید. می پرسید چرا؟ 5 دلیل این پیشنهاد را در اینجا برایتان آورده ایم.

 

 


موضوعات مرتبط: آرامش در زندگی
برچسب‌ها: به رابطه شکست خورده مان بازگردیم؟

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 27 / 2 / 1396 | 12:22 | نویسنده : اکبر احمدی |

اینها دلیل اصلی بی میلی شوهرتان نسبت به شما است!!

 

بی میلی مردان،بی میلی به همسر

بی میلی مردان نسبت به زنان یکی از مشکلات مهم در زندگی زناشویی است. در این مقاله قصد داریم دلایل اصلی بی میلی مردان به زنان را معرفی کنیم.

 

چه چیزهایی مردها را به زن ها بی میل می کند؟ 

برای نوشتن این مقاله دست به تحقیقات گسترده ای در سطح وب زدم و به نتایج جالبی هم رسیدم که در ادامه آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.

  

آرایش بیش از حد 

مقدار ملایمی آرایش اصلا بد نیست. اما گاهی آرایش فراتر از آنچه باید می رود. خانم های عزیز با تبدیل کردن صورت خود به یک اثر هنری نمی توانید یک مرد ( دقت کنید مرد ) را تحت تاثیر خود قرار دهید. آقایان آرایش ملایم را به آرایش بیش از حد ترجیح می دهند و در واقع هنگام صحبت با خانمی که آرایش ملایمی دارد راحت تر هستند. یکی از اشتباهات بزرگ خانم ها این است که از آرایش برای مخفی کاری استفاده می کنند در حالی که آرایش ملایم نقاط جذاب چهره را برجسته می کند و چیزی را پنهان نمی کند.

 


موضوعات مرتبط: آرامش در زندگی
برچسب‌ها: اینها دلیل اصلی بی میلی شوهرتان نسبت به شما است!!

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 27 / 2 / 1396 | 12:16 | نویسنده : اکبر احمدی |

جوان، آزادي، اشتغال وازدواج

جوان، آزادي، اشتغال وازدواج

Image result for ‫جوان، آزادي، اشتغال وازدواج‬‎
جوان، آزادي، اشتغال وازدواج

 

سخني صميمانه

«جواني» بهار لبريز از زيبايي و هيجان و نشاط است که پس از نوروز «نوجواني» فرا مي رسد و نوجواني، مرز ناپيداي کودکي و جواني و آغاز فراز و نشيب هاي روحي، جسمي، تحصيلي، اجتماعي و فرهنگي خواهد بود. نيازها و دغدغه هاي روحي- رواني در اين دوران، ضرورتي فراوان پيدا مي کند.
دوران جواني فصلي پرشکوه و با طراوت، همراه با سرزندگي واميد و شادماني است. در اين فصل از حيات، آراستگي، شيک پوشي، گفتگوهاي پرخاطره، مسافرت هاي لذّت بخش و هيجان هاي فراوان به چشم مي خورد.درکنار صفاتي اين چنين، پاکي فطرت به همراه حق جويي، خداخواهي، کمال يابي، عرفان و پرهيزکاري، چونان کيميايي تأثير گذار، سرعتي بسيار به رشد و شکوفايي انسان مي بخشد.
نظر به پختگي هيجاني وويژگي هاي آرماني جوان، از جمله برجسته ترين دغدغه هاي ذهني و فکري در اين دوره، موضوعاتي همچون، آزادي، اشتغال و ازدواج، بيشتر از هر چيز، ذهن جستجوگر جوان را به خود مشغول ساخته است.

سپيده ي آرزوها

آزادي (= امنيت)، اشتغال (=رفاه)، ازدواج(=خوشبختي) واژه هايي زرّين و زيبا هستند که هاله اي از جاذبه، شيفتگي و شوق، اطراف هر يک موج مي زند.با شروع نوجواني و جواني - که ورود جدّي ما به جامعه است- تصور آرماني از يکايک اين کلمات در آيينه ي ذهنمان ايجاد مي شود، به گونه اي که «مدينه ي فاضله»، از تمام خوبي ها و خوشي ها با دستيابي به چنين آرزوهايي در خود مي يابيم و به خاطر همين، تمام همّت خويش را در راه به دست آوردن اين آرمان ها به کار مي گيريم.

 


موضوعات مرتبط: ویژه جوانان ونوجوانان
برچسب‌ها: جوان، آزادي، اشتغال وازدواج

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 26 / 2 / 1396 | 18:15 | نویسنده : اکبر احمدی |

خانواده، جوان و مشاوره

خانواده، جوان و مشاوره

Related image
خانواده، جوان و مشاوره

 

نويسنده: حجت الاسلام احمد لقمانی

مشورت ادراک و هشیاری دهد
عقلها مرعقل را یاری دهد
گفت پیغمبر بکن ای رأی زن
مـشورت کالمستشار مؤتمن(1)
مشاوره یعنی «پیوند عقل‌ها با عقل خود» یک اصطلاح «ژنریک» یا عام است که در برگیرنده فرایندهای متعددی نظیر مصاحبه، اجرای آزمون، راهنمایی، توصیه و سایر موارد مربوط به این امور است.
هدف مشاوره، یاری رساندن به فرد به منظور حل مشکلات او، طرح و نقشه برای آینده وی، تغییر نگاه و نگرش شخص به حیات و زندگی و کمکهایی فکری از این قبیل است.
روان شناس مشاور کسی است که با تخصص خود در زمینه راهنمایی و هدایت رفتاری، مسائل و مشکلات ازدواج، انتخاب شغل و حرفه، امور اجتماعی، مسائل تحصیلی و آموزشی و سایر موارد مربوط به دیگران کمک می‌کند. در سیره و سخن پیشوایان پاک اندیش : «مشورت» پشتیبان بی‌مانند در زندگی،(2) پیروزی‌بخش عرصه‌های تردید و زمینه‌ساز برکات گرانسنگ در امروز و فردای همگان بویژه نسل جوان توصیف شده است. و از آن سو، بی توجهی به آراء و نظریات خالصانه و دلسوزانه دیگران باعث «هلاکت انسان» و «سقوط» از مسیر ترقی و تکامل معرفی شده است.(3)
مشاوره برای جوانان، از دو مفهوم مکمل برخوردار است، یکی آنکه دیگران با آنان مشورت کنند و دیگر اینکه آنان بتوانند با اطرافیانشان به مشورت بپردازند.

آثار مشاوره با نسل جوان

آثار مشاوره با نسل جوان برای جوانان عبارتست از:

1.ورزیدگی نیروی فکر و اندیشه

مشاوره با جوان نیروی فکر و اندیشه او را عمیق‌تر و ورزیده‌تر می‌کند، زیرا اصل مشورت، اتصال عقل دیگران با عقل خویش است و هر موقعیت مشاوره‌ای، جوان را در برابر پرسشی قرار می‌دهد که لازم می‌داند به خوبی بیندیشد، و پاسخی شایسته ارائه کند و در حقیقت چنین فرصتی، زمینه را برای رشد و پرورش نیروی عقلانی، فراهم می‌نماید و او را از جامع‌نگری و پختگی فکری بیشتری در مقایسه با همسالان خود که در چنین شرایطی نیستند، برخوردار می‌سازد.

 


موضوعات مرتبط: ویژه جوانان ونوجوانان
برچسب‌ها: خانواده، جوان و مشاوره

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 26 / 2 / 1396 | 18:12 | نویسنده : اکبر احمدی |

روزگار خوش جواني (1)


روزگار خوش جواني (1)

نويسنده: سيد محمود طاهري
 
اشاره
جواني، بهار عمر و فصل طربناک زندگي است. هيچ دوره اي از زندگي چون روزگار جواني، سرسبز و خرّم نيست، و هيچ انساني همانند زمان جواني، توان مند و پر انرژي نيست. بسياري از پيروزي ها و کاميابي ها، تنها در سايه جواني امکان پذير است و بسياري از آرزوها و هدف ها، فقط در فرصت جواني قابل دست يابي است. جواني فرصتي است که بر خلاف بسياري از فرصت هاي ديگر، تنها يک بار در اختيار همه قرار مي گيرد و چون به انجام خويش برسد، هرگز امکان نخواهد داشت. پس «فرصت جواني»، طلايي ترين فرصت ها و ناب ترين موهبت هاست و نمي توان در اين نکته ترديد کرده هدر دادن روزگاران خوش جواني و تباه کردن اين بهار زندگاني، به اندوهي انبوه و حسرتي متراکم خواهد انجاميد، اما اين روزگار، اقتضاهايي دارد؛ اقتضاهايي که بخشي از آنها به جوان بر مي گردد و بخشي نيز به آنها که با جوان در تعاملند. آنها که به جوان بر مي گردد، «نازها» و «نيازها»ي جواني است. نازها، يعني «سرزندگي، شيک پوشي، آراستگي، جمال گرايي، آرمان گرايي و ...؛ و نيازها، يعني عبادت و تضرع؛ دانش اندوزي، مهار و تعديل غرايز، تهذيب نفس، ورزش، مطالعه، مسئوليت پذيري و ... .

 


موضوعات مرتبط: ویژه جوانان ونوجوانان
برچسب‌ها: روزگار خوش جواني (1)

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 26 / 2 / 1396 | 18:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

پنج صفت مداد


پنج صفت مداد

پدر بزرگ، درباره چه مى‌نويسيد؟
درباره تو پسرم. امّا مهم‌تر از آنچه مى‌نويسم، مدادى است که در دست دارم و با آن مى‌نويسم. مى‌خواهم وقتى بزرگ شدى، مثل اين مداد بشوى.
پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چيز خاصى در آن نديد و گفت: اين هم مثل بقيه مدادهايى است که ديده‌ام.
پدر بزرگ گفت: بستگى دارد چطور به آن نگاه کنى. در اين مداد پنج صفت هست که اگر تو هم به دست آورى براى تمام عمرت به آرامش مى‌رسى!
صفت اول اين که مى‌توانى کارهاى بزرگ و با ارزشى بکنى امّا هرگز نبايد فراموش کنى که دستى وجود دارد که حرکت تو را هدايت مى‌کند اسم اين دست خداست. او هميشه بايد تو را در مسير اراده‌اش حرکت دهد.
صفت دوم اين که بايد گاهى از آنچه مى‌نويسى دست بکشى تا تراشيده شوى. اين باعث مى‌شود کمى رنج بکشى اما آخرکار، نوکت تيزتز مى‌شود و اثرى که از خود بجا مى‌گذارى ظريف‌تر و تميزتر مى‌شود. پس بدان که بايد رنج‌هايى را تحمل کنى چرا که اين رنج‌ها باعث مى‌شوند موجود بهترى گردى.
صفت سوم اين که مداد اجازه مى‌دهد براى پاک کردن يک اشتباه از پاک کن استفاده کنيم. تو هم بدان که تصحيح يک کار خطا، کار بدى نيست. در واقع براى اين که خودت را در مسير درست نگهدارى، ضرورت دارد.
صفت چهارم اين است که چوب يا شکل خارجى مداد مهم نيست، زغالى که داخل آن است اهميت دارد. پس هميشه مراقب باش درونت چه خبر است.
و سرانجام صفت پنجم مداد اين است که هميشه اثرى از خود به جا مى‌گذارد. پس بدان هر کار در زندگيت مى‌کنى، ردّى به جا مى‌گذارد. پس سعى کن نسبت به هر کارى که مى‌کنى هشيار باشى و بدانى چه مى‌کنى

 


موضوعات مرتبط: داستانها
برچسب‌ها: پنج صفت مداد

تاريخ : چهار شنبه 25 / 2 / 1396 | 18:4 | نویسنده : اکبر احمدی |

داستان زیبا مرد زاهد و روزی خداوند


 

داستان زیبا,داستانهای آموزنده

 

روزی روزگاری، عابد خداپرستی بود که در عبادتکده ای در دل کوه راز و نیاز خدا میکرد، آنقدر مقام و منزلتش پیش خدا زیاد شده بود که خدا هر شب به فرشتگانش امر میکرد تا از طعام بهشتی، برای او ببرند و او را بدینگونه سیر نمایند...

 

بعد از ۷۰ سال عبادت ، روزی خدا به فرشتگانش گفت: امشب برای او طعام نبرید، بگذارید امتحانش کنیم آن شب عابد هر چه منتظر غذا شد، خبری نشد، تا جایی که گرسنگی بر او غالب شد. طاقتش تمام شد و از کوه پایین آمد و به خانه بت پرستی که در دامنه کوه منزل داشت رفت و از او طلب نان کرد، بت پرست ۳ قرص نان به او داد و او بسمت عبادتگاه خود حرکت کرد.


سگ نگهبان خانه بت پرست به دنبال او راه افتاد، جلوی راه او را گرفت...


مرد عابد یک قرص نان را جلوی او انداخت تا برگردد و بگذارد او براهش ادامه دهد، سگ نان را خورد و دوباره راه او را گرفت، مرد قرص دوم نان را نیز جلوی او انداخت و خواست برود اما سگ دست بردار نبود و نمی گذاشت مرد به راهش ادامه دهد.


مرد عابد با عصبانیت قرص سوم را نیز جلوی او انداخت و گفت : ای حیوان تو چه بی حیایی! صاحبت قرص نانی به من داد اما تو نگذاشتی آنرا ببرم؟


سگ به سخن آمد و گفت: من بی حیا نیستم، من سالهای سال سگ در خانه مردی هستم، شبهابی که به من غذا داد پیشش ماندم ، شبهایی هم که غذا نداد باز هم پیشش ماندم، شبهایی که مرا از خانه اش راند، پشت در خانه اش تا صبح نشستم...


تو بی حیایی، تو که عمری خدایت هر شب غذای شبت را برایت فرستاد و هر چه خواستی عطایت کرد، یک شب که غذایی نرسید، فراموشش کردی و از او بریدی و برای رفع گرسنگی ات به در خانه یک بت پرست آمدی و طلب نان کردی...مرد با شنیدن این سخنان منقلب شد و به عبادتگاه خویش بازگشت و توبه کرد...

منبع:denjclub.com




موضوعات مرتبط: داستانها
برچسب‌ها: داستان زیبا مرد زاهد و روزی خداوند

تاريخ : چهار شنبه 25 / 2 / 1396 | 18:1 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.