ابوسفیان پس از شکست مسلمانان در جنگ اُحُد چه نقشه ای داشت؟
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10741
بازدید دیروز : 70777
بازدید هفته : 89967
بازدید ماه : 143245
بازدید کل : 10535000
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 6 / 8 / 1400

ابوسفیان پس از شکست مسلمانان در جنگ اُحُد چه نقشه ای داشت؟

جنگ احد

حوزه/ پس از شکست مسلمانان در اُحد، ابوسفیان و لشکریانش که هنوز در اطراف مدینه بودند، گفتند: مسلمان‏ها نابود شدند و باقیمانده آنان گریختند، خوب است بازگردیم و آنها را ریشه‏کن کنیم؛ ولی خداوند آنچنان رعبی در دل آنان افکند که مانند شکست‏ خوردگان به مکّه بازگشتند، چون نگران حمله مسلمانان بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، استاد محسن قرائتی در تفسیر نور به ارائه «نکات ناب» و «پیام های زیبای آیات قرآن کریم» پرداخته که حوزه نیوز در این نوشتار، آیه ۱۵۱ سوره مبارکه آل عمران را در قالب مجموعه «قطره ای از دریا» ارائه می نماید.

- آیه              

سَنُلْقی‏ فی‏ قُلُوبِ الَّذینَ کَفَرُوا الرُّعْبَ بِما أَشْرَکُوا بِاللَّهِ ما لَمْ یُنَزِّلْ بِهِ سُلْطاناً وَ مَأْواهُمُ النَّارُ وَ بِئْسَ مَثْوَی الظَّالِمینَ

- ترجمه                     

بزودی در دل های کسانی که کفر ورزیدند، بیم خواهیم افکند، زیرا چیزی را با خدا شریک کرده ‏اند که بر (حقّانیّت) آن (خداوند) دلیلی نازل نکرده است و جایگاه آنان آتش دوزخ است و چه بد است جایگاه ستمگران.

- نکته ها                    

پس از شکست مسلمانان در اُحد، ابوسفیان و لشکریانش که هنوز در اطراف مدینه بودند، گفتند: مسلمان‏ها نابود شدند و باقیمانده آنان گریختند، خوب است بازگردیم و آنها را ریشه‏کن کنیم؛ ولی خداوند آنچنان رعبی در دل آنان افکند که مانند شکست‏ خوردگان به مکّه بازگشتند، چون نگران حمله مسلمانان بودند. [۱]

- پیام ها                     

۱- خداوند، مسلمانان را با القای ترس بر قلب دشمن یاری می‏ کند. «سنلقی فی قلوب الّذین کفروا الرعب»

۲- تکیه به غیر خدا، شرک و عامل ترس است. همان گونه که ایمان و یاد خدا عامل اطمینان می ‏باشد. «الرعب بما اشرکوا»

۳- مشرک، بر ادّعای شرک برهان ندارد. «مالم ینزّل به سلطاناً»

۴- اصول عقاید باید بر اساس منطق و استدلال باشد. «لم‏ینزّل به سلطاناً»

۵ - برهان، نوری الهی است که بر دلها نازل می ‏شود و مشرکین این نور را ندارند. «لم ینزّل به سلطاناً»

۶- شرک، ظلم است. لذا پایان آیه می ‏فرماید: «بئس مثوی الظالمین»

--------

پاورقی:

۱) مناقب، ج‏۱، ص ۱۲۶


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: معارف قرآن
برچسب‌ها: معارف قرآن
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی