برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.
قانون اساسی: مجموعه قوائد و مقررات کلی است که شکل حکومت ، اصول بنیادین آن،سازمان عالی قوای حاکم بر کشور و ارتباط آنها با یکدیگر و وظایف و اقتدارات آنها و همچنین حقوق و آزادی های افراد را در مقابل حکومت مشخص می نماید .
زکات: برای نه چیز واجب است: گندم(وقت بستن دانه)-جو(وقت بستن دانه)-خرما(هنگام زرد یا قرمز شدن)-کشمش(هنگام بستن دانه های انگور)-طلا(سکه خورده باشد)-نقره(سکه خورده باشد)-شتر-گاو-گوسفند.( در صورتی که یازده ماه مالک آن باشد)
نماز احتیاط: بعد از سلام فورا نیت کرده و تکبیر بگوید و حمد را خوانده به رکوع رود و دو سجده نماید اگر یک رکعت است تشهد و سلام بگوید ولی اگر دو رکعت است بعد از سجدتین یک رکعت دیگر خوانده و تشهد و سلام می گوید .(نماز احتیاط سوره و قنوت ندارد و باید آهسته خوانده شود)
دست انداختن، مسخره کردن، شکلک درآوردن و مانند آن که موجب خنده خود و دیگران میشود، از نظر اخلاقی ناپسند و از نظر شرعی حرام و در برخی از موارد گناه کبیرهای است که جاودانگی در آتش دوزخ را به همراه دارد. برخی لطیفهگویی و مزاح را با مسخره کردن و استهزاء درهم آمیختهاند و گمان کردهاند که تفاوتی میان این دو گونه رفتار نیست؛ در حالی که مرزهای معناداری میان این دو وجود دارد، به گونهای که خنداندن دیگران با ابزارهای مشروع نه تنها ناپسند و بد نیست بلکه به سبب ادخال السرور و ایجاد شادمانی در دیگران عملی پسندیده و از نظر شرعی مستحب است.
«بنی اسرائیل» از اقوام یهودی است که در قرآن کریم به صورت مفصل به بیان زندگی، ویژگی ها و نوع برخورد آنان با پیامبران پرداخته شده است. در قرآن کریم، 41 بار از این قوم نام برده شده است. این قوم به فرزندان و نوادگان حضرت یعقوب گفته می شد.
نگهداری حیوانات در خانه، خصوصیات و ضررهایی دارند شما هر حیوانی را نمی توانید در خانه ی خود نگهداری کنید. نگهداری بعضی از حیوانات در خانه از نظر اسلام مشکل دارد و بعضی دیگر مستحب است. در ادامه با حیوانات مناسب برای نگهداری در خانه و ویژگی های آن ها از نظر علما و قرآن بررسی کرده ایم.
سلام کردن از جمله مستحباتی است که در دین اسلام بر آن بسیار تأکید شده است. اما در بعضی موارد، این عمل، مستحب، مکروه و در بعضی موارد حرام می باشد. در ادامه به موارد مکروه بودن سلام کردن و حرام بودن سلام کردن پرداخته ایم.
فَتوي يعني دستور مجتهد چهار راه دارد):بـه رمـز : رشـد) 1 ـ راههايش را مجتهدين چنين بيان فرموده اند: خود مجتهد 2ـ شنيدن از : دو نفر عادل راستگو 3ـ ديدن در رساله(كه بهترين راه است).مدرك : رسالة حضرت امام خميني(ره) ، مسألة 5
منظور از احضار روح، احضار روح از عالم برزخ است لذا اختصاص به روح مردگان دارد ــ البته بسیاری از مدعیان احضار روح یا شیّادند یا تردستند یا دچار توهماتند و کم هستند کسانی که واقعا می توانند احضار روح کنند ــ اما فن دیگری نیز وجود دارد که با تسامح می توان آن را احضار روح زندگان دانست.این فن را تله پاتی می گویند که دارندگان این فن می توانند با افراد دیگر ارتباط ذهنی برقرار کنند.
آیا می دانید دعا درمانی چیست؟ دعا درمانی یعنی خواستن و صدا زدن برای درمان بیماری. و در بسیاری مطالعات ثابت شده است که دعا تاثیر زیادی بر درمان بیماری ها دارد. با دعا کردن و از خدا خواستن می توانید با هر بیماری مقابله و آن را درمان کنید.
تقلید به معنای رجوع جاهل به عالم است. علت اینکه مجتهدان تقلید را بر مردم واجب کرده اند، این است که مردم را جاهل و بی سواد می دانند. همین نکته باعث می شود قشر تحصیل کرده هرگز سراغ تقلید نرود و بگویند که اسلام، دین فطری بوده و امر فطری همگانی است نه تخصصی، پس چه ضرورتی دارد که حتما به مجتهد رجوع شود؟
پیشرفت علم امروزه به کمک زوج های نابارور آمده و راه های گوناگونی را از لقاح خارج رحم گرفته تا استفاده از بانک نطفه و اهدای تخمک در اختیار آنها میگذارد تا از موهبت پدر و مادر شدن بهره ببرند و لذت داشتن فرزند را تجربه کنند. یکی از راه ها برای زوجینی که به علت نداشتن تخمک از امکان باروری محروم هستند اهدای تخمک می باشد که در ادامه این مقاله به حکم شرعی اهدای تخمک اشاره شده است.
آیا جایز است در نماز، قسمتی از یک دعا یا زیارتنامه خوانده شود؟
در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که فرمودند: «الْقُنُوتُ فِی الْفَرِیضَةِ الدُّعَاءُ وَ فِی الْوَتْرِ الِاسْتِغْفَارُ؛ در قنوت نمازهای واجب، دعا کنید و در نماز وتر نافله شب، استغفار نمایید.
آیا جایز است در قنوت یا رکوع و سجده نماز، قسمتی از یک دعا یا زیارتنامه را خوانده شود؟ پاسخ اجمالی خواندن دعا مانعی ندارد و در زیارتنامه، اگر بخشی از آن باشد که مخاطب آن، خداوند است، اشکالی ندارد، ولی خواندن فرازهایی از زیارات که مخاطب آنها مخلوقات(هرچند امامان و معصومان) باشند در نماز جایز نیست و موجب باطلشدن آن خواهد شد.
ناخن، عضوی از بدن است که نیاز به بهداشت و مراقبت ویژه ای دارد. بلند کردن ناخن دستها در بين بسياری از زنان رواج پيدا کرده است. و سوالات زیادی در مورد حکم شرعی بلند کردن ناخن ها پرسیده شده است که در ادامه نظر مراجع تقلید در این خصوص را جویا شده ایم.
گاهی اوقات در بین وبگردیهایتان به داستانهایی برخورد کردهاید که از نظر جنسی تحریککننده هستند و طبیعتاً وسوسه شدهاید تا نیمنگاهی به آنها بیندازید، اما ته دلتان ترس این را داشتهاید که نکند این کار شما گناه باشد و از نظر شرعی درست نباشد. مراجع تقلید در استفتائات خودشان پاسخ این تردید شما را دادهاند.
در فقه و حقوق، «قسامه» به چه معنا است و چه مستنداتی دارد؟ پاسخ اجمالی معنای «قسامه»؛ سوگندهایی است که تعداد زیادی از بستگان مقتول آنرا اقامه میکنند. مبدأ تشریع قسامه، زمان پیامبر اسلام(ص) بود. حکمت آن، محفوظ ماندن خون مسلمانان و احتیاط در مسائل مربوط به خون و خونریزی است. مبانی و مستندات قسامه، روایات و نیز اجماع فقها است.
دست انداختن، مسخره کردن، شکلک درآوردن و مانند آن که موجب خنده خود و دیگران میشود، از نظر اخلاقی ناپسند و از نظر شرعی حرام و در برخی از موارد گناه کبیرهای است که جاودانگی در آتش دوزخ را به همراه دارد. برخی لطیفهگویی و مزاح را با مسخره کردن و استهزاء درهم آمیختهاند و گمان کردهاند که تفاوتی میان این دو گونه رفتار نیست؛ در حالی که مرزهای معناداری میان این دو وجود دارد، به گونهای که خنداندن دیگران با ابزارهای مشروع نه تنها ناپسند و بد نیست بلکه به سبب ادخال السرور و ایجاد شادمانی در دیگران عملی پسندیده و از نظر شرعی مستحب است.
دست انداختن، مسخره کردن، شکلک درآوردن و مانند آن که موجب خنده خود و دیگران میشود، از نظر اخلاقی ناپسند و از نظر شرعی حرام و در برخی از موارد گناه کبیرهای است که جاودانگی در آتش دوزخ را به همراه دارد. برخی لطیفهگویی و مزاح را با مسخره کردن و استهزاء درهم آمیختهاند و گمان کردهاند که تفاوتی میان این دو گونه رفتار نیست؛ در حالی که مرزهای معناداری میان این دو وجود دارد، به گونهای که خنداندن دیگران با ابزارهای مشروع نه تنها ناپسند و بد نیست بلکه به سبب ادخال السرور و ایجاد شادمانی در دیگران عملی پسندیده و از نظر شرعی مستحب است.