مجلسی که دستش بلرزد، انقلابی نیست

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مجلسی که دستش بلرزد، انقلابی نیست

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مجلسی که دستش بلرزد، انقلابی نیست

به گزارش   حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه هم اندیشی «مجلس تراز انقلاب اسلامی» در سالن اجتماعات مسجد امام صادق(ع) گفت: عنوان خیلی خوبی برای نشست انتخاب شده، "مجلس تراز انقلاب اسلامی"؛ باید ببینیم که انقلاب اسلامی چه بود چه ویژگی‌هایی داشت و آیا مجلس این ویژگی‌ها را دارد یا ندارد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم افزود: انقلاب، نخست یعنی تحول و اگر تحول را از انقلاب بگیریم، دیگر انقلاب نیست؛ مجلس تراز انقلاب اسلامی از بارزترین مشخصه آن این است که خواستار تحول در کشور باشد.

تقوی با اشاره به خطبه‌ای از امام علی(ع) گفت: اگر مجلس از تحول فاصله بگیرد دیگر نمی‌تواند در تراز انقلاب باشد.

او با بیان این که انقلاب اسلامی با اعتماد به مردم، حول محوریت رهبری و ولایت شکل گرفته است، افزود: امروز نیز ولایت، محور است. اگر مجلس از ولایت فاصله بگیرد دیگر نمی‌تواند تراز انقلاب اسلامی باشد و این از مشخصات مجلس تراز انقلاب اسلامی است.

تقوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، مردمی بود، تصریح کرد: مردم بر محور رهبری امام (ره) گرد آمدند و این انقلاب را به نتیجه رساندند، اگر مجلس از مردم فاصله گرفت به دلیل آن است که از انقلاب فاصله گرفته و نمی‌تواند تراز انقلاب اسلامی باشد.

منتخب مردم تهران با بیان این که ما هرچه داریم از شهدا داریم و سر سفره شهدا هستیم و این انقلاب از برکت خون شهدا به اینجا رسیده است، گفت: انقلاب اسلامی از آغاز اعلام کرد که ضد استکبار و ظلم بوده که نماد استکبار هم آمریکا است. این انقلاب ضدآمریکایی بود. مجلس تراز انقلاب اسلامی اگر مقابله با شیطان بزرگ، آمریکای جهان خوار ضدیت خود را به نمایش نگذارد دیگر این مجلس تراز انقلاب اسلامی نیست.

تقوی با اشاره به تعبیر امام (ره) مبنی بر این که «انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان، ‌مستضعفان و محرومان است» گفت: اگر به این موضوع توجه نشود دیگر این انقلاب نه مردمی و نه اسلامی است، اگر مجلس خجالت بکشد که شعار «نصر من الله و فتح‌ القریب» و «الله اکبر» را سر دهد و یا دستش برای نوشتن بلرزد این مجلس در تراز انقلاب نیست.

منتخب مردم تهران خاطر نشان کرد: اگر مجلس بخواهد خودش را با مجلس انقلابی تراز کند باید ویژگی‌های انقلابی داشته باشد چرا که این انقلاب از خون شهدا به اینجا رسیده و بنابر این مجلس تراز انقلاب اسلامی،  مجلس تراز آرمان های شهدا است.  

او افزود: در پایان کار مجلس دهم شورای نگهبان اعلام می‌کند که ۹۰ نفر صلاحیت ورود به انتخابات مجلس یازدهم را ندارند، بنابراین این مجلس نمی‌تواند مجلس تراز انقلاب اسلامی باشد. باید طوری عمل کنیم که در پایان مجلس یازدهم اینگونه نباشد و کارنامه موفقی داشته باشیم.

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه ۱۳۹۹ با حضور ۲۷۶ نماینده کار خود را به طور رسمی آغاز می‌کند و به طور معمول تا یک روز پیش از آغاز به کار مجلس جدید، مجلس پیشین به کار خود ادامه می‌دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: انتخابات مجلس ، مجلس یازدهم

تاريخ : شنبه 6 / 3 / 1399 | 17:29 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.