در نشست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با روحانی چه گذشت؟

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

در نشست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با روحانی چه گذشت؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

در نشست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با روحانی چه گذشت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، در این نشست شخصیت‌هایی چون مصطفی میرسلیم، غلامرضا مصباحی‌مقدم، محسن رفیق‌دوست، حسین مظفر، علی جنتی، محمد قوچانی، مجید انصاری، الیاس حضرتی، بهزاد نبوی، احمد توکلی، حسین مرعشی و حمیدرضا جلایی‌پور حضور داشتند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دراین‌باره به تسنیم گفته بیشترین بحث در این جلسه اقتصادی بود؛ شرایط اقتصادی کشور، تحریم‌ها، تأثیراتی که کرونا گذاشته و تدابیری که دولت اندیشیده و پیشنهادهایی برای اینکه دولت انجام دهد. آقای رئیس‌جمهور صحبت‌هایی را در پاسخ به کسانی که اظهارنظر کردند، بیان کرد و گزارشی از وضعیت شرایط کرونا در کشور و کنترل و مهار این بیماری ارائه داد و از شرکت‌های دانش‌بنیان که صداوسیما نیز به آن اشاره کرده است، سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جلسه رئیس جمهور با سیاسیون | درخواست از روحانی درباره شجریان | توصیه به روحانی درباره «دولت برجام» و «دولت بورس»

کدام چهره‌های سیاسی به دیدار روحانی رفتند؟ | از بهزاد نبوی تا محسن رفیق دوست و احمد توکلی و ...

دو سه حزب اصلی باید ایجاد شود تا به تناوب کشور را اداره کنند | حمایت رهبری نبود قطعا نمی‌توانستیم در مبارزه با کرونا به موفقیت برسیم

مهم‌ترین سخن آقای روحانی این بود که ما برای مدیریت کشور نیازمند به استفاده از دو یا سه حزب بزرگ هستیم و اگر این احزاب به میدان بیایند و مردم را نمایندگی کنند، بهتر می‌توان کشور را اداره کرد. اگر احزابی داشته باشیم که مبادله قدرت بین این احزاب صورت بگیرد، گاهی یک حزب قدرت را به دست بگیرد و اگر موفق بود، ادامه می‌دهد و مردم به این حزب پشت کرده و به حزب دیگر رو می‌کنند. احزاب که بیایند، کادر تربیت کرده، مسئولیت می‌پذیرند، مردم را نمایندگی می‌کنند و پاسخگوی آنان و واسطه‌ای بین مردم و قدرت خواهند بود. عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته این اشاره هم بود که اگر احزاب به میدان بیایند، هزینه‌های اجتماعی نظام هم کاهش می‌یابد؛ من به‌عنوان مثال می‌گویم که هر حزبی که بیاید، اگر ۲۹۰ کاندیدا را در کشور معرفی کند، این افراد بهترین کسانی خواهند بود که در تهران و شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها ازسوی آن حزب شناسایی شده‌اند و یک گزینش صورت گرفته و با این گزینش، کار شورای نگهبان نیز ساده خواهد شد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم گفت: این به نوعی یک فیلتر بوده و تأثیرگذار است که کار شورای نگهبان برای شناسایی کاندیداها راحت‌تر می‌شود و من به این اشاره کردم یا مثلا برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری این‌طور نخواهد بود که اتفاقا کسی گُل کند و رئیس‌جمهور شود و آن چند روز آخر مشخص شود؛ بلکه حساب شده خواهد بود و چهار سال زمان در اختیار هر یک از احزاب است تا بهترین‌های خودشان را برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری و تشکیل دولت معرفی کنند و بعد هم آن حزب سعی می‌کند وزرای خود را برای دولت آینده انتخاب و روی آنها کار کند و بهترین‌های خود را به میدان می‌آورد و پخته‌تر و حساب‌شده‌تر خواهد بود و ایشان این سخن را گفت.

  • توصیه‌ای که بهزاد نبوی به روحانی کرد

علی شکوری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، نیز درباره جلسه روحانی با فعالان سیاسی گفت: در این جلسه ۱۵ نفر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا حضور داشتند که اگر بخواهیم اعضای دفتر ریاست‌جمهوری را هم درنظر بگیریم، تعداد حاضران تقریبا به ۲۰ نفر می‌رسید. بحث‌های حاضران بیشتر بُعد اقتصادی داشت و تنها اظهارات تعداد کمی جنبه سیاسی پیدا کرد.

در این جلسه علاوه بر آقای روحانی، آقایان واعظی، رحمانی‌فضلی و آشنا حضور داشتند و مدیریت جلسه نیز بر عهده آقای وردی‌نژاد بود. بنا بر گزارش جماران، او درباره مهم‌ترین نکاتی که حاضران مطرح کردند، اظهار کرد: آقای مصباحی‌مقدم از آنجا که خود عضو شورای فقاهتی بانک مرکزی است، ۱۰ محور تصمیماتی را که در آنجا گرفته شده برای رئیس‌جمهور بازگو کرد که از ذکر جزئیات آن خودداری می‌کنم. آقای بهزاد نبوی نیز گفت که بزرگ‌ترین دستاورد دولت «برجام» بوده که با آمدن ترامپ و برخی اقدامات مخالفان دولت در داخل تلاش شد آن را ناکام بگذارند. توصیه ایشان به آقای روحانی این بود که به‌هیچ‌وجه از برجام خارج نشوید و تأکید کرد ادامه برجام در همین وضع فعلی نیز برای کشور مفید است. تأکید آقای نبوی این بود که ما باید ابتدا سیاست خارجی خود را سامان دهیم و بعد مسائل داخلی را به سامان برسانیم. این فعال سیاسی افزود: آقای جلایی‌پور به طبقه متوسط اشاره کرد که می‌توان بیشترین نارضایتی را در آن مشاهده کرد.

او همچنین گفت پتانسیل کارشناسی دولت ضربه خورده است. قبل از دولت فعلی این کارشناسی ضربه خورده بود و الان همچنان آسیب دیده است. او با اشاره به حوادث آبان‌ماه از رئیس‌جمهور پرسید؛ چرا آمار درست کشته‌شدگان را ارائه نمی‌کنید تا فرصت ایجاد نشود برای کسانی که ادعا کنند هزارو ۵۰۰ نفر بوده است. بعد نیز گفت شما دولت برجام بودید، نگذارید با این قضایای بورس به «دولت بورس» تبدیل شوید. چون سرنوشت بورس هنوز مشخص نیست.

شکوری‌راد همچنین درباره بیان نکات و اظهارات خود به رئیس‌جمهور گفت: من پس از آقای مظفر صحبت و ابتدا از دولت تشکر کردم. چراکه دولت در این شرایط کار سخت و سنگینی را به‌دلیل فشارهای داخلی، تحریم‌ها و شیوع کرونا برعهده دارد و اشاره کردم که حتما مجلس یازدهم نیز بر سختی کار دولت خواهد افزود. به رئیس‌جمهور گفتم شما به‌عنوان دولت باید در پایان دوره خود بگویید که چه تحویل گرفته‌اید و چه تحویل می‌دهید. همچنین اشاره کردم ضرورت توسعه در کشورها را ابتدا سرمایه اقتصادی ذکر می‌کردند بعد گفتند سرمایه انسانی اما حالا به سرمایه‌های اجتماعی و نمادین بها می‌دهند و آنها را مهم و ضروری می‌دانند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: اشاره کردم که ما بخش بزرگی از سرمایه اجتماعی خود را که همانا اعتماد و رضایت‌مندی مردم است، از دست داده‌ایم و سرمایه‌های نمادین خود را که مقوم جامعه هست، از کار انداخته‌ایم. درخصوص سرمایه نمادین از محصوران یاد کردم و گفتم با اینکه امروز در حصر هستند و ظاهرا کسی به آنها کاری ندارد ولی این مسئله به‌مثابه یک زخم در پیکر مردم باقی مانده و آزاردهنده است. تأکید کردم اینکه این افراد در حصر باشند و شخصی مانند آقای خاتمی به حاشیه رانده شود و حتی به چهره‌های هنری و ورزشی محبوب مردم مانند آقایان شجریان و فردوسی‌پور بی‌اعتنایی شود، برای جامعه دردناک است و مردم نسبت به این مسائل حساس‌اند.

کد خبر 513525

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: حسن روحانی، اصلاح‌ طلبان ،اصولگرایان

تاريخ : جمعه 31 / 2 / 1399 | 9:9 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.