ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

دیپلمات چینی تحریم‌های واشنگتن علیه ایران را عامل بی‌ثباتی خاورمیانه خواند

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

دیپلمات چینی تحریم‌های واشنگتن علیه ایران را عامل بی‌ثباتی خاورمیانه خواند

تهران- ایرنا- سفیر چین نزد سازمان ملل متحد در وین با تأکید بر اینکه تحریم‌های واشنگتن علیه ایران عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است، آمریکا را به تضعیف اقتصاد جهانی و طولانی کردن همه‌گیری کووید-۱۹ متهم کرد.

«وانگ کان» روز جمعه در جلسه‌ای با مقام‌های «سازمان کشورهای صادرکننده نفت» (اوپک) در وین اتریش این انتقادات را مطرح و گفت که آمریکا با ایجاد موانع تجاری اقتصاد جهانی را تضعیف می‌کند.
سفیر چین نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی در وین، همچنین تصریح کرد که ایالات متحده با متوقف کردن کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت، شیوع همه‌گیری جهانی کرونا را به طور مصنوعی طولانی می‌کند.
وانگ کان افزود: آمریکا تمام تلاش خود را کرده تا با اتهام‌پراکنی، چین و سازمان جهانی بهداشت را بدنام کرده و از پذیرفتن مسؤولیت کنترل غیرمؤثر این همه‌گیری در ایالات متحده طفره برود.
این مقام چینی افزود که واشنگتن با اعمال تعرفه‌های دلبخواهی که به تنش‌ها و منازعات تجاری منجر شده، بهبودی اقتصاد جهانی را به مخاطره انداخته است.
وی تأکید کرد که چنین اقداماتی، حجم تجارت بین‌المللی را کاهش داده و حرکت آزاد افراد، خدمات و کالاها در سطح جهان را مختل می‌کند.
سفیر چین همچنین از «تحریم‌های فراقانونی» واشنگتن علیه کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا انتقاد کرده و گفت که این محدودیت‌ها عرضه جهانی نفت را نیز مختل کرده و به بی‌ثباتی در خاورمیانه دامن زده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اوپک، ویروس کرونا، سازمان ملل متحد، وین ،چین، خاورمیانه ،سازمان جهانی بهداشت ،ونزوئلا

تاريخ : دو شنبه 27 / 2 / 1399 | 9:1 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.