چراغ سبز واشنگتن برای اطمینان خاطر تهران!

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چراغ سبز واشنگتن برای اطمینان خاطر تهران!

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چراغ سبز واشنگتن برای اطمینان خاطر تهران!

اقتصادنیوز : یک کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است ک اقدام تازه آمریکا در عربستان را می توان چراغ سبزی به ایران به منظور اطمینان خاطر تهران دانست.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، علی اصغر زرگر کارشناس خاورمیانه  به خروج پاتریوت های آمریکایی از عربستان برداخت و این اتفاق را به چند دلیل مهم تقسیم کرده که یکی از دلایل آن به طور خاص ایران احتمال دارد که منظور تقابل یا کاهش تقابل با ایران باشد.

این کارشناس درباره دخیل بودن مساله ایران در خروج پاترویت ها و نظامیان آمریکایی از عربستان و اینکه آیا تنش میان واشنگتن و تهران در این مساله دخیل است گفت: «کاستن از سطح تنش ها می تواند عامل مهم دیگری از اقدام آمریکا باشد؛ به نظر می رسد واشنگتن به این قضیه پی برده است که کاهش نیروهایش در منطقه منجر به کاهش تنش ها با کشورهای منطقه یعنی به طور خاص با ایران خواهد شد. در واقع می توان اقدام آمریکا را چراغ سبزی به ایران به منظور اطمینان خاطر تهران دانست. آمریکایی ها در واقع می خواهند نشان دهند که نه تنها درصدد تقویت نیروهایشان در منطقه نیستند بلکه خواستار کاهش نیز هستند تا در آن سو به ایران نیز سیگنال بدهند که در کوتاه مدت هیچ خطری ایران را تهدید نخواهد کرد. در این سو جمهوری اسلامی ایران نیز هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و در تلاش است در منطقه و خلیج فارس باعث تحریک ایالات متحده آمریکا  نشود و اجازه دهد که واشنگتن راه حل نهایی و مسالمت آمیز را پیدا کند. آمریکا حتی سعی داشته نیروهای خود را در عراق کاهش دهد و به نوعی با نیروهای مردمی آن کشور نیز کنار بیاید. همانگونه که اشاره شد اخیراً نیز آنها نشان داده اند که به دنبال افزایش نیروی نظامی و درگیری در خلیج فارس نیستند.

در این بین شاید تکاپوی آمریکایی ها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در تضاد با این مورد دانست؛ اما این موضوع را باید به صورت جداگانه بررسی کرد. واشنگتن در این مساله به دنبال بستن راه رقبای خود یعنی چین و روسیه است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: جنگ ،خاورمیانه ،روسیه، عربستان، واشنگتن

تاريخ : چهار شنبه 22 / 2 / 1399 | 10:25 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.