تصمیم بسیار حساس درباره نظامیان آمریکایی آسیب‌دیده در حمله موشکی ایران

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تصمیم بسیار حساس درباره نظامیان آمریکایی آسیب‌دیده در حمله موشکی ایران

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تصمیم بسیار حساس درباره نظامیان آمریکایی آسیب‌دیده در حمله موشکی ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سی‌ان‌ان بامداد چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه در تارنمای خود نوشت مقام‌های وزارت دفاع آمریکا که این خبر را تایید کردند، گفتند که این تصمیم بسیار حساسی است، چراکه این موضوع پس از آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تلاش کرد آن را کوچک جلوه دهد، توجه بسیاری را جلب کرد.

ترامپ و مقام‌های پنتاگون در روزهای اول پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد گفتند که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله آسیب ندیده، اما بعدا معلوم شد که ده‌ها سرباز آمریکایی در اثر موج انفجار دچار آسیب مغزی شده‌اند.

پنتاگون که سیاستی پلکانی را در اعلام آمار مربوط به آسیب‌های ناشی از این حمله در پیش گرفته بود، در نهایت شمار افراد آسیب‌دیده را ۱۱۰ تن اعلام کرد.

یک سخنگوی پنتاگون به سی‌ان‌ان گفت که هنوز معلوم نیست چند نفر از این افراد لایق دریافت مدال شجاعت موسوم به Purple Heart شناخته شوند و هنوز ائتلاف ضدداعش به سرکردگی آمریکا در حال بررسی این موضوع است.

وقتی پنتاگون مجبور به اعلام شمار آسیب‌دیدگان از این حمله شد، ترامپ با تلاش برای کوچک جلوه دادن این موضوع گفت که از بروز سردرد و چیزهای شبیه آن مطلع شده، اما گمان نمی‌کرده که آسیب مغزی موضوعی جدی باشد. این اظهارات ترامپ واکنش‌های بسیاری تندی را علیه او برانگیخت.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.

نیروهای مسلح ایران پس از ترور سردار سلیمانی، در جریان عملیات انتقام از ارتش تروریستی آمریکا، ده‌ها موشک را به سوی پایگاه هوایی عین الاسد در نزدیکی بغداد و پایگاهی دیگر در اربیل شلیک کردند.

پنتاگون در چندین مرحله اعلام کرد که تعداد ۱۱، ۳۴، ۵۰، ۶۴ و ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای از وزارت دفاع این کشور خواستند که درباره تعداد نیروهای معاینه شده به دلیل آسیب مغزی، روند معاینه، میزان شدت آسیب مغزی در موارد تأیید شده و معالجه‌های صورت گرفته روی این افراد توضیحات کامل بدهد.

کد خبر 506258

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ایران و آمریکا، عین الاسد

تاريخ : جمعه 10 / 2 / 1399 | 9:11 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.