تعظیم و احترام کردن به بندگان خدا و فضیلت آن
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23609
بازدید دیروز : 344
بازدید هفته : 24468
بازدید ماه : 77746
بازدید کل : 10469501
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 4 / 11 / 1396

تعظیم و احترام کردن به بندگان خدا و فضیلت آن

و مخفی نماند که: ضد این صفت، که اکرام و تعظیم و احترام داشتن بندگان خدا بوده باشد از شرایف اعمال، و فضایل افعال است.

و در حدیث قدسی وارد شده است که: «حق – سبحانه و تعالی – فرمود که: باید ایمن شود از غضب من هر که اکرام کند بنده مؤمن مرا» . (15)

و از حضرت رسول – صلی الله علیه و آله – مروی است که: «هیچ بنده ای از امت من نیست که ملاطفت کند با برادر مؤمن خود، به نوعی از ملاطفت، مگر اینکه خدا ازخدمه بهشت خدمتکار از برای او قرار می فرماید» . (16)

و از حضرت صادق – علیه السلام – مروی است که: «هر که خواری از روی برادرمؤمن خود بردارد خدای – تعالی – ده حسنه برای او می نویسد. و هر که بر روی برادرمؤمن خود تبسم کند خدای – تعالی – از برای او حسنه ثابت کند» . (17)

و فرمود: «هر که برادر مؤمن خود را مرحبا گوید، خدای – تعالی – تا روز قیامت مرحبا از برای او می نویسد» . (18)

و فرمود: «هر که نزد برادر مسلم خود آید و او را اکرام کند، خدای – تعالی – را اکرام کرده است» . (19)

[433]

روزی آن حضرت به اسحق بن عمار فرمود که: «ای اسحق! به دوستان من هر قدرتوانی احسان کن، که هیچ مؤمن احسان به مؤمنی نکرد و اعانت او ننمود مگر اینکه صورت ابلیس را خراشید. و دل او را مجروح ساخت» . (20)

و از جمله اموری که آدمی را به اکرام و تعظیم مردم وا می دارد، آن است که: به تجربه ثابت شده است که: هر که به هر نظری مردم را می بیند مردم نیز به آن نظر به اونگاه می کنند و او را می بینند.

آری: هر کس هر چه می کارد می درود.

همینت پسندست اگر بشنوی که گر خارکاری سمن(21)ندروی

و بدان که: – همچنان که مذکور شد – اکرام و اعزاز جمیع طبقات مردم، به قدری که سزاوار ایشان است از جمله اعمال محموده است. و سزاوار آن است که: انسان بعضی ازاصناف مردم را به زیادتی تعظیم و اکرام، اختصاص دهد، و از آن جمله اهل علم وفضل و صاحبان ورع و تقوی است. زیرا که در اخبار بسیار تاکید شدید در اکرام و تعظیم این دو طبقه جلیله وارد شده.

15. بحار الانوار، ج 67، ص 71، ح 36.16. کافی، ج 2، ص 206، ح 4. و بحار الانوار، ج 74، ص 298، ح 33.17. بحار الانوار، ج 74، ص 297، ح 30 و کافی، ج 2، ص 205، ح 118. بحار الانوار، ج 74، ص 298، ح 31 و کافی، ج 2، ص 206، ح 2.19. بحار الانوار، ج 74، ص 298، ح 32 و کافی، ج 2، ص 206، ح 3.20. کافی، ج 2، ص 207، ح 9 و بحار الانوار، ج 74، ص 301، ح 38.21. مخفف یاسمن، اسم گل خوشبوئی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: اعقاید شناسی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی