ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پاسخ به شبهه تولد نيافتن حضرت مهدي(عج)

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پاسخ به شبهه تولد نيافتن حضرت مهدي(عج)

آيه الله سيد محمد كاظم قزوينی
پیامک تولد امام زمان
 

از آنجا كه مجموعه روايات رسيده از پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در موردحضرت مهدي(ع) و ظهورآن حضرت و تشكيل حكومت عدل جهاني و ... به منزله اخبار و نويدها و بشارت هايي از آينده است و در كل بيانگر اين حقيقت است كه آينده جهان وضعيت خوبي خواهد داشت و حركت تاريخ به سمت فلاح و صلاح و روشنايي است، اما آيا امام مهدي(ع) كه در تمام اديان و مذاهب وعده آمدن او داده شده است متولد شده است؟ برخي در اين باره خواسته اند ترديدهايي ايجاد كنند.

حقيقت اين است: در بسياري از روايات رسيده از پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تصريح به تولد حضرت مهدي(ع) شده است كه توجه به آنها هيچ گونه ابهامي را باقي نمي گذارد و همه شك ها را برطرف مي كند.

وقتي رسول خدا(ص) با صراحت كامل مي فرمايد: امام مهدي نهمين فرزند امام حسين(ع) است بدين معنا است كه چهارمين امام، حضرت سجاد(ع) اولين فرزند امام حسين است و حضرت باقر(ع) دومين و ... حضرت امام عسكري(ع) هشتمين فرزند امام حسين(ع) است حضرت مهدي(ع) فرزند امام عسكري(ع) مي شود نهمين فرزند حضرت سيد الشهدا(ع).

بديهي است كه وقتي امام حسن عسكري(ع) به شهادت تاريخ به وسيله سمّ به شهادت رسيد و هزاران نفر پيكر او را تا مرقدش بدرقه كردند و به خاك سپردند هر عاقلي اعتراف خواهد كرد كه امام مهدي(ع) هم تولد يافته است چرا كه نمي توان پذيرفت كه پدر گرامي آن حضرت به شهادت رسيده باشد اما خود او هنوز به دنيا نيامده باشد در اين باره شيعيان به بركت روايات فراوان ائمه اطهار(ع) هيچ گونه ترديدي ندارند. علماي بزرگ اهل سنت نيز به اين موضوع در موارد فراواني تصريح دارند.
به عنوان مثال شيخ نجم الدين عسكري در كتاب المهدي الموعود المنتظر عند اهل السنةT تصريح دارد كه حدود چهل تن از علماي بزرگ اهل سنت در كتاب هاي خود رواياتي را از پيامبر(ص) نقل كرده اند و براساس آنها به ولادت حضرت اعتراف كرده اند و در كتاب منتخب الاثر 26 نفر ديگر بر اين تعداد افزوده شده است.

منبع: امام مهدي(ع) از ولادت تا ظهور


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه ولادت با سعادت امام زمان (عج)

تاريخ : یک شنبه 28 / 12 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.