عبور از خط قرمزهای اخلاقی با زیرنویس فارسی

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عبور از خط قرمزهای اخلاقی با زیرنویس فارسی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عبور از خط قرمزهای اخلاقی با زیرنویس فارسی

https://www.otaghkhabar24.com/assets/files/styles/org/public/repo/pics/1395/01/23/pic-59038-1460353496.png?itok=D-sYU9pH

عبور از خط قرمزهای اخلاقی با زیرنویس فارسی

گروه اندیشه: کافی است سری به سایت‌های اینترنتی بزنیم، تبلیغ فیلم‌ها و سریال‌های غربی یا کره‌ای را خواهیم دید که صدر درصد از مرزهای اخلاق و نجابت گذشته و برای اینکه مورد اقبال مخاطب ایرانی قرار گیرند، تأکید می‌شود که با زیر نویس فارسی این آثار عرضه می‌شود.

اغراق نیست اگر بگوییم امروز امپراطوری عظیم رسانه‌ای بر ذهن‌ها، قلب‌ها و حتی خانه‌های انسان این عصر مسلط شده و برای کوچکترین اتفاقاتی که در زندکی انسان رخ می‌دهد از تولد تا تحصیل، ازدواج و به طور کلی سبک زندگی او برنامه‌ریزی کرده است.

ارتباط انسان با این امپراطوری عظیم رسانه‌ای به شرط اینکه با علم، آگاهی و تقوای درونی بشر باشد نه تنها اشکالی به وجود نخواهد آورد بلکه یکی از مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت جوامع همین حضور پررنگ رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های تصویری است.

اما مشکل از زمانی آغاز می‌شود که انسان بدون یکی از سه مؤلفه علم، آگاهی و تقوای درونی به سراغ رسانه به ویزه رسانه‌های تصویری چون سینما، تلویزیون و... می‌رود و هر پیامی که دریافت می‌کند بدون سؤال و چرایی می‌پذیرید.

امروزه به برکت انقلاب اسلامی و تأکید بنیانگذار جمهوری اسلامی بر دانشگاه بودن رسانه، رسانه‌های ایران هر چند در طراز مد نظر انقلاب اسلامی نیستند ولی بسیاری از مرزهای اخلاقی که تا قبل از پیروزی انقلاب در فیلم‌ها و سریال‌ها مراعات نمی‌شد را مد نظر قرار می‌دهند و خانواده‌های ایرانی از این جهت اطمینان دارند که اگر در نبودشان فرزند آنها رسانه‌های ایرانی را تماشا کند با صحنه خلاف نجابت و اخلاق برخورد نخواهد کرد.

اما نکته به همین جا ختم نمی‌شود. کافی است سری به سایت‌های اینترنتی بزنیم، اندکی به میان سی‌دی‌هایی که برخی از دستفروش‌ها به فروش می‌رسانند نگاهی بیندازیم تبلیغ فیلم‌ها و سریال‌های غربی، ترکیه‌ای و یا کره‌ای را خواهیم دید که صدر درصد از مرزهای اخلاق و نجابت گذشته و برای اینکه مورد اقبال مخاطب ایرانی قرار گیرند با تأکید می‌شود که با زیر نویس فارسی این آثار عرضه می‌شود.

قیمت اغلب پایین سی‌دی این فیلم ها و سریال ها موجب می‌شود که حتی نوجوانان که در سنین حساس هستند به این سی‌دی‌ها دسترسی داشته باشند و دیگر پدر و مادر نمی‌توانند اطمینان داشته باشند که فرزندشان در نبود آنها چه چیزهای تماشا می‌کند.

فیلم‌هایی که کمترین ضررش خودارضایی پرآسیب و بیشترین ضررش ارتباطات نامشروع و بارداری‌های در سنین پایین است که خوشبختانه شاید هنوز در کشور ما زیاد نباشد اما اگر برای آن تدبیری اندیشیده نشود بی‌شک در سال‌های آتی بیش از این مرزهای نجابت را خواهد درید.

مسئله فقط به فیلم‌ها و سریال‌هایی که خطوط اخلاقی را مراعات نمی‌کنند، ختم نمی‌شود. خانواده‌های که پای ماهواره را به خانه هایشان باز کرده‌اند حتماً با تبلیغات بازرگانی و تجاری در شبکه‌های ماهواره‌ای رو به رو شده‌اند که در این تبلیغات نیز تنها چیزی که معنا نمی‌دهد نجابت و اخلاق است.

نکته قابل تأمل اینجاست که برخی از صاحبان داروخانه‌ها نیز تبلیغات این کالاها را با همان سبک و سیاق شبکه‌های ماهواره‌ای بر در و دیوار داروخانه خویش نصب کرده‌اند بدون توجه به اینکه اینجا داروخانه یک مکان عمومی است.

شاید برخی این پرسش را مطرح کنند که برخی از زوجین و افراد متأهل به این کالاها نیاز دارند و چاره‌ای جز تبلیغ نیست. در جواب این افراد باید گفت آیا بهتر نیست افراد به جای اینکه رفع مشکل خویش را در تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای جست‌وجو کنند، به پزشک متخصص مراجعه کرده و به نسخه او عمل کنند؟

بی‌توجهی به همین نکات به ظاهر کوچک است که موجب می‌شود خانواده‌ها با مقوله‌های چون بلوغ زودرس مواجه شده و ارتباط میان دو جنس مخالف از جوانی و سال‌های پایانی نوجوانی به سال‌های ابتدایی نوجوانی کشیده شود و کار به جایی برسد که دیگر درمانی وجود نداشته باشد.

حکیمه بهمن‌زاده/ خراسان جنوبی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: خط قرمز های قرآنی
برچسب‌ها: خط قرمز های قرآنی

تاريخ : دو شنبه 1 / 12 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.