چگونه عادت بد را ترک کنیم ؟

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چگونه عادت بد را ترک کنیم ؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چگونه عادت بد را ترک کنیم ؟

ترک گناه

چگونه عادت بد را ترک کنیم ؟

چگونه عادت بد را ترک کنیم ؟ این سوالی است که بسیاری از افرادی اسع که می‌خواهد به موفقیت برسند. شاید شما هم مثل بسیاری از افراد درگیر یک سری از عادت‌ها باشید که خیلی محکم به شما چسپیده‌اند و نمی‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید. خیلی تلاش می کنید اما نمی‌شود. هر عادتی نمی‌تواند خوب باشد و ما را در رسیدن به موفقیت یاری کند. برای این که بتوانیم از این سدهای موفقیت عبور کنیم باید تکنیک‌هایی را یاد بگیریم. مقاله چگونه عادت بد را ترک کنیم به شما تکنیک‌هایی را می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید موفقیت را از  آنچه که هست به خودتان نزدیک‌تر کنید. در ادادمه مقاله چگونه عادت بد خود را ترکم کنیم می‌خوانید:

هر چه عادتی که داریم قدیمی‌تر باشد، ترک کردن آن سخت‌تر می‌شود. امیر المؤمنین در نهج البلاغه می‌فرماید” گناه نکنید، چرا که گناه کردن از توبه کردن آسان‌تر است.” این حدیث خیلی راحت به ما می‌گوید که ایجاد کردن تغییری خیلی کوچک آنقدری سخت است که اصلاً از انجام دادن آن بی‌خیال می‌شویم. کلیپ زیر خیلی جامع‌تر و کامل‌تر از تأثیراتی که یک عادت می‌تواند روی زندگی ما داشته باشد صحبت می‌کند. حتماً آن را مشاهده کنید و بعد ادامه مقاله ترک عادت بد را بخوانید.

بخش های عادت

برای این که بدانیم چگونه عادت بد را ترک کنیم ابتدا باید بخش‌های مختلف یک عادت را بشناسیم. هر عادت از 3 بخش اصلی تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

بخش اول (سر نخ): یعنی همان اتفاق اولیه ای که باعث می‌شود ما به سمت یک رفتار برویم.

بخش دوم (کار روتین): کار روتین یعنی آن رفتار را مداوم و به صورت روزانه تکرارش کنیم.

بخش سوم (پاداش): پاداش یعنی همان دلیلی که موجب می‌شود ما دوباره به سمت آن رفتار برویم و در نهایت به آن عادت کنیم. در واقع یعنی همان حس خوبی که انجام آن عادت به ما می‌دهد.

پس هر عادتی از سه بخش سرنخ، کار روتین و پاداش تشکیل شده است.

چگونه عادت بد را ترک کنیم؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فایل های ویژه (صوتی وتصویری)
برچسب‌ها: فایل های ویژه صوتی وتصویری

تاريخ : سه شنبه 22 / 6 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.