ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

دانلود کتاب تاریخ اسلام سال ۲۳ تا ۳۵ دوره خلافت عثمان

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

دانلود کتاب تاریخ اسلام سال ۲۳ تا ۳۵ دوره خلافت عثمان

دانلود کتاب تاریخ اسلام سال ۲۳ تا ۳۵ دوره خلافت عثمان

توضیحات : این کتاب، برگرفته از درس گفتارهای نویسنده است که برای عموم مردم بیان شده است. و بیشتر به محور اصلی بحث توجه دارد تا فروع و ریز بینی های تخصصی. از سوی دیگر شالوده اصلی کتاب، بیان شفاهی است. البته تلاش زیادی شده تا به متن مکتوب نزدیک شود. ولی ساختار اصلی آن به همان رنگ شفاهی باقی مانده که بخشی از شیرینی آن در همین لحن بیان است. نیز به همین دلیل، به برخی از نصوص در متن استناد شده و ترجمه آن ها به شیوه نقل آزاد و توضیح مضامین ارائه شده نه ترجمه ی دقیق و واژگانی. اگر خوانندگان با توجه به این نکات به کتاب بنگرند، بهره ی بیشتری از آن می گیرند.

آنچه در این کتاب می خوانیم:

مقدمات

بخش اول: آغاز خلافت

بخش دوم: دوران خلافت

بخش سوم: مناشده امیرالمومنین علیه السلام

بخش چهارم: پایان خلافت

خاتمه

پیوست ها

نام کتاب : تاریخ اسلام سال ۲۳ تا ۳۵ دوره خلافت عثمان
نویسنده : سیدحسن افتخارزاده
تعداد صفحه : 227
حجم فایل : 882 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب

دانلود کتاب تذکره الاولیا

توضیحات : کتاب تذکره الاولیا اثر معروفی با نثر ساده و در قسمت‌هایی مسجع از عطار نیشابوری است. عطار شرح ۷۲ تن از اولیا، عارفان و مشایخ تصوف را با ذکر مکارم اخلاق، مواعظ و سخنان حکمت آمیزشان در این کتاب به تحریر درآورده است. گفت اینک نهادم و گفت: اشهد ان لا الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله. پس گفت شیخ گفته است که بگوی که این پیر شما بود و استاد شما بود نصیحت کرد و نصیحت استاد خود پذیرفتن شرط هست. اینک شاددل زنار ظاهر ببرید اگر خواهید که ما را بقیامت ببینید بجوانمردی بر شما که همه زنارهای باطن راببرید. این بگفت قیامتی از آن قوم برآمد و حالاتی عجب ظاهر شد. نقلست که آن روز که جنازه شیخ برداشتند خلق بسیار زحمت میکردند. جهودی بود هفتاد ساله چون بانگ و جلبه شنود، بیرون آمد تا چیست؟ چون جنازه برسید، او از برآورد که‌ای مردمان آنچه من میبینم شما می‌بینید. فرشتگان از آسمان فرو می‌آیند و خویشتن بر جنازه او میمالند در حال کلمه شهادت گفت و مسلمان شد. ابوطلحه بن مالک گفت که سهل آن روز که در وجود آمد روزه دار بود و آن روز که برفت هم روزه دار بود و بحق رسید روزه ناگشوده. نقلست که سهل روزی نشسته بود با یاران مردی آن جا بگذشت سهل گفت این مرد سری دارد تا بنگریستند مرد رفته بود.

نام کتاب : تذکره الاولیا
نویسنده : عطار نیشابوری
تعداد صفحه : 560
حجم فایل : 3,320 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب

دانلود کتاب قرآن فارسی

توضیحات : کتاب قرآن فارسی ترجمه‌ی جامع و کاملی از هادی عبدالهیان است. قرآن کتاب مقدس دین اسلام محسوب می‌شود و در باور مسلمانان سخنان خداوند است که به صورت وحی از سوی او توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام، محمد بن عبدالله، نازل شده است. مسلمانان قرآن را بزرگ‌ترین معجزهٔ حضرت محمد و به عنوان روشن‌ترین دلیل بر پیامبری او می‌شناسند. قرآن اصلی‌ترین منبع وحی در اسلام و به زبان عربی می‌باشد. کلمهٔ قرآن در لغت یعنی «قرائت کردن» و «خواندن» و مسلمانان معمولاً آن را با عناوینی مانند «قرآن کریم» و «قرآن مجید» می‌شناسند. قرآن دارای ۳۰ جزء و ۱۱۴ سوره است.

نام کتاب : قرآن فارسی
نویسنده : هادی عبدالهیان
تعداد صفحه : 657
حجم فایل : 2,980 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: کتابخانه
برچسب‌ها: کتابخانه

تاريخ : پنج شنبه 6 / 3 / 1400 | 9:38 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.