ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

بچه های دقیقه نودی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

بچه های دقیقه نودی

بچه های دقیقه نودی

کمک کردن به بچه ها برای کارهای عقب افتاده

برای انجام تکالیف عید آنقدر امروز فردا کرد تا تعطیلات به ایستگاه سیزدهم رسید. حالا سراسیمه دست به دامان مادرش می شود تا برای انجام تکالیف به او کمک کند.

آیا به او کمک کنم؟

اگر فرزند شما معمولاً کارهایی که به عهده اش هست را به موقع انجام می دهد اشکالی ندارد گاهی لحظات آخر  به او در انجام کارهایش کمک کنید. البته باید به او یاد آور شوید که اگر این رفتارش را تکرار کند دیگر به او کمک نخواهید کرد. اما اگر این رفتار تکرار شد باید استراتژی خودتان را تغییر دهید. او نباید به کمک های شما دلخوش باشد و عادت کند که کارهایش را برای دقیقه نود باقی بگذارد. این برای آینده تحصیلی و شغلی او بسیار خطرناک است. بنابراین هرچند از دست شما دلخور می شود اما با آرامش به او بگویید خودتان کارهایی دارید که باید انجام دهید و مسئولیت کارهای او با شما نیست. و در مقابل اصرارهای او مقاومت کنید. شما با این رفتار لحظات سختی را برای فرزندتان رقم خواهید زد و حتی ممکن است مجبور شوید پاسخگوی گلایه های معلمش نیز باشید. اما در عوض درس بزرگی به او آموخته اید.او حالا خوب می داند که پشت گوش انداختن کارها برای او دردسر ساز خواهد شد و کسی به او کمک نخواهد کرد. بنابراین از این به بعد خودش آستین بالا زده و کارهایش را به موقع انجام خواهد داد.

پیروز باشید

سید مهدی خدایی 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تربیتی
برچسب‌ها: تکلیف عید ،آموزش مسئولیت پذیری به بچه ها، آموزش مسئولیت پذیری به فرزندان ،آموزش مسئولیت پذیری به نوجوانان، آموزش مسئولیت پذیری به کودکان، آموزش مسئولیت پذیری در کودکان، آموزش مسئولیت پذیری، راهکارهای عملی آموزش مسئولیت پذیری

تاريخ : یک شنبه 28 / 1 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.