شما به بی‌حجابی ما احترام بگذارید تا ما نیز به حجاب شما احترام بگذاریم!

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شما به بی‌حجابی ما احترام بگذارید تا ما نیز به حجاب شما احترام بگذاریم!

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شما به بی‌حجابی ما احترام بگذارید تا ما نیز به حجاب شما احترام بگذاریم!

شاید شما هم شنیده باشید که برخی از کمپین‌های ضد حجاب به مدافعین حجاب و آمرین به معروف و نهی از منکر می‌گویند که: شما به بی‌حجابی ما احترام بگذارید تا ما نیز به حجاب شما احترام بگذاریم؛ آیا این جمله منطقی است؟

در پاسخ باید گفت که اولاً کسی به شما بی‌احترامی نمی‌کند و حق بی‌احترامی هم ندارد فقط محترمانه می‌خواهند که موازین شرعی و قانونی را رعایت کنید اما شما با این شعارتان تهدید می‌کنید که احترام نخواهیم گذاشت.

ثانیاً اینکه این ادعا شبیه شبهه دیگری است که الزام قانونی نظام جمهوری اسلامی به حجاب را با الزام رضاشاه به کشف حجاب  مقایسه می‌کنند و می‌گویند هر دو مثل هم است درحالی‌که قیاس این‌ها باهم صحیح نیست و میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.

اینکه گفته شود شما به کار ما احترام بگذارید تا ما هم به کار شما احترام بگذاریم، جایی صحیح و قابل‌قبول است که آن دو کار ارزشمند و معروف باشند اما درجایی که یک عمل ارزشمند و معروف و عملی دیگر ضد ارزش و منکر باشد، قیاس مع‌الفارق است نمی‌شود گفت که تو به رفتار زشت من احترام بگذار تا من هم به رفتار صحیح و زیبای تو احترام بگذارم.

بنابراین «الزام به حجاب» با «الزام به کشف حجاب» مثل «الزام به ترک اعتیاد» با «الزام به اعتیاد» قابل‌مقایسه نیستند و هیچ انسان عاقلی آن‌ها را باهم یکی نمی‌داند؛ چراکه یکی پسندیده و دیگری ناپسند است، یکی محبوب و دیگری منفور است، یکی مشروع و دیگری نامشروع است.

و اما اینکه شخص بی‎حجاب در بین مردم از احترام بیشتری برخوردار است یا بانوی باحجاب شهید مطهری ره می‌نویسند:

«اسلام مخصوصا تاکید کرده است که زن هر اندازه متین تر و باوقارتر و عفیفتر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مرد نگذارد بر احترامش افزوده می شود.»[۱]

خانم وندی شلیت فارغ التحصیل فلسفه از آمریکا می‌گوید:

چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم مردان محترمانه رفتار کنند در حالی که تعداد زیادی از زنان دائماً پیام می‌فرستند که لازم نیست اینگونه باشند؟![۲]

 


[۱]. مسئله حجاب، ص۸۷.

[۲]. فمینیسم در امریکا، ص ۳۳.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: احترام زن ،حجاب رضا شاه، شبهات حجاب، کشف حجاب

تاريخ : دو شنبه 25 / 11 / 1399 | 8:58 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.