روایت محسن رضایی از فرماندهی سپاه، ترورها و هواپیماربایی‌های اوایل انقلاب

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

روایت محسن رضایی از فرماندهی سپاه، ترورها و هواپیماربایی‌های اوایل انقلاب

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

روایت محسن رضایی از فرماندهی سپاه، ترورها و هواپیماربایی‌های اوایل انقلاب

بازگشت محسن رضایی به سپاه؛ فرمانده تدریس می‌کند

روایت محسن رضایی از فرماندهی سپاه، ترورها و هواپیماربایی‌های اوایل انقلاب

رضایی در ادامه در خصوص تشکیل جمعیت منصورون پیش از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: علت تشکیل این جمعیت موضع‌گیری در برابر سه جریان منحرف در انقلاب یعنی منافقین، نهضت آزادی و انجمن حجتیه بود؛ شیوه‌های مبارزاتی نهضت آزادی به دلیل وابستگی فکری آنها به لیبرالیسم، غرب و آمریکا، مورد استفاده نبود، انجمن حجتیه نیز به دلیل تحجر افراد آن مانع انقلاب می‌شد و منافقین نیز از مسیر اولیه خود منحرف و به سمت جریان‌های مارکسیستی گرایش داشتند.
 
وی هدف از تشکیل جمعیت منصورون را ایجاد جریان اسلامی ناب که پشت سر امام (ره) حرکت کند، دانست و اظهار داشت: ما پیش از انقلاب موفق شدیم در 17 شهرستان این شبکه را شکل دهیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مسئولیت فرماندهی سپاه در سن 27 سالگی و اعتماد حضرت امام (ره) به وی، خاطرنشان کرد: امام (ره) به جوانان اعتقاد و اعتماد داشتند و در خرداد 42 فرمودند که سربازان من در گهواره‌ها هستند؛ بنده در سال 58 اطلاعات سپاه را که در واقع اطلاعات کل کشور محسوب می‌شد، تاسیس کردم هرچند چارچوب مصوب شورای انقلاب را نداشت و صرفا در سپاه تصویب شده بود اما از شروع این کار با امام (ره) پیش رفتیم.
 
وی با بیان اینکه وقتی حضرت امام (ره) از سال 58 از قم به تهران آمدند هیچ‌یک از مسئولان نمی‌توانستند با ایشان دیدار کنند، تصریح کرد: در آن زمان فقط بنده خدمت امام (ره) می‌رفتم و اطلاعات را مطرح می‌کردم لذا از آن زمان که اوج درگیری‌ها با ضدانقلاب، کودتاچی‌ها، گروه فرقان و مسائل کردستان و سیستان و بلوچستان بود، رابطه‌ام با امام راحل بسیار زیاد شد از این رو ایشان به طول کامل من را شناختند.
 
رضایی با اشاره به اینکه خود را برای فرماندهی سپاه آماده کرده و برای جنگ ایده‌هایی داشتم، افزود: یک سال پس از جنگ فرماندهی سپاه را پذیرفتم در حالی‌که تا آن زمان عملیات موفقی در جبهه به دست نیامده بود.
 
 
جوانان دانشجو پس از انقلاب خلأ یک سازمان اطلاعاتی 50 ساله را پر کردند
 
وی اضافه کرد: تنها دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی امواج معاند و مختلفی با آن مواجه شد که 14 روز پس از پیروزی دموکرات‌ها در مهاباد به پادگان شهر حمله کرده و توپخانه آن را به کوه‌های اطراف برده و با توپ‌های 105 میلی‌متری شهر را بمباران کردند و اینگونه درگیری‌ها آغاز شد.
 
رضایی با بیان اینکه حوادث بعدی در سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، عنوان کرد: اشرار آن منطقه به پاکستان رفت و آمد داشتند و از این طریق اسلحه وارد کشور می‌کردند لذا تمام راه‌های این شهر در سال 58 ناامن شد.
 
وی با بیان اینکه پس از حوادث سیستان و بلوچستان عده‌ای در خوزستان به لوله‌های نفت حمله کرده و آنها را منفجر کردند، اضافه کرد: بلافاصله پس از این حادثه گنبد کاووس دچار مشکل شد، از این رو سال 58 درگیری بسیار شدیدی در تمام کشور اتفاق افتاد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شروع ترور‌ها در تهران توسط گروه منحرف فرقان، یادآور شد: آنها اساتید بزرگواری همچون مطهری، مفتح و تعداد بسیاری از مسئولان را به شهادت رساندند و این اوضاع تا دی ماه 58 که اطلاعات سپاه تشکیل شد، ادامه داشت تا اینکه 11 خانه تیمی از گروه فرقان متلاشی و گودرزی رهبر آنها دستگیر شد.
 
وی یادآور شد: اطلاعات پیش از انقلاب ایران سازمان ساواک بود و اکثر آنها از کشور گریخته بودند لذا سازمان اطلاعات جدیدی از جوانان ایران شکل گرفت که شهید حسن باقری و شهید مهدی زین‌الدین جزء آن بودند، از این رو جوانان دانشجو خلأ یک سازمان اطلاعاتی 50 ساله را پر کردند.
 
رضایی با بیان اینکه سال 58 از لحاظ ترور و شورش بسیار پرحادثه بود، اظهار داشت: کودتا‌ها در سال 59 طراحی شد و بنی‌عامری و رکنی که جزء سران کودتا بودند با اویسی فرمانده نیروی زمینی شاه در بغداد تشکیل جلسه داده و ضمن سازماندهی کودتا می‌خواستند با هواپیمای عراقی وارد ایران شوند.
 
وی با اشاره به حوادث سال 60 و ورود مسعود رجوی از مرز پاکستان به ایران در این سال عنوان کرد: شورای مرکزی منافقین در سال 60  با رهبری مسعود رجوی آماده درگیر شدن با جمهوری اسلامی بود لذا آنها با انجام راهپیمایی و مظلوم‌نمایی در خرداد ماه آن سال با اسلحه وارد خیابان شده و با تیغ موکت‌بری مردم را ‌کشتند و در چنین وضعیتی روزانه 40 نفر در خیابان‌های تهران شهید شدند.
 
رضایی در ادامه با بیان اینکه همزمان با درگیری‌های منافقین، رژیم عراق از 5 استان کشور عبور کرد و وارد ایران شد، گفت: داخل کشور توسط منافقین و استان‌های مرزی توسط عراق یکپارچه به آتش تبدیل شد که از این رو سال 60 بسیار سرنوشت ساز بود و نیروهای انقلاب آن را مهار کردند.
 
 
انتخاب بین جنگ با عراق یا حفظ تهران در سال 60 بسیار مشکل بود
 
وی با تاکید بر اینکه انتخاب بین جنگ با عراق یا حفظ تهران در سال 60 انتخاب مشکلی بود، یادآور شد: سخت‌ترین سال برای انقلاب و مردم همین سال بود اما با اتکا به خدای متعال و عنایت امام زمان (عج) انقلاب اسلامی از آن مرحله دشوار گذر کرد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اولین اقدام در سال 60 سازماندهی داخل کشور بود که از تهران آغاز و سپس به شهرهای دیگر رسید؛ اقدام بعدی مهار منافقین بود در حالی که آنها 17 هزار عضو، 70 هزار هوادار و انواع سلاح را دارا بوده و اسلحه خانه منافقین در دانشگاه تهران علنی بود.
 
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها در دو نوع شرایط به ظهور رسید که یکی از آنها انقلاب اسلامی و جهاد مردم و دیگری شرایط سخت تحریم و تحمل آن از سوی ملت ایران است.
 
رضایی ادامه داد: در زمان جنگ نرم و جنگ سخت‌ سال 60 افراد گمنام با استعداد‌ی شکوفا شدند که هر کدام از آنها بخش مهمی از مشکلات کشور را به دوش کشیدند.
 
 
حسن باقری را مقام معظم رهبری به بنده معرفی کردند
 
وی با بیان خاطره‌ای از مقام معظم رهبری، اضافه کرد: مقام معظم رهبری زمانی که در حزب جهوری اسلامی بودند در سال 59 جوانی خوش سلیقه به نام افشردی را به بنده برای کار اطلاعاتی معرفی کردند؛ پس از ملاقات با او متوجه استعداد، اعتقادات و تسلط کار اطلاعاتی او شدم بنابراین با جذب وی نام غلامحسین افشردی را به نام مستعار حسن باقری تغییر دادیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حسن باقری ظرف 4 ماه توانست بخش مهمی از مسائل سلطنت طلب‌ها را گزارش دهد، افزود: در سال 59 حسن باقری به محض ورود به جبهه، اطلاعات عملیات جنگ را راه‌اندازی کرد که این امر از او یک لشکر ساخت هرچند مهدی باکری، حسین خرازی، دقایقی و برادران بقایی نیز اینگونه بودند.
 
وی تاکید کرد: جوانانی همچون شهدای دفاع مقدس در حال حاضر در ایران، وجود دارند لذا مدیریت کشور باید به گونه‌ای باشد که در شرایط غیرسخت نیز ظرفیت آنها بالفعل شود.
 
رضایی با تاکید بر اینکه اولین عاملی که باعث خلق معجزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد، بستر فرهنگی جامعه است، عنوان کرد: ملت ایران دارای روحیه بزرگی بوده و تنها در شرایط متناسب با شأن خود می‌تواند این توانایی‌ها را بروز دهد بر همین اساس چنانچه بستر جامعه ارزشی نباشد ملت ما نیز کوچک می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ملت ایران زمانی بزرگ می‌شود که محیط پرواز مطلوبی داشته باشد، گفت: اگر بخواهیم در شرایط امروز جامعه باکری‌ها و همت‌ها را به‌وجود آوریم باید ضمن توجه به ارزش‌ها و فرهنگ جامعه به جوانان آزادی عمل داده و در عین حال از آنها مراقبت کنیم.
 
 
همسویی موج‌های اسلامی خاورمیانه با انقلاب اسلامی باعث پیروزی‌ آنها شده است
 
رضایی با اشاره به قیام‌های اخیر کشورهای اسلامی خاورمیانه، تصریح کرد: در حال حاضرچند موج بیداری در جهان اسلام ایجاد شده که هرکدام از آنها که به انقلاب اسلامی نزدیک بوده‌اند، پیروز و موج‌هایی مانند القاعده و طالبان که از آرمان جمهوری اسلامی فاصله داشتند، شکست خوردند.
 
وی افزود: در داخل کشور نیز چنانچه افراد از انقلاب اسلامی فاصله بگیرند شکست خواهند خورد بنابراین پایداری نسل گذشته در انقلابی کردن نسل امروز بسیار موثر است و جوانان ایرانی این مسئله را به خوبی متوجه شده‌اند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به موج هواپیماربایی در سال 63 در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در آن سال منافقین هفته‌ای 2 هواپیما از ایران می‌ربودند که آمار آنها به 16هواپیما رسیده بود از این رو امام(ره) با تصمیم جدی این قضیه را جمع کردند.
 
وی با اشاره به راهکار امام(ره) برای جلوگیری از ربوده شدن هواپیماهای کشور خاطر نشان کرد: حاج احمد آقا در تماسی به بنده گفت که امام(ره) فرموده‌اند: «بچه‌های سپاه به فرودگاه رفته و آن را بگیرند و هیچ هواپیمایی حق پرواز بدون حضور پاسدار را ندارد» لذا ما این جملات امام(ره) را به نیروهای سپاه تهران و حفاظت ابلاغ کردیم.
 
رضایی با بیان اینکه هواپیماهای بزرگ‌تر پاسدار بیشتر و هواپیماهای کوچک تعداد پاسدار کمتری داشت،‌ افزود: 4 روز پس از ابلاغ پیام امام(ره)، اولین هواپیما ربوده شد و منافقین خلبان را از آسمان اصفهان مجبور به حرکت به سوی عراق کردند بنابراین پاسداران که در آن پرواز با لباس شخصی حاضر شده بودند به سمت منافقین شلیک کرده و با لطف خدا گلوله شلیک شده به قلب یکی از منافقین اصابت کرد و بدون اینکه باعث انفجار هواپیما شود، مردم نجات یافتند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در آذر ماه سال 67 طی نامه‌ای در خصوص ضرورت ادامه حضور پاسداران در هواپیما نظر امام (ره) را جویا شدیم که ایشان ضمن تشکر از پاسداران فرمودند که آنها باید به کار خود ادامه دهند.
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه دهه فجر 99

تاريخ : دو شنبه 18 / 11 / 1399 | 8:58 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.