روایات هشدار دهنده
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 9 / 9 / 1399

آزمایش و غربال گری شیعیان در عصر غیبت



د) غربال شدن شیعیان


از جمله هشدارهای غیر مستقیم معصومین (علیه السلام) به مؤمنین، خبر از پیش آمدن امتحان هایی سخت در آینده است که شیعیان اسمی را غربال می کند و شیعیان ناب و محکم را از شیعیان ناخالص و سست جدا می کند. از جمله این اخبار، این روایت است که از امام باقر (علیه السلام) نقل شده است:
لتمخضن یا معشر الشیعة شیعة آل محمد کمخیض الکحل فی العین لان صاحب الکحل یعلم متی یقع فی العین و لایعلم متی یذهب فیصبح احدکم و هو یری انه علی شریعة من امرنا فیمسی و قد خرج منها و یمسی و هو علی شریعة من امرنا فیصبح و قد خرج منها(77).
(ای گروه شیعه ای پیروان آل محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) همانگونه سرمه در چشم زیر و رو می شود، شما هم، هر آینه، به شدت زیر و رو خواهید شد زیرا، صاحب سرمه، می داند که کی سرمه را در چشم خواهد کرد ولی نمی داند کی این سرمه از چشم بیرون می رود. پس هر کدام از شما، ممکن است صبح خود را در راه ما ببیند در حالیکه شب از آن خارج شده است و ممکن است شب در مسیر ما باشد و صبح از آن خارج شود).
در روایت دیگری، از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که فرمودند:
و الله لتکسرن کسر الزجاج و أن الزجاج یعاد فیعود کما کان و الله لتکسرن کسر الفخار و أن الفخار لایعود کما کان، و الله لتمحصن و الله لتغربلن کما یغربل الزوان من القمح(78).
(به خدا سوگند، می شکنید چنانکه شیشه می شکند البته شیشه می شکند و دوباره برگردانده می شود پس به حال اول برمی گردد(79) به خدا سوگند، شما می شکنید چنانکه سفال می شکند چونکه سفال به حال اول برنمی گردد به خدا سوگند، شما سخت امتحان می شوید به خدا سوگند، شما با غربال شدن از هم جدا می شوید همانگونه که با غربال، دانه های تلخ از گندم جدا می شوند).
این دو روایت، خبر از امتحانی سخت و می دهند که شیعیان دچار آن خواهند شد و در این امتحانات گروهی به سبب ایمان سستشان از شیعیان جدا می شوند روایت دوم، علاوه بر خبر از جدایی به این نکته اشاره دارد که بعضی از کسانی که امروز در میان شیعیان اند و شیعه نام دارند شایسته این نام نیستند بلکه به مانند دانه های تلخی اند که در میان گندم ها به جا گرفته اند اما در واقع گندم نیستند و تنها، در کنار شیعیان قرار دارند و نام شیعه را یدک می کشند، یعنی ایمان آنها از هم اکنون هم سست و ناخالص است و این ناخالصی در هنگام غربال و جداسازی مشخص خواهد شد، در هنگام نزاع میان خدا و هوای نفس، آنها که پیروی شان از هوای نفس بر پیروی شان از خدای متعال غلبه دارد جدا می شوند و در هنگام یکسره شدن کارها، ایمان این گروه مغلوب هوا و شیطان خواهد شد و از مؤمنان جدا خواهند شد.
این دو روایت و مشابه های آنها خبر از سوءعاقبت کسانی دارد که خود را برای روز امتحان یعنی روز نزاع سخت ایمان و هوای نفس آماده نساخته اند.














نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی