ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

آیا چادر مشکی افسردگی می‌آورد؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

آیا چادر مشکی افسردگی می‌آورد؟

برخی می‌گویند رنگ مشکی باعث به وجود آمدن انواع ناراحتی‌های روانی و افسردگی می‌گردد لذا بهتر است چادر مشکی به چادر صورتی و رنگ‌های متنوع تبدیل گردد؟ درحالی‌که اولاً این مطلب گرچه به خاطر تکرار زیاد مشهور شده است ولی ازنظر علمی ثابت نشده است که رنگ مشکی موجب افسردگی می‌گردد. نهایت چیزی که ادعا شده است این است که “نتایج آزمایشات بعضی از روان‌شناسان و روان‌پزشکان انجام شده، نشان می‌دهد که ممکن است افسردگی بعضی از افراد، علت تمایل آن‌ها به پوشش سیاه باشد، ولی پوشش سیاه افراد علت ایجاد افسردگی آن‌ها نیست و بین این دو نکته، تفاوت بسیار ظریفی وجود دارد.

ثانیاً: اگر این ادعا صحت داشته باشد باید خانم‌های بی‌حجاب و کسانی که از لباس‌ها و رنگ‌های جلف و محرک استفاده می‌کنند ازنظر روحی و روانی سالم‌ترین زنان باشند و ازنظر اخلاق معاشرت و روابط اجتماعی و خانوادگی هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشند و زندگی‌شان سالم‌تر و بادوام‌تر باشد، درحالی‌که آمار و ارقام چیز دیگری را نشان می‌دهد؛ و همچنین بر مبنای ادعای فوق جوامع غربی که در پوشش از رنگ‌های متنوعی استفاده می‌کنند باید شاداب‌ترین و سالم‌ترین مردم ازنظر روحی و روانی داشته باشد درحالی‌که بنا بر اعتراف خودشان واقعیت عکس این مطلب است.

ثالثاً: اگر رنگ مشکی مضر باشد در آفریقا باید یک انسان سالم ازنظر روحی و روانی پیدا نشود! درحالی‌که واقعیت چیز دیگری است و اتفاقاً مردم سیاه‌پوست آفریقا ازنظر روحی و روانی به‌مراتب سالم‌تر از مردم سفیدپوست اروپا هستند.

رابعاً: بالفرض که چنین چیزی صحت داشته باشد، بانوان همیشه و همه‌جا که لازم نیست پوشش مشکی داشته باشند تا مشکلی برایشان پیش بیاید بلکه چادر مشکی را فقط در زمان‌هایی که در بیرون از خانه هستند استفاده کنند و در درون منزل و جاهایی که مرد نامحرمی وجود ندارد می‌توانند از لباس‌های رنگ روشن استفاده کنند.منبع فارس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: آیا رنگ مشکی چادر مضر است؟، افسردگی، پوشش سیاه و افسردگی ،چادر ،چادر مشکی و افسردگی

تاريخ : سه شنبه 2 / 9 / 1399 | 17:35 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.