راهنمای خرید دی وی دی پلیر dvd player

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

راهنمای خرید دی وی دی پلیر dvd player

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

راهنمای خرید دی وی دی پلیر dvd player

دی وی دی رایتر

راهنمای خرید دی وی دی پلیر dvd player

در نگاه اول یك  دی وی دی شبیه یك سی دی است با این تفاوت كه حجم عظیمی از داده های صوتی و ویدئویی را با فرمت MPEG-2 بر روی خود نگه می دارد و این داده ها توسط دستگاه DVP Player رمزگشایی شده و به سیگنال های ویدئویی تبدیل می شود.
در انتخاب یك دستگاه DVD Player واقعیت اینجاست كه شما از دستگاه خود چگونه میخواهید استفاده كنید آیا میخواهید آنرا فقط به یك تلویزیون متصل كنید و سایز این تلویزیون چقدر است و یا نه میخواهید آنرا بعنوان جزئی از سینمای خانگی قرار دهید؟
به هر حال درست است كه اطلاعات بر روی DVD بصورت دیجیتال ذخیره شده اما برای مشاهده آن باید اطلاعات دوباره رمزگشایی شده و بصورت آنالوگ دیده شود كه این وظیفه DVD Player است. وقتی با تلویزیون های بزرگ به خروجی یك DVD Player نگاه كنیم میتوانیم كیفیت آنها را از هم متمایز كنیم. همچنین اگر از بلندگوهای تلویزیون به صدای پخش شده از دید وی دی گوش كنید تفاوت چندانی را احساس نمی كنید. با این اوصاف انتخاب یك دی وی دی مناسب احتیاج به یك سری اطلاعات دارد.
امروزه در بازار سه دسته DVD Player موجود است:

ابتدایی
این دسته برای كسانی مفید بوده كه فقط می خواهند یك دی وی دی اجاره و یا خریداری كرده و با اتصال آن به تلویزیون به مشاهده فیلم بپردازند. در استفاده از این دسته دی وی دی پلیرها كیفیت تصویر و صدا مناسب بوده و قابلیت انتخاب صحنه ها هم میسر می باشد. این دسته دارای ریموت كنترل و از دسته های دیگر كوچك تر بوده و بیشتر فرمت های رایج را اجرا می نماید.

متوسط
اگر مایل به استفاده از دستگاه با كیفیت صدای بهتر و متصل كردن آن به LCD و پلاسما و تلویزیون های صفحه عریض هستید از این دسته استفاده نمایید. پلیرهای پیشرفته تر دارای امكانات بیشتر از جمله قابلیت استفاده از چند دیسك و كابل های مخصوص برای اتصال به تلویزیون و همچنین جایگزینی مناسب برای سیستم صوتی منزل است. این پلیرها قادر به اجرای دی وی دی هایی كه با فرمت های دیگر هستند نیز می باشند.

پیشرفته
اگر مایل به استفاده از سیستم كاملی هستید این دسته پیشنهاد می شود. این دستگاه قسمتی از سینمای خانگی را تشكیل می دهد كه قادر به پخش تصاویر تیز و بدون لرزش است. این دسته آنچه كه شما از كیفیت یك دی وی دی به جای سی دی باید احساس كنید را بطور كامل به نمایش خواهد گذاشت.

خصوصیات كلیدی دی وی دی پلیرها
با گذاشتن یك DVD پر درون دستگاه، سیستم براساس دسته بندی آن خصوصیات مختلفی از جمله انتخاب زبان، خروجی دیجیتال صدا، پشتیبانی فیلم های چند زاویه ای و اجرای سی دی های صوتی را در دسترس كاربر قرار می دهد.

فرمت ها
فرمت های معمول در دی وی دی ها شامل DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW و DVD Ram هستند. همه دی وی دی ها همه فرمت ها را اجرا نمی كنند. پس در هنگام خرید به فرمت هایی كه در اكثر مواقع استفاده می كنید توجه كنید.

پلیرهای چند دیسكی
اگر در آن واحد می خواهید از DVD Player استفاده كرده و در همان زمان می خواهید یك سی دی صوتی را نیز گوش كنید از این نوع دستگاه ها باید استفاده كنید. تعداد دیسك ها از 2 و 3 و 5 و 6 تا برخی از آنها كه حتی میتواند تا 403 دیسك را پشتیبانی كند.

DVD صوتی
هر دی وی دی پلیری سی دی ها را نیز اجرا می كند اما سی دی های جدید با نام هایDVD-Audio   (Super Audio)SA-CD كه كیفیت صدا بهتری از سی دی های معمول بازار دارد(نوع جدیدی از فرمت كه تا 6 كانال مجزا از موسیقی را پشتیبانی می كند) را هر پلیری اجرا نمی كند. فقط پلیر های دسته سوم(پیشرفته) قادر به اجرای این نوع سی دی ها هستند.

صدای فراگیر دیجیتال
باعث تولید صدایی شبیه به صدای سینما می شود. این كار با تبدیل track صوتی به سیگنالهایی جدا برای هر اسپیكر انجام می شود. كه دالبی دیجیتال و DTS دو فرمت از انواع معمول آن هستند. و بیشتر پلیرها دارای این امكان می باشند.

اجرای VCD
یك فرمت معمول البته بیشتر در آسیا كه از DVD ها ارزان تر و با كیفیت پایین تری عرضه می شود. داده ها بر روی سی دی ذخیره می شود و حجم بالایی را نمی توان بر روی آن قرار داد.بیشتر پلیرها قادر به اجرای این فرمت هستند.

دیسك های CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW
بعضی از پلیرها قادر به اجرای فایل های صوتی و تصویری ایجاد شده توسط كامپیوتر می باشند.

علامت گذاری
پلیرهای پیشرفته قادر به گذاشتن علامت بر روی صحنه های مورد نظر شما در یك فیلم هستند و قادرند كه آنها را درخود ذخیره كرده و حتی در زمانی كه دیسك در دستگاه نیست آنها را نشان دهند.

Resume
این امكان شما را قادر می سازد تا اگر از یك دیسك زیاد استفاده می كنید و مثلا بخش خاصی از آنرا مكرر جستجو و مشاهده می كنید در دفعات بعدی بدون جستجو شما را مستقیم بر سر track مورد دلخواه قرار دهد.

كابل ارتباطی
مهمترین وسیله ای كه دستگاه را به تلویزیون متصل كرده و اثر زیادی بر روی كیفیت صدا و تصویر می گذارد كابل ارتباطی است.انواع آن شامل:

Component video(جزء تصویر)
دی وی دی ها به جزء تصویر رمز شده اند.اگر شما تلویزیونی با ورودی جزء تصویر دارید(مانند كلیه تلویزیون هایHDMI امروزی) باید یك دی وی دی پلیر با خروجی جزء تصویر بخرید. سپس تلویزیون و پلیر را با یك كابل سه سیمه به هم وصل كنید. این نوع از رمز نگاری سطح كنتراست بالا و رنگ های واقعی تری را ارائه می دهد.

S-video connection(ارتباط S-video)
این گزینه بعد از قبلی بهترین گزینه است برای تلویزیون ها و پلیرهایی كه فاقد جزء تصویر باشند.

در تلویزیون های قدیمی باید از یك RF modulator با خروجی composite video از دی وی دی برای اتصال به ورودی آنتن استفاده كنید.

Audio connectors(ارتباط دهنده های صوتی)
در مدل های گران قیمت در  پلیرها چند نوع خروجی صدا تعبیه شده است كه  می توان آنها را به یك سیستم  hi-fi دیگر متصل كرد.

Enhanced Audio Connections
اگر می خواهید پلیر خود را به رسیورAV متصل كنید، چك كنید كه رسیور شما ورودی دیجیتال یا نوری دارد؟ همه دی وی دی پلیرها دارای یك خروجی آنالوگ استریو هستند و بسیاری از آنها دارای هر دو نوع خروجی هستند.

Progressive Scan DVD Players
اگر شما از یك تلویزیون امروزی HD استفاده می كنید از پلیرهایی با این تكنولوژی جهت مشاهده تصاویر با كیفیت بالاتر استفاده كنید.با این امكان تصاویر در هر ثانیه 60 بار رفرش شده و تصاویری تیزتر و بدون لرزش حاصل آن است.

سایر خصوصیات و امكانات
برای تولید تصویر بهتر اكثر پلیرها از چیپ پردازشی 10 بیتی DAC (Digital to Analog Converter)استفاده می كنند.

بیشتر پلیرها دارای playback و forward و reverse برای جستجوی سریع بر روی صحنه ها بوده و بسیاری نیز دارای امكان حركت آهسته و فریم به فریم در حركت به جلو(forward) و برخی نیز دارای همین امكان در حركت به سوی عقب(reverse) می باشند.

برخی از آنها دارای قابلیت بزرگنمایی برروی تصویر یا بخشی از تصویر می باشند.

اگر شما دارای تلویزیونی با نسبت تصویر 4:3 هستید برخی از DVD Player ها قادرند تصویر را به همان نسبت در آورده و از نوارهای مشكی آزار دهنده بالا و پایین صفحه نمایش جلوگیری كنند. این پلیرها باید دارای نسبت 1.85:1 باشند.و پلیرهای دارای نسبت 2.35 همچنان دارای نوار مشكی خواهند بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: كامپيوتر و اينترنت ( ترفند هاي كامپيوتر )

تاريخ : جمعه 21 / 8 / 1399 | 17:44 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.