ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اعتقادات و باورهای دینی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اعتقادات و باورهای دینی

سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی با موضوع اعتقادات و باورهای دینی و نوع نگاه انسان به زندگی،

یکی از مطالبی که در معارف به آن اشاره شده است مسئله عهدی است که مومنین با خداوند متعال بسته اند به نام عهد ولایت. خداوند متعال در عالمی به نام عهد یا میثاق از بندگانش، دو عهد گرفته است. یک عهد بندگی و دیگری عهد ولایت. افرادی که این عهد را با خداوند بستند در این عالم، شیعه به دنیا آمدند. از اولیاء خدا، از معصومین و امامان نیز عهد گرفته شده است. بنابراین انسان شیعه باید به آن عهد و پیمان خود پایبند باشد.
اگر سرمایه های وجودی انسان در مسیر ولی خدا که همان اطاعت و بندگی خداوند می باشد مصرف شود، باعث رشد و پیشرفت و برکت در زندگی انسان می شود و اگر در مسیر و اطاعت بندگی خدا و در مسیر ولی خدا نباشد قطعا این سرمایه ها در مسیر شیطان خرج می شود.
در آیه الکرسی، خداوند دو نوع جبهه در عالم را به انسان نشان می دهد. جبهه اول، جبهه خدا و اولیاء خدا است و جبهه دوم سرپرست و مدیرش شیاطین و کفار هستند. در این عالم انسان آزاد وجود ندارد، یا در جبهه اول، جبهه خدا و اولیاء خداست و یا در جبهه دوم، جبهه شیطان است.
سرمایه انسان وقتی دست ولی خدا افتاد، آن سرمایه رشد و برکت پیدا می کند. در سوره توبه خداوند به پیامبر می فرماید از اموال مردم صدقه ای بگیر برای اینکه پاکشان بکنی و رشدشان بدهی. اگر انسانی در مسیر معصوم و جبهه معصوم قرار نگیرد هیچ رشدی نخواهد داشت. هیچ آلودگی از آن پاک نخواهد شد و هیچ عمل خیری باعث رشد او نمی شود.
در این عالم، موجود کوچک برای رشد باید خود را به موجود بالاتر بسپارد، در این عالم موجود بالاتر، انسان کامل یعنی ولی خدا و معصوم است. قرآن خواندن، نماز خواندن، روزه گرفتن و این گونه اعمال حکم بذر را دارند، اگر در محیط و زمین مساعد کشت شود باعث رشد خواهد شد. در محیط ولایت، عمل انسان رشد پیدا می کند.
دلیل رشد انسان در زمان ظهور حضرت ولی عصر این است که افراد، خودشان را به آن حضرت می سپارند و همه سرمایه های وجودی خودشان را در اختیار امام قرار می دهند و در آن زمان است که همه کمالات امام زمان در وجود آنها می تابد.
در زمان هر یک از امامان معصوم ما، اگر مردم آن دوران وفای به عهد می کردند، فرج اهل بیت رخ می داد. در زمان امیرالمومنین وفای به عهد نکردند. زمان امام مجتبی وفای به عهد نکردند. زمان امام حسین وفای به عهد نکردند. امام زمان (ع) زمانی ظهور می کنند که یارانش و اصحابش وفای عهد به کنند.

دریافت فایل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اعقاید شناسی
برچسب‌ها: اعتقادات ، باورهای دینی ،نوع نگاه انسان به زندگی

تاريخ : پنج شنبه 15 / 8 / 1399 | 17:42 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.