آیه ای که امنیت و سلامت می آورد

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

آیه ای که امنیت و سلامت می آورد

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

آیه ای که امنیت و سلامت می آورد

آیه ای که امنیت و سلامت می آورد



مرحوم محمّد تقی مجلسی پدر دانشمند شهیر جهان اسلام محمد باقر مجلسی ـ كه پدر به «مجلسی اول» و پسر به «مجلسی دوم» معروف می باشند ـ نقل كرده است:
آنچه این بنده ضعیف در سفر مكّه معظّمه مشاهده نمودم این بود: هر شب كه خودم و یا فرزندم 12 مرتبه ایة‌الكرسی می‌خواندیم، آن شب كلّ حاجیان آسوده خاطر بودند. و اگر شبی خواندن ایة‌‌الكرسی فراموش می‌شد آن شب تا صبح حاجیان هراسان بودند و دزدان از ایشان چیزها می‌ربودند و از قافله، فریاد به آسمان می‌رفت و چون آن وحشت را می‌دیدم دوازده مرتبه ایة الكرسی كه خوانده می‌شد، یك مرتبه همه صداها فرو می‌نشست، روزی كه دوازده مرتبه ایة الكرسی خوانده‌ می‌شد كجا‌وه به كوه نمی‌خورد و حاجیان به سلامت بودند.
مرحوم سید نعمت اللّه جزایری از دانشمندان بزرگ و از شاگردان علاّمه مجلسی بود، در زندگینامه‌ی خود آورده است:
در اصفهان تدریس می كردم تا اینكه از كثرت مطالعه، چشمانم ضعیف شد، پزشكان هر چه مداوا كردندجز زیادت درد، اثری نبخشید، با خود گفتم كه داروی دردم را خود بهتر می‌دانم. به برادرم گفتم: خیال زیارت امامان معصوم را دارم. او هم گفت: من هم با تو می‌ایم. از اصفهان به راه افتادیم و چون از كرمانشاه گذشتیم به منطقه‌ای به نام «هارونیه» ـ كه هارون الرّشید آن را بنا كرده بود ـ وارد شدیم، از كوه كه بالا می‌رفتیم، باران گرفت و هوا رو به سردی نهاد به قدری هوا سرد شد كه مقدور نبود حتّی بر چارپایان بنشینیم، در این حال من شروع به خواندن «ایة‌الكرسی» كردم، هركس كه در قافله بود از چارپا فرو افتاد، ولی من بحمداللّه به سلامت به منزل رسیدم.
منبع: مجله بشارت، عبدالحسین تركی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تفسیر قرآن کریم
برچسب‌ها: تفسیر قرآن کریم

تاريخ : چهار شنبه 1 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.