مردم آخر الزمان ۳

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مردم آخر الزمان ۳

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مردم آخر الزمان ۳

 توصیف مردم آخر الزمان از زبان رسول خدا (صلی الله علیه وآله)برای سلمان فارسی

در ادامه می خوانید:

…مغازه‏ ها بلند و صف‏ها طولانى مى‏ شود اما با دلهایى که نسبت به هم خشمگین است و زبان‏هایى که هر یک براى خود منطقى دارد….

…در آن روز مردان و پسران امت من با طلا خود را مى‏ آرایند و حریر و دیبا مى‏ پوشند و در این هنگام طلاق زیاد مى‏ شود و هیچ حدى جارى نمى‏ گردد…

…اى سلمان این وقتى است که حرمت‏ها و قرق‏ ها شکسته شود و مردم عالما و عامدا در پى ارتکاب گناه باشند و اشرار بر اخیار مسلط شوند، دروغ فاش و بى پرده و لجاجت‏ها ظاهر گردد و فقرا فقر خود را علنى کنند، مردم در لباس به یکدیگر مباهات کنند و باران در غیر فصل ببارد..

…اى سلمان در این موقع اغنیاى امت من صرفا به منظور گردش و تفریح به حج مى‏ روند و طبقه متوسط براى تجارت و فقرا به منظور خودنمایى و ریا حج مى‏ روند…

 

عبد اللَّه بن عباس نقل کرده که با رسول خدا به زیارت حج رفتیم، همان حجى که بعد از آن رسول (صلی الله علیه وآله) از دنیا رفت، و یا به عبارت دیگر حجه الوداع- رسول خدا (صلی الله علیه وآله) در کعبه را گرفت و سپس روى نازنین خود را به طرف ما کرد و فرمود: مى‏ خواهید شما را خبر دهم از علامات قیامت؟
و در آن روز سلمان رضى اللَّه عنه از هر کس دیگر به آن جناب نزدیک‏تر بود، لذا او در پاسخ رسول خدا (صلی الله علیه وآله) عرضه داشت: بله یا

رسول اللَّه!
حضرت فرمود: یکى ازعلامت‏هاى قیامت این است که نماز ضایع مى‏ شود- یعنى از میان مسلمین مى‏ رود و از شهوات پیروى مى‏ شود و مردم به سوى هواها میل مى‏کنند، مال مقامى عظیم پیدا مى‏کند و مردم آن را تعظیم مى‏ کنند، دین به دنیا فروخته مى‏شود، در آن زمان است که دل افراد با ایمان در جوفشان (شکمشان)، براى منکرات بسیارى که مى‏بینند و نمى‏ توانند آن را تغییر دهند آب مى‏ شود آن چنان که نمک در آب حل مى‏ گردد.

 

سلمان با تعجب عرضه داشت: یا رسول اللَّه: به راستى چنین روزى خواهد رسید؟

فرمود: آرى، به آن خدایى که جانم به دست او است، اى سلمان در آن هنگام سرپرستى و ولایت مسلمانان را امراى جور به دست مى‏ گیرند امرایى که وزرایى فاسق و سرشناسانى ستمگر و امنایى خائن دارند.

 

سلمان پرسید: براستى چنین وضعى پیش خواهد آمد یا رسول اللَّه؟

فرمود: آرى به آن خدایى که جانم به دست او است اى سلمان در این موقع منکر، معروف، و معروف، منکر مى‏شود، خائن امین قلمداد مى‏ گردد و امین خیانت مى‏ کند، دروغگو تصدیق مى‏شود و راستگو تکذیب مى‏ گردد.

 

سلمان با حالت تعجب پرسید: یا رسول اللَّه به راستى چنین چیزى خواهد شد؟

فرمود:آرى به آن خدایى که جانم به دست او است اى سلمان در آن روزگار زنان به امارت مى‏ رسند و کنیزان طرف مشورت قرار مى‏گیرند و کودکان بر فراز منبر مى‏ روند و دروغ نوعى زرنگى و زکات خسارت، و خوردن بیت المال نوعى غنیمت شمرده شود، مرد به پدر و مادرش جفا ولى به دوستش نیکى مى‏ نماید و ستاره دنباله دار طلوع مى‏ کند.

 

سلمان باز پرسید: یا رسول اللَّه آیا چنین چیزى خواهد شد؟

فرمود: آرى به آن خدایى که جانم به دست او است اى سلمان! در این موقع زن با شوهرش در تجارت شرکت کند و باران در فصلش نیامده بلکه در گرماى تابستان مى‏ بارد و افراد کریم سخت خشمگین مى‏گردند، مرد فقیر تحقیر مى‏ شود، در این هنگام بازارها به هم نزدیک مى‏ شوند وقتى یکى مى‏ گوید:” من چیزى نفروختم” و آن دیگرى مى‏گوید:” من سودى نبرده‏ام” طورى مى‏گویند که هر شنونده مى‏ فهمد دارد به خدا بد و بیراه مى‏ گوید.

 

سلمان پرسید: آیا حتما چنین وضعى خواهد شد یا رسول اللَّه؟

فرمود: آرى به آن خدایى که جانم به دست او است، اى سلمان در این هنگام اقوامى بر آنان مسلط مى‏ شوند که اگر لب بجنبانند کشته مى‏ شوند و اگر چیزى نگویند دشمنان همه چیزشان را مباح و براى خود حلال مى‏ کنند تا با بیت المالشان کیسه‏ هاى خود را پر کنند و به ناموسشان تجاوز نموده، خونشان را بریزند و دلهاشان را پر از وحشت و رعب کنند و در آن روز مؤمنین را جز در حال ترس و وحشت و رعب و رهبت نمى‏ بینى.

 

سلمان عرضه داشت: یا رسول اللَّه آیا چنین روزگارى بر مؤمنین خواهد گذشت؟

فرمود:آرى به آن خدایى که جانم به دست او است اى سلمان در این هنگام چیزى از مشرق مى‏ آورند و چیزى از مغرب تا امت اسلام را سرپرستى کنند، در آن روز واى به حال ناتوانان امت من، از شر شرقى و غربى‏ها و واى به حال آن شرقیان و غربیان از عذاب خدا، آرى نه صغیرى را رحم مى‏ کنند و نه پاس حرمت کبیرى را دارند و نه از هیچ مقصرى عفو مى ‏کنند، اخبارشان همه فحش و ناسزا است، جثه آنان جثه و بدن آدمیان است ولى دلهاشان دلهاى شیاطین.

 

سلمان عرضه داشت: یا رسول اللَّه آیا چنین روزى خواهد رسید؟

فرمود: آرى به آن خدایى که جانم به دست او است اى سلمان، در این هنگام مردان به مردان اکتفاء مى‏ کنند و زنان به زنان و همانطورى که پدر و اهل خانواده نسبت به دختر غیرت به خرج مى‏ دهند نسبت به پسر نیز غیرت به خرج مى‏ دهند، مردان به زنان شبیه مى‏ شوند و زنان به مردان و زنان بر مرکب‏ها سوار مى‏ شوند که از طرف امت من لعنت خدا بر آنان باد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: موسیقی
برچسب‌ها: موسیقی

تاريخ : سه شنبه 26 / 5 / 1399 | 9:7 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.