ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

راز بمباران شهر الباب از سوی جنگنده های روسیه

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

راز بمباران شهر الباب از سوی جنگنده های روسیه

۲۷ تیر ۱۳۹۹،‏ ۹:۰۴
 

رای الیوم بررسی کرد؛

راز بمباران شهر الباب از سوی جنگنده های روسیه/ شوک بزرگ به ترکیه

راز بمباران شهر الباب از سوی جنگنده های روسیه/ شوک بزرگ به ترکیه

یک رسانه عرب زبان با اشاره به حمله هوایی روسیه به شهر الباب در حومه شرقی حلب به واکاوی دلایل این بمباران پرداخته و از آن به مثابه شوکی به ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آنکارا یاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به بمباران شهر الباب در حومه شرقی حلب از سوی جنگنده‌های روسی در اواخر شب چهارشنبه و اوایل بامداد روز پنجشنبه، به واکاوی این موضوع پرداخته است.

این رسانه آورده است: حمله هوایی روسیه به شهر الباب در اواخر شب چهارشنبه و اوایل بامداد پنجشنبه، به مثابه شوکی برای ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آنکه از سال ۲۰۱۷ در این شهر مسلط هستند، محسوب می‌شود.

رأی الیوم نوشت: شوک از این بابت که این منطقه از جمله مناطقی است که مشمول تفاهمات روسیه و ترکیه است که شهر را از هرگونه بمباران یا حملات سوری و روسی دور نگه می‌داشت و طی سال‌های گذشته جز یک بار، تفاهمات میان آنکارا و مسکو درباره این شهر، دچار خللی نشده بود. این اولین حمله روس‌ها به شهر الباب که از ثبات و آرامش طبق این توافق برخوردار بود محسوب می‌شود؛ اما چرا روس‌ها حمله هوایی به این شهر انجام دادند؟ چرا روس‌ها حمله هوایی به شهر الباب در حومه شرقی حلب انجام دادند؟

این رسانه می‌نویسد: به نظر می‌رسد که این بمباران مخالفان سوری را به هم ریخته است؛ زیرا ارزیابی‌هایی که آنها از دلایل این اقدام روسیه و حمله غیرقابل تصور به شهر الباب که -در آن بزرگترین پایگاه نظامی ترکیه در سوریه قرار دارد- ارائه می‌دهند، متفاوت است. منابع وابسته به مخالفان سوری می‌گویند که با توجه به اینکه اختلافات و نزاع‌های روسیه و ترکیه، بُعد بین‌المللی و منطقه‌ای پیدا کرده است، هدف این حملات دقیقاً مشخص نیست و از همین رو درک اینکه روس‌ها چه می‌خواهند، دشوار است به ویژه که سیاست‌های روس‌ها متغیر و مبتنی بر تصمیمات سریع است.

رای الیوم آورده است: برخی از فرماندهان گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه این حمله هوایی را به مثابه پیامی آشکار به ترکیه پس از اینکه روسیه از عدم تمایل ترکیه به تحقق خواسته‌هایش به ویژه درباره ادلب و لیبی مطلع شد، می‌دانند؛ اما برخی منابع به ما اعلام کرده‌اند که شاید موضوع به نزدیک شدن نبرد سرت و فشار روسیه به آنکارا در پرونده لیبی مربوط باشد.

این رسانه می‌نویسد: شاید این حمله هوایی به شهر الباب به حمله اخیر به گشتی روسیه در جاده ام ۴ در ادلب در سه شنبه گذشته مربوط باشد و تحقیقات روسیه مشخص کرده باشد که ترکیه در این ماجرا که به زخمی شدن شماری از نظامیان روس منتهی شد، دخالت دارد. اگرچه بیشتر صاحب نظران آن‌را به فشار روسیه به ترکیه برای عدم حمله به شهر سرت لیبی مربوط می‌دانند؛ اما ترجیحاً موضوع به واکنش به زخمی شدن نظامیان روسیه در جاده بین‌المللی ام ۴ که روس‌ها فهمیده‌اند که ترکیه در آنجا دخالت داشته است، مربوط می‌شود.

کد خبر 4975859
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: شهر الباب ، روسیه ، جنگنده ، ترکیه ، سوریه

تاريخ : یک شنبه 27 / 4 / 1399 | 9:41 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.