ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مخفی نمودن کار خیر-کمک رهبری به فقرا

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مخفی نمودن کار خیر-کمک رهبری به فقرا

درخشش امیرالمومنین در دوران جوانی، همان الگوی ماندگاری است که همه جوانان می توانند آن الگو را سرمشق خودشان قرار دهند

مگه نمی گن بهترین زهد پنهان نگه داشتن زهده؟ پس چرا رهبری وقتی کمکی به فقرا یا هرکس دیگری می کنه تو رسانه ها اعلام می شه؟

در امور شخصی ،مخفی نمودن خوب است ولی در امور اجتماعی وخدماتی که نظام به مردم ارائه می دهد ،باید آمارآن بیان شود تامردم در جریان امور قرار گیرندومطمئن شوند که مسئولان به فکر آنها هستند.
هر چند کمکی که مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف به نیازمندان , زندانیان و... دارند و مبالغی که به این امور اختصاص می دهند , از وجوهات شرعیه است اما با توجه به اینکه این امر از یک سو بیانگر اهتمام و توجه ایشان ومسئولان نظام به نیازمندان و اقشار کم در آمد در جامعه است و موجب دلگرمی آنان شده و از سوی دیگر با هدف ایجاد و اشاعه فرهنگ کمک به نیازمندان و تشویق مردم به مشارکت در این امور , صورت می گیرد . از این رو اعلام نمودن آن در رسانه ها از آنجا که موجب اشاعه نیکی و معروف در جامعه شده و به نهادینه شدن فرهنگ کمک به نیازمندان در جامعه می انجامد و تشویق افراد جامعه در توجه به این گونه مسایل را به دنبال دارد دارای تاثیرات مثبت و سازنده ای است که پنهان نگاه داشتن آن این اثرات مثبت را بهمراه نخواهد داشت . باید توجه داشت که برتربودن اخفای زهد و انفاق پنهانی یک حکم کلی و عمومی نسبت به تمامی شرایط نیست « بلکه موارد مختلف است در پاره ای از موارد که اثر تشویقی آن بیشتر است و لطمه ای به اخلاص نمی زند , بهتر است اظهار گردد و در مواردی که افراد آبرومندی هستند که حفظ آبروی آنها ایجاب می کند انفاق به صورت مخفی انجام گیرد و بیم ریاکاری و عدم اخلاص می رود مخفی ساختن آن بهتر خواهد بود .» ( ناصر مکارم شیرازی , تفسیر نمونه , تهران : دارالکتب الاسلامیه , ۱۳۷۴, ص ۳۴۵-۳۴۶)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: ریشه ،سیاسی و اندیشه سیاسی ،شخصیت ها ،آیت الله خامنه ای ،زندگی خصوصی آیت الله خامنه ای

تاريخ : سه شنبه 2 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.