نشانه های رابطه ناسالم و اشتباه چیست؟

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

نشانه های رابطه ناسالم و اشتباه چیست؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

نشانه های رابطه ناسالم و اشتباه چیست؟

اگر میزان رابطه ناسالم را به بنزین ماشین تشبیه کنیم هرچه رابطه ضعیف تر شود بنزین باک کاهش می یابد تا اینکه چراغ بنزین ذخیره روشن می شود و آن علامت هشداردهنده خالی شدن کامل باک در آینده نزدیک خواهد بود.

از نظر روانشناسی، اگر شما در زندگی مشترک و رابطه با همسر خود به چنین نشانه و علایمی روبرو هستید حتما از تجربه یک رابطه زناشویی سالم بی بهره اید و این یک زنگ خطری برای درخواست طلاق و اتمام زندگی مشترک شما محسوب می شود:

همیشه به فکر طلاق هستید

در زندگی زناشویی اکثر افراد در مواقع مشاجرات جدی و دعوا با همسر خود، تحت استرس شدید ممکن است تصمیم به طلاق بگیرند که مسئله ای نسبتاً طبیعی است. اما اگر بدون مشکل جدی و خاصی و هرازگاهی به فکر طلاق می افتید و با خود می گویید که چقدر خوب می شد تنها بودید و از بودن در کنار همسر خود احساس خوشایندی ندارید به گفته مشاوران روانشناسی، در یک رابطه ناسالم و اشتباه قرار دارید.

زمان های خوش و مثبت در زندگی مشترک شما کمتر از مواقع منفی و ناراحتی است

بر اساس نظر دکتر گاتمن ، محقق روانشناسی و مشاوره ازدواج ، در یک ازدواج موفق، تعداد زمان های شادی و خوشی باید پنج برابر مواقع ناخوشی باشد. زمانی که این نسبت کاهش یابد بایستی به فکر بهبود رابطه زن و شوهری بود.

اختلافات زناشویی مخرب دارید

اگر زوج در برخورد با اختلافات زناشویی و در مواقع دعوا با همسر  از روش‌های غیر سازنده استفاده کنند،  به گفته این مشاور ازدواج  کار زوج به احتمال زیاد به طلاق  ( حداقل به طلاق عاطفی ) خواهد انجامید.

همسر خود را مدام کنترل می کنید

اگر ناخواسته و مرتب در حال انتقاد ، تحقیر ، سرزنش و پیدا کردن اشتباهات همسر خود هستید باید بدانید که از یک رابطه زناشویی سالم بی بهره اید.

موضوع مشترکی برای صحبت با همسر خود ندارید

در اکثر مواقعی که با همسر خود هستید چیزی برای گفتن ندارید یا اگر صحبت و حرفی هم در بین زن و شوهر رد و بدل می شود در حد یک هم اتاقی یا غریبه است و زن و مرد ترجیح می‌دهد مشغول کار خود باشند.

البته این بدان معنا نیست که زوج بایستی بیشتر مواقع در حال گفت و گو و گپ زدن با هم باشند بلکه منظور این است که فرد میل و رغبتی برای گفتگو با همسر خود ندارد در حالی که اگر دوستان صمیمی و قدیمی هر یک از زوجین در همان موقعیت حضور داشتند موضوعی برای گفتگو و حرف زدن با هم پیدا می کردند.

احساس بدبینی و شک به همسر خود دارید

یکی از ویژگی های افراد با حرمت نفس پایین احساس عدم امنیت است. این افراد نگرانند که رها شوند و دیگر همسرشان آنها را دوست نداشته باشد و برای اثبات چنین حسی دائماً به دنبال شواهد و مدارک هستند و چون فقط از این دریچه به مشکلات زندگی مشترک نگاه می‌کنند، تقریباً همیشه چیزی به نفع افکارشان پیدا خواهند کرد.

صحبت ها و افکار ذیل نمونه هایی از ویژگی همسر شکاک و بدبین است:

  • توی میهمانی همش چشمات به دنبال خانم های دیگه بود.
  • زنگ زدم تلفن تماس اشغال بود با کی صحبت می کردی؟
  • ما نیاز به دوست نداریم ما همدیگه رو داریم. نیاز به درس خوندن و کار نداریم.
  • چیمهمتر از اینکه وقت بگذاریم و فرزندان را درست تربیت کنیم.

توجه کنید بدبین بودن به معنای کور بودن نیست. به طور کلی، هرگاه در زندگی مشترک با تغییرات و شواهدی شک برانگیز قوی و غیرقابل توجیه همسرتان مواجه شدید بایستی بدون اینکه همسرتان متوجه شود هر آنچه را که در توان دارید به خدمت بگیرید و فقط یکبار برای همیشه خیال خود را از شک به همسر خود راحت کنید.

 خبرهای مربوط به همسرتان را از دیگران می شنوید

اگر خبر هایی در مورد همسرتان مانند موفقیت ها، برنامه ها، اهداف، مشکلات و غیره را شما از دوستان خانوادگی می‌شنوید و نه از خود همسرتان و یا آخرین نفری هستید که باخبر می‌شوید،  رابطه زناشویی شما شدیداً مشکل دارد.

 نسبت به همسر خود بی تفاوت شده اید

اگر دیگر به نظافت و آراستگی و زیبایی خود برای همسرتان اهمیتی نمی دهید ولی در سایر مسایل خارج از زندگی مشترک سنگ تمام میگذارید یا اینکه تمایل چندانی به پیگیری برنامه ها و موقعیت و فعالیت‌های همسرتان ندارید به دنبال راه و چاره در بهبود رابطه زناشویی خود با همسرتان باشید.

رابطه جنسی شما کاهش یافته است

اگر روابط جنسی شما به شدت کاهش یافته یا دیگر چندان از آن لذت نمی برید و دلیل مشخصی برای کاهش میل جنسی وجود ندارد، بدانید که از یک رابطه زناشویی سالم فاصله دارید.

 حرمت ها در زندگی زناشویی شما شکسته شده است

حرمت نفس با ارزش‌ترین دارایی افراد است و هر نوع تجاوز به آن اعم از توهین به همسر ، حرف ناسزا ، کتک کاری همسر و خشونت خانگی و همسر آزاری باعث بروز خشم و نفرت می شود ( حتی اگر فرد عدم کنترل خشم و عصبانیت خود را بهانه کرده و معذرت خواهی کند)

برای اصلاح چنین آسیب های خانوادگی بایستی تلاش بسیار زیادی به عمل آید و هرگز دیگر تکرار نشود در غیر اینصورت انتظار رابطه سالم و صمیمی با همسر خود را باید فراموش کرد.

لازم به ذکر است رفتار با خانواده همسر نیز جزئی از حریم و حرمت شخصی بوده و توهین و ناسزا گفتن به خانواده همسر نیز همان معنی و اثر را خواهد داشت.

 

منبع: مشاوره با ما


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: آرامش در زندگی
برچسب‌ها: آرامش و تفاهم بین زوجین , آمیزش جنسی , احترم به همسر , اخلاق شوهر نسبت به زن , اخلاق شوهر نسبت‏ به همسر , ازدواج , اسرس دوران بارداری , افزایش علاقه بین زوجین , افزایش محبت بین زوجین , بارداری , بارداری و نزدیکی , برنامه ریزی بارداری , بهترین رابطه جنسی برای باردار شدن , پسر دارن شدن , پیشگیری از بارداری ,

تاريخ : جمعه 29 / 3 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.