ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

امام خامنه ای امام عشق است

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

امام خامنه ای امام عشق است

نتایج نظام اجتماعی فاسد و نظام الهی
----------------------------------------------
وقتى جهتگیرى کلیت یک جامعه، یک سازمان، یک مجموعه غلط بود، تلاشهاى فردى هرچه هم در آن جامعه انبوه باشد، نتیجه‌ى خودش را نخواهد بخشید... از امام صادق (علیه‌السّلام) نقل شده است - على‌الظاهر از امام صادق (علیه‌السّلام) است که ایشان حدیث قدسى را روایت می کنند - که فرمودند: « لَأُعَذِّبَنَّ کُلَّ رَعِیَّةٍ فِی الْإِسْلَامِ أَطَاعَتْ إِمَاماً جَائِراً لَیْسَ مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ کَانَتِ الرَّعِیَّةُ فِی أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِیَّةً ».( هر دسته از مسلمین، که از امام (حاکم) جائرى که از جانب خدا نیست اطاعت کرده است، هر چند در اعمالش نیکوکار و پرهیزگار باشد، عذاب خواهم کرد . )(1) مضمون حدیث این است: اگر سررشته‌ى نظام یک جامعه به دست انسانهاى فاسد و ناباب و ستمگر و منحرف باشد، حرکات مؤمنانه‌ى افرادى که در این جامعه هستند، به جائى نمی رسد؛ و اگر در آنچنان جامعه‌اى کسانى تسلیم باشند و از آن ستمگران اطاعت کنند، خدا آنها را هم عذاب می کند. البته در همین حدیث، عکسش هم هست: « وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ کُلِّ رَعِیَّةٍ فِی الْإِسْلَامِ أَطَاعَتْ إِمَاماً هَادِیاً مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ کَانَتِ الرَّعِیَّةُ فِی أَعْمَالِهَا ظَالِمَةً مُسِیئَةً.»( و هر دسته از مسلمین، که از امام هدایت‌کننده از جانب خدا اطاعت کرده است، خواهم بخشید، هر چند آن دسته، در اعمال خود، ستمکار و گناهکار باشد.) که حالا اینها شرح دارد، نمی شود به همین ظاهر اکتفاء کرد.
خلاصه‌ى مطلب و جان مطلب این است که اگر چنانچه در یک نظامى، در یک مجموعه‌اى، در یک کشورى، در یک جامعه‌اى، حاکمیت و نظام، نظام الهى است، نظام عادلانه است، آن کسانى که اطاعت از این نظام می کنند، مورد عفو الهى هستند؛ ولو خطاهائى هم داشته باشند.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 5 / 9 / 1398 | 18:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

امام خامنه ای امام عشق است

 
رابطه عمل و رحمت الهی
------------------------------
ان‌شاءاللّه‌ خداوند متعال ... به همه‌ى ما کمک کند که بتوانیم در انجام وظائفى که بر دوش ماست، با نیت خالص سعى خودمان را به کار ببریم. تأثیر آن با خداست، قبول آن بسته به کرم و لطف الهى است؛ لیکن هر کداممان در هر جائى که هستیم، باید تلاش را بکنیم، باید همت را بگماریم بر پیشرفت کارها ... در دعا می خوانیم که: «اللّهمّ انّى اسئلک موجبات رحمتک». ما بایستى موجبات رحمت را فراهم کنیم، آن وقت باران فیاض و سیل‌آساى رحمت و فضل الهى بر سر ما خواهد بارید.

جامعه اسلامی ، جامعه ای عزتمند
-----------------------------------------
تجربه‌ى این سى و سه سال... نشان داده که اسلام می تواند به یک کشور عزت بدهد؛ می تواند یک ملت را سربلند کند؛ می تواند اهداف خوبى را ترسیم کند؛ می تواند راه‌هائى را به سوى این اهداف، هموار و مسطح کند؛ می تواند حرکت علمى ایجاد کند؛ می تواند حرکت فناورى و صنعتى ایجاد کند؛ می تواند حرکت تقوائى و اخلاقى ایجاد کند؛ می تواند آنها را در مقابل ملتهاى دیگر روسفید کند؛ اینها اتفاقاتى است که در کشور ما افتاده است؛ اینها کارهاى بزرگى است که به برکت اسلام در این کشور انجام گرفته است. اسلام همچنان لُب و محتوا و ماده‌ى اصلى حرکت نظام ماست، شکل هم شکل مردم‌سالارى است؛ از هم جدا نیستند. یعنى این مردم‌سالارى هم باز از خود اسلام سرچشمه گرفته است.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 5 / 9 / 1398 | 17:58 | نویسنده : اکبر احمدی |

امام خامنه ای امام عشق است

اهمیت عزت نفس نزد ملتها


 
ملتها آن وقتى گرفتار می شوند که عزت نفس خودشان را از دست بدهند؛ آن وقتى به‌ رایگان نوکرى دیگران را قبول می کنند که ارزش خودشان را فراموش کنند. عزت نفس این است. یک ملت مظلوم آن وقتى به پا می خیزد - مثل همین ملتهاى شمال آفریقا و بعضى کشورهاى دیگر - که احساس کند عزتى دارد که در طول زمان پایمال شده است. آن وقت دیگر برمی خیزد و هیچ نیروئى نمی تواند او را بنشاند؛ که دارید مشاهده می کنید؛ این اتفاق افتاده است. عزت نفس این است. انقلاب (اسلامی) به ملت ما، به کشور ما عزت نفس داد.

علم ، ابزار غرب برای زورگویی
-----------------------------------
یکى از بزرگترین جنایتهائى که به بشریت شد، این بود که در انقلاب صنعتى در دنیا در این دو سه قرن، علم وسیله‌اى شد براى زورگوئى. انگلیسها که جزو پیشروان انقلاب صنعتى بودند، از این امکانِ خودشان استفاده کردند براى راه افتادن در اطراف دنیا و به زنجیر کشیدن ملتها. شما می دانید در دوران حاکمیت انگلیسها در شبه‌قاره، در این صحنه‌ى بزرگ و ثروتمند چه گذشت؟ فقط هم شبه‌قاره نبوده؛ تمام منطقه‌ى شرق آسیا سالهاى متمادى - بیش از یک قرن - زیر چکمه‌ى اینها بوده و با ابزار علم که اینها داشتند، بر مردم مسلط شدند؛ مردم به جان آمدند، چه انسانهائى نابود شدند، چه آرزوهائى نابود شد، چه ملتهائى عقب افتادند، چه کشورهائى خراب شدند. اینها از ابزار علم یک چنین استفاده‌اى کردند. این بزرگترین خیانت به علم است؛ همچنان که بزرگترین خیانت به بشریت است.

********************************
تاریخ سخنرانی : ۱۳۹۰/۱۲/۰۳


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 5 / 9 / 1398 | 17:56 | نویسنده : اکبر احمدی |

امام خامنه ای امام عشق است

پیامدهای غفلت از آینده نگری

یک کشور اگر بخواهد عزت خود را ، هویت خود را ، منافع خود را ، امنیت خود را به دست بیاورد ، احتیاج دارد به ابتکار ، به کار . با نشستن، با خوابیدن، با غفلت از اطراف، نمی شود به اهداف عالى دست پیدا کرد. اینکه مى‌بینید جامعه‌ى اسلامى و کشورهاى اسلامى چند صد سال - دویست سال، سیصد سال - دچار عقب‌ماندگى شدند، که امروز چوب آن عقب‌ماندگى را همه‌ى ما داریم می خوریم، این به خاطر غفلتها بود ... ایران، کشورهاى منطقه، کشورهاى شمال آفریقا، کشورهاى شرقى ما؛ همه‌ى منطقه‌ى اسلامى دچار غفلت شدیم . این غافل شدن، به دَبدَبه و کَبکَبه‌ى ( شکوه ) ظاهرى دل‌خوش کردن، به فکر حرکت کردن نبودن ، به فکر ساختن آینده نبودن، اینجور ضررهائى را دارد ... البته وقتى ملتها بیدار شدند، این بیدارى به دنبال خودش ، به طور خودکار تحرکاتى را مى‌آورد؛ منتها سرعت و بُطئ ( آهستگی ) دارد. این حرکتها می تواند حرکتهاى سریع و کارآمد و خوبى باشد که از متوسط سرعت دنیا پیشى بگیرد، می تواند حرکتهاى بطئى (آهسته) باشد که باز به دیگران نرسیم؛ چون دیگران هم که بیکار نیستند. ما داریم کار می کنیم، تلاش می کنیم، همت می کنیم، می سازیم. مگر دیگران این کار را نمی کنند؟ دیگران هم در جبهه‌ى مقابل ما دارند همت می کنند، می سازند، تلاش می کنند. ما باید کارى کنیم که سرجمع تلاشهاى ما شتابى به ما بدهد که از شتاب جبهه‌ى مقابلمان بیشتر باشد؛ آن وقت می توانیم به آینده امیدوار باشیم.

بن بست تمدن مادی غرب
------------------------------
دنیا از غرق شدن در مادی گرى سودى نبرد؛ دنیا از رواج دادن آزادى‌هاى جنسى سودى نبرد؛ بشریت از آنچه که حرکتهاى مادى در اروپا به وجود آوردند - رهائى از معنویت، رهائى از قیود الهى - سودى نبرد؛ نه عدالت را تأمین کرد، نه رفاه عمومى را تأمین کرد، نه امنیت را تأمین کرد، نه خانواده را حفظ کرد، نه توانست تربیت نسلهاى بعدى را بدرستى انجام دهد ؛ در همه‌ى اینها ضرر کردند ... تمدن مادى غرب دستاورد بشرى نداشت، دستاورد انسانى نداشت؛ خودشان را خوشبخت نکردند، جوامعى را هم که در زیر سایه‌ى اینها و با تقلید از اینها زندگى کردند، خوشبخت نکردند...
پیام انقلاب اسلامى، پیام رهائى از این حرکت بدبختى‌زا و فلاکت‌آور است. توجه به معنویت، توجه به اخلاق الهى، در عین حال پرداختن به نیازهاى بشرى؛ همان چیزى که در اسلام هست؛ حد متوسط. نه افراط کلیساهاى کاتولیکى و ارتدوکسى و سختگیرى‌هاى غلط، نه ولنگارى‌هائى که نقطه‌ى مقابل آن در جوامع غربى بر اثر حرکت مادى‌شان به وجود آمد؛ هیچکدام از اینها درست نیست؛ هر دو غلط است. خط اسلام، خط میانه است؛ خط عدالت است. عدالت یک معناى فراگیر و شاملى دارد. در همه‌ى زمینه‌ها عدالت - یعنى هر چیز را به جاى خود نهادن - باید مد نظر باشد؛ خط متوسط انسانى؛ «وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَکُونُواْ شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ». ( اینچنین شما را امت میانه‏ ای قرار دادیم (که در حد اعتدال که میان افراط و تفریط هستید) تا گواه بر مردم باشید)(1)


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 5 / 9 / 1398 | 17:53 | نویسنده : اکبر احمدی |

امام خامنه ای امام عشق است

ولد انقلاب اسلامى ، یک ولادت جدید براى اسلام
------------------------------------------------------
تولد انقلاب اسلامى در واقع یک ولادت جدیدى بود براى اسلام . در آن روزى که دنیاى مادى و قدرتهاى سلطه‌گر مادى با تلاشهاى ده‌ها ساله تصور می کردند که بساط دین و معنویت را و بخصوص اسلام را از عرصه‌ى زندگى انسانها جمع کردند، در یک چنین شرائطى این صداى عظیم، این غریو بزرگ و ماندگار تاریخى در این کشور به وجود آمد، بلند شد؛ هم دشمنان را دهشت‌زده کرد، دشمنان اسلام را، دشمنان استقلال ملتها را، دشمنان بشریت را؛ هم دوستان هوشمند و انسانهاى آگاه و بابصیرت را در همه‌ى دنیا امیدوار کرد. آن روزى که انقلاب اسلامى در ایران پدید آمد، هیچ کس در این دنیاى بزرگ گمان نمیکرد که پرچم اسلام بتواند اینجور، آن هم در یک چنین منطقه‌اى، در یک چنین کشورى که به طور دربست در اختیار سلطه‌گران بود، به اهتزاز در بیاید.

شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (ص)
-----------------------------------------
این زندگى نبى مکرم است، آن دوران کودکى‌اش است، آن دوران جوانى‌اش است، قبل از بعثت . امانت (داری) او به گونه ایست که همه‌ى قریش و همه‌ى عربى که او را می شناختند، به او لقب «امین» دادند. انصاف او نسبت به افراد و نگاه عادلانه‌ى او نسبت به افراد به گونه ایست که وقتى می خواهند (سنگ) "حجرالاسود" را به جاى خود نصب کنند، و طوائف عرب، قبائل عرب با هم مناقشه دارند، نزاع دارند، او را به عنوان حَکم قرار می دهند؛ در حالى که یک جوان است. این نشان‌دهنده‌ى نگاه منصفانه‌ى او به همه است که همه این را می دانستند. او را صادق و امین می دانستند. این دوران جوانى‌اش است. بعد هم دوران بعثت؛ آن از خودگذشتگى، آن مجاهدت، آن ایستادگى. همه‌ى بشرِ آن روز که با او مواجه بودند و در مقابل او بودند، نقطه‌ى مقابل او حرکت می کردند و ضدیت با او می کردند. این همه فشار، این سیزده سالِ مکه، چه سالهاى سختى بود؛ پیغمبر ایستاد و ایستادن او مسلمانهاى مقاوم و مستحکمى به وجود آورد که هیچ فشارى روى آنها اثر نمی کرد. اینها درس است براى ما. بعد هم جامعه‌ى مدنى را تشکیل داد، ده سال بیشتر هم حکومت نکرد. اما پى‌ریزى یک بنائى را کرد که در طول قرنهاى متمادى، قله‌ى بشریت در علم، در تمدن، در پیشرفت معنوى، در پیشرفت اخلاقى، در ثروت، همین جامعه بود؛ جامعه‌اى که پیغمبر طراحى کرده بود و او پى‌ریزى کرده بود.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 5 / 9 / 1398 | 17:51 | نویسنده : اکبر احمدی |

بیانات حضرت امام خامنه ای در دیدار نخبگان جوان علمی

 

بیانات حضرت امام خامنه ای در دیدار نخبگان جوان علمی

 

 

بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم (۱)
والحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین.
خیلی خوش آمدید. خیلی جلسه‌ی شیرین و مطلوبی بود و همیشه برای من همین‌ جور است . از نظر من هم این جلسه الان تمام شد ، به این معنا که من حظّ خودم و بهره‌ ی خودم را از این جلسه بردم ؛ اوّلاً شماها را دیدم ، حرفهایتان را شنفتم ، آن همّت و انگیزه و روحیّه ‌ای که خوشبختانه انسان در بین جوانها میبیند ، این را در شما حس کردم ؛ و از حرفهایی که زدید بهره بردم یعنی واقعاً استفاده کردم ؛ بنابراین من بهره‌ ی خودم را از جلسه بردم. حالا یک چند جمله ‌ای هم ما عرض میکنیم . یادم نرود کسانی را که در این جلسه ، امسال نیستند ، عدّه‌ ی زیادی از برادران و خواهران ، عزیزان ، نخبگان ، قاعدتاً باید در این جلسه میبودند ، [ولی] به‌ خاطر وضعیّت و شرایط، نشد ؛ من به آنها هم سلام عرض میکنم.

 


 
 
آلبوم عکس این دیدار
 

من همیشه وقتی در بین جوانها هستم -بخصوص جوانهای نخبه- در درجه‌ی اوّل، احساس شکر میکنم؛ شکر خدای متعال؛ ما بِکُم مِن نِعمَةٍ فَمِنَ الله؛(۲) شما نعمت خدا هستید برای ما؛ عطیّه‌ی الهی برای دلسوزان نظام محسوب میشوید. برای ما -کسانی که عمر طولانی گذرانده‌اند- شما جوانها حقیقتاً یک لطف الهی و نعمت الهی هستید؛ شکر. دوّم امید؛ به آینده‌ی کشور اهمّیّت میدهیم؛ به افقی که در مقابل چشممان هست اهمّیّت میدهیم؛ شما را که انسان میبیند، امیدوار میشود به اینکه این آینده، آن‌چنان که امید و آرزو داشتیم ان‌شاءالله تحقّق پیدا خواهد کرد.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: بیانات حضرت امام خامنه ای در دیدار نخبگان جوان علمی

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 19 / 12 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

بیانات امام خامنه ای در مراسم دانش ‌آموختگی دانشجویان دانشگاه ‌های افسری ارتش + آلبوم عکس(261)


 

بیانات امام خامنه ای در مراسم دانش ‌آموختگی دانشجویان دانشگاه ‌های افسری ارتش + آلبوم عکس
در دانشگاه افسری امام علی علیه‌ السلام (۱)

 

 

بسم ‌الله ‌الرّحمن ‌الرّحیم
والحمدلله ربّ العالمین والصّلاة والسّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.
دیدار با شما جوانان عزیز در این مراسم ، یک دیدار شیرین و امید بخش است ؛ همیشه همین‌جور است و هر سال احساس میشود که به توفیق الهی ، مجموعه‌ ی دانشجویان دانشگاه‌های افسری در نیروهای چندگانه‌ ی ارتش ، پیشرفتهای معنوی و مادّی بیشتری دارند . این برای ما جای خرسندی بسیار و به ‌معنای حقیقی کلمه ، یک مژده است.

 

 
 

 
 
 
آلبوم عکس این دیدار

بارها عرض کرده‌ایم که ثروت واقعی کشور، شما جوانها هستید؛ در هرجا که هستید، ذخیره‌ای هستید برای عزّت کشور و بقا و استقلال کشور و پیشرفت کشور. البتّه برخی از بخشها اهمّیّت بیشتری دارند، ازجمله بخش حفظ امنیّت کشور که این به عهده‌ی شما است. شما جوانهای نیروهای مسلّح، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مسئولیّتهای کشور را بر دوش میگیرید. آنهایی که امروز سردوشی گرفتند و آنهایی که امروز درجه گرفتند، در واقع گامهای بلندی را آغاز کردند در یک راهی که حقیقتاً یک راه پُرافتخار است؛ راه حفظ امنیّت و عزّت کشور. اینکه میگوییم امنیّت یکی از مهم‌ترین بخشها است، به‌خاطر این است که هر پیشرفت دیگری متوقّف به امنیّت است. اگر امنیّت نباشد پیشرفت علمی هم نیست، پیشرفت صنعتی و اقتصادی هم نیست؛ اگر امنیّت نباشد، آرامش و اطمینان و سکینه‌ی روحی در مردم وجود ندارد. در فضای ناامن، آرزوهای بزرگ و آرمانهای درخشان، در ذهنها فراموش میشود؛ همه به فکرِ حفظِ امنیّتِ جانِ خود هستند. وقتی در کشور امنیّت هست، آن‌وقت این یک عرصه‌ای است، یک بستری است برای رشدِ همه‌ی عناصرِ رشدِ یک کشور و عناصر پیشرفت یک کشور؛ شما یک‌ چنین مسئولیّتی به ‌عهده دارید.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: بیانات امام خامنه ای در مراسم دانش ‌آموختگی دانشجویان دانشگاه ‌های افسری ارتش + آلبوم عکس(261)

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 19 / 12 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

جانم فدای آقا


رواق منظر چشم من آشیانه توست

کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

 

بیا تا جان را نثارت کنیم ای عــشـــــق

از بیانات امام خامنه ای مدظله:

روزی که مجلس خبرگان درباره جانشین حضرت امام (ره) بحث میکرد، اصلا فکر نمیکردم که خبرگان چنین تصمیمی بگیرند. از نیمه اول اجلاس –صبح تا ظهر- این طور متوجه شدم که ممکن است نام بنده مطرح شود. لذا ظهر که به منزل آمدم، دو رکعت نماز خوانده، با حالت استغاثه و ناله و زاری از خداوند درخواست کردم که این مسئولیت را روی دوش من قرار ندهد. من کمتر یاد دارم برای یک تقاضا، چنین استغاثه و تضرع به درگاه خداوند کرده باشم. با تمام وجود از خدا خواستم که این مسئولیت بر عهده من قرار نگیرد.

عصر آن روز، مجلس خبرگان به خواست من اصلا توجه نکرد و کار با آن کیفیت انجام شد. گرچه از صمیم قلب داوطلب این کار نبودم؛ ولی وقتی این مسئولیت به لحاظ شرعی و قانونی بر دوش من قرار گرفت، تصمیم گرفتم با تمام وجود به این وظیفه عمل کنم



موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: جانم فدای آقا

تاريخ : یک شنبه 19 / 12 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

با خامنه ای کسی نگردد گمراه..

 

حاج آقا توسلی درباره  ی تهجد و شب زنده داری در ایام 

جوانی رهبر عزیز انقلاب اسلامی می گوید:

در مدرسه ی حجتیه، با ایشان هم حجره بودم. تهجد و شب

زنده داری معظم له در ایام جوانی، یک عبادت خاصی بود. هر 

روز، هنگام اذان صبح، ایشان جلوی در مدرسه ی حجتیه با 

صدای بلند اذان می گفتند.

هرگاه همراه ایشان به جمکران رفتم، معظم له را مردی استثنایی 

دیدم. ایشان توجهات خاصی به حضرت امام زمان(عج) داشتند.

شاید خیلی ها فکر نمیکردند که بعد از امام (ره) رهبری به ایشان

منتقل شود، "اما ایشان ذخیره ی الهی برای این ایام بود".


- پرتوی از خورشید، ص71.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: با خامنه ای کسی نگردد گمراه

تاريخ : یک شنبه 7 / 10 / 1396 | 8:31 | نویسنده : اکبر احمدی |

گل نیکو

قبل از تو دلم گلی که نیکوست نداشت

                              همچون تو پدر که فاطمی خوست نداشت

           از بس که  تو ماهی پدرم "سیدعلی"

                    ولله نمیشود تورا دوست نداشت...


جانم فدای امام خامنه ای...

سلامتی رهبرمون صلوات


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: گل نیکو

تاريخ : یک شنبه 7 / 10 / 1396 | 8:29 | نویسنده : اکبر احمدی |

خاطرات سبز

مقام معظم رهبری به صورت منظم به خانواده های شهدا سرمیزنند. 

روزی به اتفاق ایشان به منزل یکی از شهدا رفتیم، برخلاف مرسوم عده ی 

زیادی به استقبال آقا آمدند. آیت الله خامنه ای فرمودند:

چه کسی این جمعیت را مطلع کرده است؟ قرار نبود مزاحمت برای کسی 

فراهم شود. معظم له وارد اتاق شدند و نشستند. چای برای ایشان آوردند، 

آقا چای را میل نکردند. ناراحتی در چهره ی ایشان مشهود بود. آقا خیلی 

مقیدند که در این دیدارها برای کسی مزاحمت به وجود نیاورند.

پدرشهید به آقا گفت: شما نگران نباشید! از دفتر شما کسی مارا مطلع

نکرده است. من دیشب حضرت امام(ره) و فرزند شهیدم "علی رضا" را در 

خواب دیدم. آن دونفر خبر آمدن حضرتعالی را به من دادند. امام به من 

فرمودند: فردا شب مهمان عزیزی داری! به خوبی از مهمانت پذیرایی کن! 

گفتم: آن مهمان کیست؟

امام فرمودند: رهبر شما!.


       - حجت الاسلام رسولی محلانی (کتاب خاطرات سبز)


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: خاطرات سبز

تاريخ : یک شنبه 7 / 10 / 1396 | 8:27 | نویسنده : اکبر احمدی |

با خامنه ای کسی نگردد گمراه..

حاج آقا توسلی درباره  ی تهجد و شب زنده داری در ایام 

جوانی رهبر عزیز انقلاب اسلامی می گوید:

در مدرسه ی حجتیه، با ایشان هم حجره بودم. تهجد و شب

زنده داری معظم له در ایام جوانی، یک عبادت خاصی بود. هر 

روز، هنگام اذان صبح، ایشان جلوی در مدرسه ی حجتیه با 

صدای بلند اذان می گفتند.

هرگاه همراه ایشان به جمکران رفتم، معظم له را مردی استثنایی 

دیدم. ایشان توجهات خاصی به حضرت امام زمان(عج) داشتند.

شاید خیلی ها فکر نمیکردند که بعد از امام (ره) رهبری به ایشان

منتقل شود، "اما ایشان ذخیره ی الهی برای این ایام بود".

- پرتوی از خورشید، ص71.

                                     


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: با خامنه ای کسی نگردد گمراه

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 15 / 8 / 1396 | 6:38 | نویسنده : اکبر احمدی |

خاطرات سبز

 

 


مقام معظم رهبری به صورت منظم به خانواده های شهدا سرمیزنند. 

روزی به اتفاق ایشان به منزل یکی از شهدا رفتیم، برخلاف مرسوم عده ی 

زیادی به استقبال آقا آمدند. آیت الله خامنه ای فرمودند:

چه کسی این جمعیت را مطلع کرده است؟ قرار نبود مزاحمت برای کسی 

فراهم شود. معظم له وارد اتاق شدند و نشستند. چای برای ایشان آوردند، 

آقا چای را میل نکردند. ناراحتی در چهره ی ایشان مشهود بود. آقا خیلی 

مقیدند که در این دیدارها برای کسی مزاحمت به وجود نیاورند.

پدرشهید به آقا گفت: شما نگران نباشید! از دفتر شما کسی مارا مطلع

نکرده است. من دیشب حضرت امام(ره) و فرزند شهیدم "علی رضا" را در 

خواب دیدم. آن دونفر خبر آمدن حضرتعالی را به من دادند. امام به من 

فرمودند: فردا شب مهمان عزیزی داری! به خوبی از مهمانت پذیرایی کن! 

گفتم: آن مهمان کیست؟

امام فرمودند: رهبر شما!.


       - حجت الاسلام رسولی محلانی (کتاب خاطرات سبز)


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: خاطرات سبز

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 15 / 8 / 1396 | 6:34 | نویسنده : اکبر احمدی |

بیانات در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش

بیانات در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش

 

در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام (۱)

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
والحمدلله ربّ العالمین والصّلاة والسّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.

 دیدار با شما جوانان عزیز در این مراسم، یک دیدار شیرین و امیدبخش است؛ همیشه همین‌جور است و هر سال احساس میشود که به توفیق الهی، مجموعه‌ی دانشجویان دانشگاه‌های افسری در نیروهای چندگانه‌ی ارتش، پیشرفتهای معنوی و مادّی بیشتری دارند. این برای ما جای خرسندی بسیار و به‌معنای حقیقی کلمه، یک مژده است.

 بارها عرض کرده‌ایم که ثروت واقعی کشور، شما جوانها هستید؛ در هرجا که هستید، ذخیره‌ای هستید برای عزّت کشور و بقا و استقلال کشور و پیشرفت کشور. البتّه برخی از بخشها اهمّیّت بیشتری دارند، ازجمله بخش حفظ امنیّت کشور که این به عهده‌ی شما است. شما جوانهای نیروهای مسلّح، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مسئولیّتهای کشور را بر دوش میگیرید. آنهایی که امروز سردوشی گرفتند و آنهایی که امروز درجه گرفتند، در واقع گامهای بلندی را آغاز کردند در یک راهی که حقیقتاً یک راه پُرافتخار است؛ راه حفظ امنیّت و عزّت کشور. اینکه میگوییم امنیّت یکی از مهم‌ترین بخشها است، به‌خاطر این است که هر پیشرفت دیگری متوقّف به امنیّت است. اگر امنیّت نباشد پیشرفت علمی هم نیست، پیشرفت صنعتی و اقتصادی هم نیست؛ اگر امنیّت نباشد، آرامش و اطمینان و سکینه‌ی روحی در مردم وجود ندارد. در فضای ناامن، آرزوهای بزرگ و آرمانهای درخشان، در ذهنها فراموش میشود؛ همه به فکرِ حفظِ امنیّتِ جانِ خود هستند. وقتی در کشور امنیّت هست، آن‌وقت این یک عرصه‌ای است، یک بستری است برای رشدِ همه‌ی عناصرِ رشدِ یک کشور و عناصر پیشرفت یک کشور؛ شما یک‌ چنین مسئولیّتی به ‌عهده دارید.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: بیانات در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 15 / 8 / 1396 | 6:28 | نویسنده : اکبر احمدی |

دولت‌های اسلامی علیه جنایات دولت میانمار اقدام عملی کنند

دولت‌های اسلامی علیه جنایات دولت میانمار اقدام عملی کنند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با اشاره به حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال این فجایع به‌شدت انتقاد کردند و با تأکید بر اینکه راه حل این قضیه اقدام عملی کشورهای مسلمان و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت بی‌رحم میانمار است، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی باید علیه ظلم در هر نقطه از جهان، صریح و شجاعانه، اعلام موضع کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، تقلیل فاجعه میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بودایی‌ها را نادرست خواندند و افزودند: البته ممکن است در این حادثه تعصب مذهبی تأثیر داشته باشد اما این قضیه، یک قضیه سیاسی است، زیرا مجری آن، دولت میانمار است و در رأس آن دولت نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده و با این اتفاقات، در واقع، مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد.
ایشان افزودند: این فجایع در مقابل چشم کشورها و دولتهای اسلامی و مجامع جهانی و دولتهای ریاکار و دروغگوی مدعی حقوق بشر از سوی دولت بی‌رحم میانمار، در حال رخ دادن است.

 


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: دولت‌های اسلامی علیه جنایات دولت میانمار اقدام عملی کنند

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 / 6 / 1396 | 8:12 | نویسنده : اکبر احمدی |

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام

مجمع باید انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع را از ابتکارات با ارزش امام بزرگوار خواندند و با اشاره به سه وظیفه مهم این نهاد یعنی «تشخیص مصلحت»، «مشاورت در تعیین سیاست‌های کلی» و «ارائه راه‌حل در معضلات کشور» تأکید کردند: مجمع باید صد در صد انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری مسئولیت بسیار ظریف و خطیر مجمع در «تشخیص و اِعمال مصلحت» افزودند: مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود.
ایشان افزودند: اِعمال مصلحت باید با نگاه بلندمدت و نه روزمره، صورت پذیرد و برای تشخیص آن، بحث‌های دقیق، کامل و مستدل با حضور فعال همه اعضا از جمله فقهای شورای نگهبان انجام شود.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 / 6 / 1396 | 8:9 | نویسنده : اکبر احمدی |

بیانات حضرت آقا در آخرین دیدار اعضای هیئت دولت دهم

حقا که تو از سلاله فاطمه ای ...

بسماللهالرّحمنالرّحيم
خيلى جلسهى خوبى بود اين جلسهى امروز؛ دوستان و مسئولان محترم، بخشى از تلاشهاى خودشان را با زبان آمار و ارقام و شيوههاى كارى بيان كردند. خب، اين جلسهى ماه رمضان كه ما هر سال با مسئولان دولتى و اعضاى هيئت وزيران و رئيس جمهور محترم و معاونينشان داريم، معمول ما در اين جلسه، گزارش گرفتن نيست؛ يك نصيحتى، جملهاى از نهجالبلاغه را ما معمولاً در اين جلسه براى دوستان ذكر ميكرديم و متبرك ميشديم به كلام اميرالمؤمنين (عليهالسّلام).
 
امسال و امروز من اصرار داشتم - خودم  به آقاى رئيس جمهور پيشنهاد كردم - كه دوستان صحبت كنند و گزارش دهند؛ چون روزهاى آخر اين دولت و ايام مناسبى است براى اينكه از مجموعهى كارهائى كه در اين دولت شده - البته بهعنوان يك نمائى، يك نمونهاى - گزارشى ارائه شود. و ما دوست داريم كه اين اظهاراتى كه امروز اينجا شد، به سمع مردم عزيزمان هم برسد؛ هم خواص و  كسانى كه اهل فنّند و آشنا هستند، مطلع شوند - چون بسيارى از اين مطالبى كه گفته ميشود، دوستان اينها را نميدانند؛ مىبينيم گاهى اوقات اطلاعات كافى و وافى ندارند - هم عموم مردم مطلع شوند و بدانند؛ اگرچه برخى از كارها جلوى چشم است. البته مخالفين و كسانى كه بىاطلاعند - بعضى از دستگاههاى رسانهاىِ خارجىِ مغرض، و گاهى بعضى در داخل - برخى از چيزهائى را كه جلوى چشم هم هست، انكار ميكنند. يعنى كارى انجام گرفته، جلوى چشم است، همه مىبينند، منعكس شده، اين را دوست دارند انكار كنند.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: بیانات حضرت آقا در آخرین دیدار اعضای هیئت دولت دهم

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 / 6 / 1396 | 8:2 | نویسنده : اکبر احمدی |

چرا تنفیذ حکم ریاست جمهوری وظیفه ی رهبری است؟

حضرت امام رحمه‌الله در پاسخ به علت تنفیذ حكم ریاست جمهوری توسط ولی فقیه می‌فرمایند: چون مشروعیت آن باید با نصب فقیه ولى امر باشد، اینجانب رأى ملت شریف را تنفیذ و ایشان را به سمت ریاست جمهورى اسلامى ایران منصوب نمودم‌. [۱]
برای توضیح عبارت فوق باید به نكات ذیل توجه كرد:

*
یك. بشر در طول تاریخ چه از روی اضطرار و چه از باب ضرورت عقلی و چه از باب میل و طبع فطری خود به زندگی اجتماعی، عموماً زندگی جمعی را بر زندگی فردی ترجیح داده است. در زندگی اجتماعی تعارضات و اختلافات مردم یك امر طبیعی است. برای رفع این تعارضات و استقرار نظم و امنیت مطلوب در زندگی اجتماعی و ممانعت از هرج و مرج، هر جامعه‌ای نیازمند یك نهادی است كه قانونگذاری نماید و این قانون را در جامعه اجرا نماید و با متخلفین از قانون و اخلال‌كنندگان در نظم عمومی جامعه برخورد نماید. این نهاد همان حكومت است. بنابراین هر جامعه‌‌ای ضرورتاً نیازمند حكومت است.

*
دو. حكومت برای عملی‌كردن قوانین نیازمند الزام و اجبار است. به همین جهت هم امروزه در همه جای دنیا ابزارهای الزام‌آور مثل سازوكارهای اداری، جریمه، زندان و ... برای اجرای قانون و برخورد با متخلفین وجود دارد. استفاده از ابزارهای الزام‌آور نیازمند اختیار حكومت در تصرف در جان و مال مردم است. وقتی فردی با اختیار خود مالیاتش را نپرداخت و دولت اختیار داشت كه در این صورت اموال او را مسدود كند یا از اموال او برداشت كند، این فرد مجبور به پرداخت مالیات خواهد شد. بنابراین دولت نیازمند اختیار و اجازه تصرف در مال مردم است. همچنین اعمال مجازات‌هایی مثل زندان یا برخی قوانین جزایی نیازمند اجازه دولت در تصرف در جان مردم است. در همه حكومت‌های دنیا، همه عقلای عالم به طوركلی وجود چنین اختیاری برای دولت را پذیرفته‌اند و حكومت‌ها در چارچوب قانون چنین تصرفاتی را دارند.



موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: چرا تنفیذ حکم ریاست جمهوری وظیفه ی رهبری است؟

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 / 5 / 1396 | 8:1 | نویسنده : اکبر احمدی |

درعشق به آقا

رهبر من نور چشمان من است / عشق او آیین و ایمان من است

ذوالفقار حیدری در دست او / طاعتش میثاق و پیمان من است

سیدی از نسل پاك فاطمه / هم ز نسل شیر یزدان من است

در ولایت وارث آل نبی / جانشینی از امامان من است

همچو مه تابد به قلب شیعیا ن / نائب خورشید پنهان من است

در هدایت سوی حق آرد مر ا / این هدایت سمت قرآن من است

دوستانش دوست می دارم همی / دشمن او دشمن جان من است

آنكه مهر او ندارد در وجو د / بی گمان همكیش نادان من است

در سخن چون ابر می بارد به دل / در كویر خشك باران من است

در حضورش موج دریا دیده ام / در كلامش راحت جان من است

در نگاهش غرق دریا می شو م / واژه هایش در و مرجان من است

قلب تارم را صفایی می دهد / جامع فكر پریشان من است

من مرید آن دل وارسته ام / او مراد و پیر عرفان من است

بوی یوسف می دهد پیراهنش / گرچه خودیعقوب كنعان من است

من چو بلبل او چو باغ پر زگل / من چوبرگ او سرو بستان من است

آرزوی دیدنش دارم به دل / در فراقش شهر زندان من است

ای خوش آن روزی كه بینم رهبرم / ساعتی در خانه مهمان من است

هرگز ای یاران دعایش می كنید / شب نمازش ذكر یاران من است

روی خوبش با دو چشمت دیده ای / چهره اش چون ماه تابان من است

غرق دریای تهاجم را چه غم / ناجی كشتی ز طوفان من است

گر چه دشمن نقشه ها دارد بسی / حامی او حی سبحان من است

در امانت او ‹‹ امین ›› انقلا ب / در شجاعت شیر میدان من است

راه او باشد ره پیر خمین (ره) / رهرو راه شهیدان من است

افتخار ما بود ‹‹ سید علی ››/ سرور من جان جانان من است

چون فقیه وعالم است ودین شناس / مرجع تقلید دوران من است

روز ششم ماه تیر از سال شصت / رهبرم جانباز ایران من است

ای خداوندا نگهدارش تو با ش / چون دعای او نگهبان من است
شعر امروزم كه وصف رهبر است / بهترین اشعار دیوان من است

پیروانش نی به پاكستان و هند / درفلسطین است و لبنان من است

گوئیا مهدی(عج) چنین گوید كه او / بهترین اصحاب و یاران من اس


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: درعشق به آقا

تاريخ : پنج شنبه 19 / 5 / 1396 | 7:55 | نویسنده : اکبر احمدی |

ولايت پذيري

: ولایت پذیری در مکتب اسلام ناب محمدی(ص) همچون دیگر امور عبادی دارای مراتب و حد و نصاب تخصیصی است.
ولایت در مکتب اسلام و جهان بینی توحیدی از چنان جایگاه والایی برخوردار است که، بزرگان و علمای اسلام از آن به عنوان رکن و اساس توحید و دژ مستحکم الهی یاد کرده اند1.
مفسر کبیر قرآن و بزرگ اسلام شناس دوران حضرت علامه طباطبایی(ره) صاحب تفسیر المیزان، در کتاب شیعه در اسلام فرموده اند: «توحید بدون اعتراف به امام و ولی درست نیست2» و دلیل این ادعا را این گونه بیان فرموده اند: «چون توحید اعتراف به ذات موصوف به صفات حمیده مانند عالم و قادر است و از جمله صفات حمیده که جزو توحید است، این است که خداوند دارای اولیاء است3»

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری - ولایت فقیهبنابراین، طبق آیات قرآن، كسى باید عهده دار ولایت و زمام دارى مسلمانان شود كه شرایطى، مثل مسلمان بودن، عدالت، كفایت، مدیریّت و فقاهت را داشته باشد.با توجّه به این شأن و منزلت قرآن در جامعه ى انسانى، آیا این سخن پذیرفتنى است كه جامعه در عصر غیبت امام معصوم (عج) دچار حیرت و سرگردانىِ سیاسى باشد و در میان انبوه اندیشه ها و نظرات متناقض، حیران و مبهوت، سردرگم باشد و قرآن كریم كه كتاب راه نمایى و هدایت فرد در جامعه است، او را به حال خود واگذارد و از او دست گیرى ننماید؟ آیا مى توان قرآن را فاقد اندیشه ى سیاسى ارزیابى نمود و آن را نسبت به مسئله ى ولایت، كه اساسى ترین مقوله در عرصه ى حیات اجتماعى انسان است و سعادت و شقاوت جامعه در گرو آن است و اساس و پایه و دلیل و راه نما براى دیگر فریضه هاى شرعى است، ساكت دانست؟مسأله ولايت و حاكميت فقيه از دير باز در خلال مباحث فقهى امرى ملموس و غيرقابل انكار بوده و در بسترى بسيار وسيع در ابواب مختلف فقه، از حاكم و حكومت و سلطان عادل ياد شده است.

 

با ولايت زنده ام      تازنده ام رزمنده ام

 



موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: ولايت پذيري

تاريخ : پنج شنبه 19 / 5 / 1396 | 7:53 | نویسنده : اکبر احمدی |
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.