برگزارکنندگان مراسم تجمعی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

برگزارکنندگان مراسم تجمعی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

برگزارکنندگان مراسم تجمعی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی بهره‌ور سه‌شنبه ۱۳ خرداد با اعلام این خبر افزود: افراد در صورت مشاهده هرگونه تجمع به ضابطان قضایی یا دبیرخانه ستاد کرونا این شهرستان اطلاع دهند.

دادرس دادگستری بندرخمیر ادامه داد: در هفته‌های اخیر برگزاری مراسم‌ عروسی باعث تجمع در برخی نقاط شهرستان خمیر، استان هرمزگان شده بود، لذا از دهیاران و شوراهای شهر و روستا درخواست شد که در این زمینه نظارت لازم را داشته باشند و به بانیان و صاحبان عروسی تذکرهای لازم را ارائه بدهند.

این مقام قضایی در خمیر عنوان کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کوید ۱۹ در شهرستان برای کنترل این ویروس لازم است این مراسم‌ در این منطقه برگزار نشود.

بهره‌ور ادامه داد: به نسبت جمعیت شهرستان خمیر میزان آلودگی بسیار بالایی در حوزه کرونا دارد لذا مردم شهرستان هرگونه فاصله‌گذاری و نکات بهداشتی را مانند روزهای اول شیوع این بیماری در کشور رعایت کنند.

دادرس دادگستری خمیر گفت: تمامی اقدام‌های پیشگیرانه اعم از ضدعفونی اماکن، تجهیزات، کنترل و مراقبت جدی در مبادی ورودی در حفظ سلامت کارکنان و مراجعه‌کنندگان معمول شده و از کارکنان نیز خواسته‌شده در محل کار از ماسک استفاده کنند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افرادی که نقص ایمنی دارند مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ومیر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش‌ شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

طبق اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان در چند وقت اخیر کم‌توجهی به الزام‌های بهداشتی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی مردم، شیب ابتلا به ویروس کرونا را در استان بسیار تند کرده و موجی از نگرانی را در میان مسئولان، مردم و دوستداران سلامت ایجاد کرده است.

شهرستان خمیر با بیش از ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب هرمزگان واقع‌ شده است.

کد خبر 517310

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ستاد ملی مقابله با کرونا ،كرونا در ايران، وزارت دادگستری ،استان هرمزگان

تاريخ : شنبه 13 / 3 / 1399 | 10:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.