اخراج سفیر آمریکا در بغداد

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اخراج سفیر آمریکا در بغداد

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اخراج سفیر آمریکا در بغداد

به گزارش افکارنیوز، "حسن سالم" نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به رهبری «هادی العامری» سه‌شنبه شب خواستار اخراج "متیو تولر" سفیر آمریکا در بغداد شد.

اخبار بین الملل-سالم در اطلاعیه‌ای در پاسخ به نامه منسوب به سفیر آمریکا در بغداد خواستار اتخاذ یک موضع میهن‌پرستانه و شجاعانه و اخراج فوری سفیر آمریکا شد که  به گفته به دولت و مردم عراق توهین کرده است.

این عضو فراکسیون الفتح در پارلمان عراق از رهبران سیاسی بویژه رهبران شیعه عراق خواست که استوار و همسو باشند و در برابر این اهانت ساکت نبوده و اجازه دخالت در امور داخلی عراق را ندهند.

سالم با بیان این که "نباید در برابر جنایت ترور رهبران پیروز از طرف آمریکا سکوت کرد" افزود:همچنان که نباید حمایت دوباره آمریکایی‌ها از گروهک تروریستی داعس و به کمک آل سعود برای انجام عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و در استان‌های عراق را نادیده گرفت.

«نوری المالکی» نخست وزیر اسبق و رئیس ائتلاف «دولت قانون» امروز (سه شنبه) نیز با انتشار توییتی به نامه منتسب به سفیر آمریکا در عراق پاسخ داده و گفته بود، اگر این نامه جعلی باشد، آن را زباله میدانم و چنانچه درست باشد، عراق خود مردانی دارد که منافع و مصلحت کشور و ملت خود را برآورد می‌کنند.

رسانه های عراقی امروز متن نامه ای را منتشر کردند که ادعا شده متعلق به متیو تولر سفیر آمریکا در عراق است.

در این نامه آمده است که آمریکا به تشکیل دولت آقای مصطفی الکاظمی نیاز مبرم و بسیار زیاد دارد.

نامه افزوده «هرگونه ضعف یا امتیاز در انتخاب وزیران باید هنگام توازن آنها با پیش‌بینی‌های هولناک برای کشور نادیده گرفته شود؛ دولت موقت آقای «عادل عبدالمهدی» فلج است و قادر به مقابله و حل مشکلات عراق است.

نامه آورده است که به عنوان دوستان و شرکای شما در ۱۷ سال گذشته، چنانچه با دولت آقای مصطفی الکاظمی موافقت نشود، به شدت از پیامدهای ویرانگر این اقدام بر کشور عراق و مردم آن احساس نگرانی می‌کنیم؛ اگر هم دولت تشکیل شود،‌ برای کمک به عراق در مواجهه با مشکلات آینده، تمام کوشش خود را به کار می گیریم.

سفارت آمریکا تا کنون هیچ واکنش و موضعی در برابر انتشار این نامه نشان نداده است.

طبق اعلام منابع پارلمانی، نشست رای اعتماد به کابینه الکاظمی، نخست وزیر مکلف فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد.

الکاظمی سومین نخست وزیر مکلف از زمان استعفای «عادل عبدالمهدی» است که تحت فشار اعتراض های گسترده خیابانی در ماه دسامبر (آذر ۹۸) از سمت خود استعفا کرد و دولت وی تا زمان تعیین و آغاز به کار جایگزین به عنوان پیشبرد امور به فعالیت خود ادامه داده است.

«محمد توفیق علاوی» و «عدنان الزرفی» دو نخست وزیر مکلف قبلی به علت نبود اجماع و مخالفت گروه های سیاسی از تشکیل دولت کناره‌گیری کردند.

الکاظمی ۲۱ فروردین گذشته ساعتی پس از کناره گیری عدنان الزرفی، با حکم «برهم صالح» رییس جمهوری عراق مامور تشکیل دولت جدید شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: دولت ،رییس جمهوری عراق، آمریکا ،سفیر

تاريخ : جمعه 17 / 2 / 1399 | 8:57 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.