مدعیان دروغین امام زمان(عج) مشتریان خود را از کجا پیدا می کنند؟

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مدعیان دروغین امام زمان(عج) مشتریان خود را از کجا پیدا می کنند؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مدعیان دروغین امام زمان(عج) مشتریان خود را از کجا پیدا می کنند؟

مدعیان دروغین امام زمان(عج) مشتریان خود را از کجا پیدا می کنند؟

مدعیان دروغین امام زمان(عج) مشتریان خود را از کجا پیدا می کنند؟

ایسنا/قم یکی از مهمترین چالش های حوزه مهدویت، وجود مدعیان دروغین مهدویت است که در سالهای اخیر رشد گسترده ای یافته است.

در طول تاریخ همواره افرادی وجود داشته‌اند که به دروغ خود را مهدی موعود معرفی کرده‌اند یا اینکه خودشان چنین ادعایی نداشتند و توسط افراد دیگر از روی جهل یا غرض ورزی آنها را مهدی موعود می‌پنداشتند.
تمام داعیه‌های بزرگی که توسط این افراد برای معرفی کردن خود به عنوان مهدی موعود مطرح شده، نشان دهنده و ادله مهمی برای اصالت مسِله مهدویت است. 
 در همین راستا معاون مرکز تخصصی مهدویت در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: هرچقدر فعالیت‌های مهدویت ما گسترده تر شود، فعالیت‌ها و نگاه‌های شیطانی، خرافاتی و بدعت‌ها نیز به همان میزان افزایش پیدا می‌کند، که همه این‌ها بستگی به خود ما دارد که دامنه فعالیت‌های مهدویت و روشنگری را گسترده و پیشرفته تر کنیم تا عرصه برای فعالیت‌های مخالفین مهدویت علی الخصوص مدعیان دروغین امام زمان کمرنگ شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه می‌توان گفت تا حدودی زمینه مقابله با مدعیان دروغین امام زمان و منحرفین افزایش پیدا کرده، اما متاسفانه به طور کامل فعالیت این مدعیان و منحرفین از بین نرفته است.
محمدرضا نصوری تصریح کرد: از مهمترین فعالیت‌های مدعیان دروغین امام زمان و منحرفین می‌توان به جریان منصور هاشمی اشاره کرد که نسبت به سایر جریانات دامنه گسترده تری داشته است، اما وجود نقدهای علمی و مفیدی که از سوی متخصصین ارائه شده باعث شده نتوانند عرض اندامی قوی داشته باشند.
وی افزود: با توجه به پیشرفت فضاهای اطلاع رسانی، این گونه مسائل درخصوص سرکوب و مقابله با جریانات مدعیان دروغین امام زمان و منحرفین نسبت به دهه‌های گذشته بسیار بهتر شده ، اما به این معنا نیست که کار ما در زمینه مقابله تمام شده است.

معاون مرکز تخصصی مهدویت اظهار کرد: مدعیان هنوز هم وجود دارند و تا زمانی که تمام مردم معرفت خود را نسبت به امام زمان ارتقاء ندهند و تا زمانی که ظهور اتفاق نیفتاده نمی‌توان دست از تلاش و مقابله با آنان برداشت، زیرا ممکن است از روی ساده لوحی و جهل نسبت به مسئله ظهور دچار بدعت و انحراف شوند.
وی در پاسخ به این سوال که بیشترکسانی چنین ادعایی می‌کنند به دنبال سودجویی هستند یا مشکل روانی دارند، افزود: شامل تمامی مسائل می‌تواند باشد و متاسفانه در همه لایه‌ها وجود دارد، برخی از مدعیان دروغین امام زمان واقعا چنین اعتقاداتی دارند و از باور آنها نشات می‌گیرد. برخی مدعیان نیز انگیزه‌های مالی و خود برتر بینی دارند و به دنبال مطرح شدن هستند، بعضی از این افراد هم توسط عوامل بیرونی تخریک به انجام این کار می‌شوند و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

نصوری درخصوص اینکه بیشتر چه گروهی از مردم هدف سودجویان واقع می‌شوند چنین توضیح داد: این اتفاقات بیشتر برای عموم جامعه برنامه ریزی می‌شود و توجه آنها را تحت الشعاع قرار می‌دهند تا بتوانند جمعیت زیادی را اطراف خود جمع کنند. گرچه به سراغ خواص هم می‌روند و اگر بتوانند خواص جامعه را جذب و با خود همراه کنند در حکم یک برگ برنده در دست آنها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: لذا در قشرهای مختلف شاید به دنبال یک عالم بزرگوار نروند اما به دنبال کسی می‌روند که لباس روحانیت به تن داشته باشد یا کسی که به نوعی به یکی از نهادها یا ارگان‌های مقدس وابستگی دارد یا کسی که بین مردم محبوبیت و مقبولیت دارد. یا اینکه این افراد خود را به برخی از شخصیت‌های برجسته انتساب می‌دهند تا بتوانند در جامعه نفوذ و رشد کنند.

معاون مرکز تخصصی مهدویت عنوان کرد: مردم بایستی به چند نکته توجه داشته باشند اول اینکه فضای معرفتی خود را نسبت به امام زمان (عج) ارتقاء بدهند و در این زمینه دانش خود را بالا ببرند، در وهله دوم باید تلاش کنند تا بستر و شرایط ظهور فراهم شود نه اینکه فقط دنبال علائم ظهور بگردند.
وی افزود: نکته سومی که باید به آن توجه داشت این است که مردم نباید به مسائلی همچون ملاقات گرایی با امام زمان دامن بزنند، زیرا وظیفه ما در دوران غیبت عمل صالح است نه ملاقات! گرچه اگر اتفاق بیفتد آن فرد بسیار خوش سعادت خواهد بود.

نصوری گفت: نکته بعد آن است که مردم بایستی سعی کنند از متخصصین و مراکز مهدویت سوال‌های مربوط به مهدویت را بپرسند و مسئله حائز اهمیت افزایش محبت امام زمان (عج) در دل‌ها و زندع نگه داشتن آن است، همچنین باید همواره منتظر خود امام باشیم نه منتظر علائم ظهور و نه منتظر فردی غیر از امام که به مردم جهت بدهد.

وی ادامه داد: مردم همت خود را در راستای ظهور، بر ترک محرمات و انجام واجبات قرار دهند و در این راه جدی باشند، همچنین مهم است که با مسائل روز هماهنگ باشند و همزمان با آن پیش بروند، زیرا دشمنان نسبت به دشمنی با مسائل مهدویت بسیار تغییر و پیشرفت کرده کرده‌اند و هر روز از تاکتیک‌های جدیدی برای منخرف کردن استفاده می‌کنند.

بنابراین باتوجه به تمام مسائلی که مطرح شد مردم باید هوشیاری خود را افزایش دهند و فضای معرفتی خود را ارتقاء دهند، دنبال تمرین اطاعت از امام زمان خود باشند که در همین راستا بهترین راه تمرین، اطاعت از نائب امام زمان است و بسیار باید جدی گرفته شود.

خوب است که مردم در این زمینه فعالیت داشته باشند، چراکع هرجا ما کار نکردیم دشمنان کار کردند و هرجا که عقب ماندیم مدعیان از فرصت استفاده کردند. بنابراین مردم باید تلاش خود را مضاعف کنند، به چند مراسم و جلسه قانع نشوند، ارتباط خود را با این فضا افزایش دهند و در مقوله مهدویت عالمانه وارد شوند و پویایی و تحرک خود را بیشتر کنند تا زمینه ظهور فراهم شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مدعیان دروغین
برچسب‌ها: استانی-فرهنگی و هنری ، منطقه قم ، مدعیان دروغین ، مهدويت

تاريخ : شنبه 22 / 10 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.