ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

بی‌حجابی و چشم و هم‌ چشمی ‌های پایان‌ناپذیر

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

بی‌حجابی و چشم و هم‌ چشمی ‌های پایان‌ناپذیر

اگر قرار باشد که زنان بدون پوشش شرعی در اجتماع ظاهر شوند، هرگز نمی‌توانند نسبت به آرایش مو، صورت، ابروها، نوع پوشش لباس و… بی‌اعتنا باشند. بنابراین مجبورند در هر شرایطی به شکلی ظاهر شوند که تحسین دیگران را برانگیزانند یا حداقل اینکه دیگران را راضی کنند تا مورد طعنه قرار نگیرند.

این نگرانی علاوه بر اینکه زنان را دچار دلهره و اضطراب همیشگی می‌کند، باعث می‌شود که زنان وقت و هزینه مادی زیادی را تلف کنند تا برای حضور در جامعه آماده شوند و از زنان دیگر کم نداشته باشند. بنابراین بی‌حجابی، موجب شیوع چشم‌وهم‌چشمی‌های بی‌پایان و زیان‌آوری در بین زنان خواهد شد که هم مال و ثروت و هم آسایش و آرامش دنیایشان را از آن‌ها خواهد گرفت و هم فرصت‌های رشد و تعالی معنوی، اخلاقی، شخصیتی و علمی را از آنان گرفته و نهایتاً آخرتشان را خراب خواهد کرد.

آمارهای بالای مصرف لوازم‌آرایشی در کشور که در این چند سال اخیر اتفاق افتاده گواه بر ادعای ماست. مطابق آمارهای رسمی موجود در سطح جهانی ایران رتبه هفتم را به لحاظ مصرف لوازم‌آرایش به خود اختصاص داده است و همچنین ۱۴ میلیون زن ایرانی در برابر ۱۴۰ میلیون نفر زن در خاورمیانه به میزان ۱.۲ میلیارد دلار از بازار ۲.۷ میلیارد دلاری بازار فروش لوازم‌آرایشی در خاورمیانه را به خود اختصاص داده‌اند یعنی زنان ایرانی بااینکه تعدادشان ۱۰% کل زنان خاورمیانه است خریدار یک‌سوم (۳۳%) لوازم‌آرایشی در بازار خاورمیانه محسوب می‌شوند.[۱]


[۱]. خبرگزاری ایرنا، کد خبر: ۸۳۲۴۳۱۳۹، ۲۳ اسفند ۱۳۹۷.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: گناه شناسی
برچسب‌ها: آرایشبی حجابی،تبرج،حجاب،عاقبت بی حجابی،چشم و هم چشمی

تاريخ : یک شنبه 11 / 10 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.