فعالین سیاسی با دشمن مرزبندی كنند

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

فعالین سیاسی با دشمن مرزبندی كنند

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

فعالین سیاسی با دشمن مرزبندی كنند

تصویر همه در انتخابات شرکت کنند

 فعالین سیاسی با دشمن مرزبندی كنند

انتخابات مال ملت ایران است، مال جمهورى اسلامى است، مال اسلام است؛ مرز‌هاشان را با دشمن مشخص و متمایز كنند. من بار‌ها به بعضى از افراد سیاسى كه فعالیتهائى دارند و گاهى یك مخالف‌خوانیهائى می‌كنند، تذكر داده‌ام، نصیحت كرده‌ام؛ گفته‌ام مواظب باشید مرزهاى میان شما و دشمن كمرنگ نشود؛ پاك نشود. مرز وقتى كمرنگ شد، احتمال اینكه كسانى از این مرز عبور كنند یا دشمن از این مرز عبور كند و بیاید این طرف یا دوست و خودى غافل شود و از مرز عبور كند و برود به دامن دشمن، زیاد خواهد بود. مرز‌ها را روشن كنید؛ مشخص كنید.

بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم قم به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی‌ماه‌ 1386/10/19

  نامزد‌ها حرفهای واقعی بزنند!

من از نامزدهاى انتخاباتى خواهش مى‌كنم در تبلیغات، حرفهاى واقعى بزنند و كارهایى كه مى‌توانند انجام دهند و آنچه واقعاً عقیده‌شان هست، آن را به مردم بگویند. مردم را آزاد بگذارند تا هركس را خواستند، انتخاب كنند. در این تبلیغات، خرج و اسراف هم نشود. بنده گمان مى‌كنم اگر كسى براى خدا از اسراف در تبلیغات و كارهاى ناباب اجتناب كرد، خداى متعال به او كمك خواهد كرد و او را در مقصودى كه دارد، موفّق خواهد گرداند.

بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه تهران‌ 1382/11/24


 وعده‌های غیرعملی ملاك نیست

مردم توجه باید داشته باشند كه تبلیغات رنگین و متنوع ملاك نیست؛ وعده‌هاى غیر عملى ملاك نیست. من با خودِ نماینده‌هاى محترم در دوره‌هاى مختلف وقتى مواجه شدم، به این‌ها گفتم: آقایان و خانمهاى نماینده! وظیفه‌ى نماینده این نیست كه وعده‌ى عمرانى و فلان پروژه، فلان كار را در منطقه‌ى انتخابى خود به مردم بدهد؛ این‌ها كار اجرائى است، كار دولت است. وظیفه‌ى نماینده این است كه بتواند قانون مورد نیاز كشور را پیدا كند، آن قانون را جعل كند. وقتى قانون شد - یعنى قاعده‌اى گذاشته می‌شود - دستگاههاى اجرائى و قضائى مجبورند برطبق قانون عمل بكنند و عمل می‌كنند. وعده‌هاى غیر عملى دادن، وعده‌هاى بزرگ دادن، این‌ها ملاك نیست؛ باید مردم توجه كنند؛ گاهى علامت منفى هم هست.

بیانات در اجتماع عظیم مردم یزد 1386/10/12

****************************************

اثبات خود نه نفی دیگران!

انتخابات باید سالم باشد، رقابتى باشد. رقابت غیر از خصومت است، رقابت غیر از تهمت‌زنىِ متقابل است؛ این‌ها را باید همه مواظب باشیم. رقابت این نیست كه كسى اثبات خود را متوقف بر نفى دیگرى بداند. رقابت این نیست كه كسانى بیایند براى جلب نظر مردم، وعده‌هاى خلاف قانون اساسى، خلاف قوانین عادى بدهند؛ این‌ها نباید باشد. كسانى كه وارد عرصه‌ى انتخابات می‌شوند، چه از طرف مجریان و مسئولان، چه از طرف كسانى كه نامزد می‌شوند، بایستى به آداب و شروط یك حركت عمومىِ سالم پایبند باشند، متعهد باشند؛ این لازم است.

بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی 1390/10/19

 خود را مسئول امنیت بدانید

همه‌ى نامزدهاى انتخابات و همه‌ى هوادارانشان، خودشان را در مقابل توطئه‌ى احتمالى دشمن مسئول امنیت بدانند. انتخابات را متهم نكنند؛ كسى آب به آسیاب دشمن نریزد؛ در تبلیغات، القاء فضاى اختلاف و ناامیدى نشود، تا ان‌شاءاللَّه انتخابات خوبى داشته باشیم.

خطبه‌های نماز جمعه تهران 1390/11/14

 وظیفه رسانه‌ها، گویندگان و نویسندگان

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون وظیفه رسانه‌ها، گویندگان و نویسندگان در انتخابات:
خدا را در نظر داشته باشید

از گویندگان و نویسندگانى كه توفیق سخن گفتن با مردم را دارند، درخواست مى‌كنم كه همواره خدا را در نظر داشته، حقیقت را بیان كنند و با سخنان خلاف واقع یا تكیه بر گمان واهى، خداى ناخواسته، به تبلیغات دشمن كمك نكرده؛ كام شیرین مردم را تلخ نكنند.

پیام تشكر در پی حضور گسترده مردم در انتخابات چهارمین دوره مجلس ۱۳۷۱/۰۱/۲۷


تخریب علامت بدی است

از طرف علاقه‌مندان به نامزدهاى انتخاباتى گوناگون، بداخلاقیهاى انتخاباتى، شایسته‌ى ملت ما نیست؛ تهمت زدن آدمهاى مؤمن را، مصونیت‌دار از لحاظ اسلامى و شرعى را؛ در معرض هتك آبرو قرار دادن در شبنامه‌ها، در مطبوعات، در پایگاههاى اینترنتى و غیره، این‌ها اصلاً مصلحت نیست. من به طور جد از همه‌ى كسانى كه نسبت به نامزدهاى مختلف علاقه‌مندى‌اى دارند، درخواست می‌كنم، اصرار می‌كنم كه این علاقه‌مندى خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم كردن دیگران نشان ندهید. هرچه می‌خواهید، از نامزد مورد علاقه‌ى خودتان تمجید كنید، تعریف كنید؛ اما دیگران را تخریب نكنید. این علامت بدى است.

بیانات در اجتماع عظیم مردم یزد ۱۳۸۶/۱۰/۱۲

 هتك حرمت شورای نگهبان خطای كوچكی نیست

آنهایى كه قلمى به دستشان هست، تریبونى در اختیارشان هست، بفهمند كه اعتراض كردن، بى‌احترامى كردن و هتك حرمت شوراى نگهبان، خطاى كوچكى نیست. قابل قبول و قابل تحمّل نیست. البته وظیفه‌ى شوراى نگهبان خیلى سنگین است. این وظیفه را باید در حدّ مقدور با كمال دقّت و با رعایت حدّاكثر عدل و انصاف انجام دهد و بر كار نظّار نظارت كند. آنچه كه آقایان نظّار انجام مى‌دهند، به نام شوراى نگهبان تمام مى‌شود و از لحاظ مسؤولیت الهى هم على‌الظّاهر با مسؤولیت بزرگواران این مجموعه انجام خواهد شد.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى هیأت نظارت بر انتخابات شوراى نگهبان‌ ۱۳۷۴/۱۱/۱۴


تبلیغات غربی فضا را مسوم می‌كند

فضاى انتخابات، باید فضاى سالمى باشد؛ فضاى تبلیغات، باید با فضاى پروپاگاندهاى معمول دنیا تفاوت داشته باشد. امروز در دنیا، دمكراسى، یك دمكراسى حقیقى نیست؛ زیرا فشار تبلیغات پُر زرق و برق توخالى، با سخنان فریب‌آمیز، آن‌چنان بر ذهن مردم سنگینى مى‌كند، كه امكان انتخاب درست را به مردم نمى‌دهد؛ نمى‌گذارند مردم فكر كنند. هر كس كه مقدارى از كارهاى انتخاباتى كشورهاى به اصطلاح دمكراتیك را مشاهده كرده باشد، این معنا برایش واضح است. حرفهایى كه مى‌زنند، وعده‌هایى كه مى‌دهند، قیافه‌هایى كه مى‌گیرند، تملقهایى كه از بعضى از قشر‌ها یا گروه‌ها مى‌گویند، ارتباطهایى كه با جناحهاى خاصى برقرار مى‌كنند تا نظر آن‌ها را جلب بكنند، این‌ها كارهاى سالمى نیست؛ كارهایى است كه وقتى در یك مجموعه‌ى مردمى انجام گرفت، فضا را مسموم مى‌كند و قدرت فكر كردن به آن‌ها نمى‌دهد.
تبلیغ، صحیح و حق است؛ اما با معناى واقعى كلمه، با حفظ حدود شرعى كلمه، به دور از فریب، به دور از كارهاى دروغین و نمایشى، به دور از متهم كردن این و آن. نمى‌شود ما بگوییم كه مسؤولان انتخابات، نسبت به این قضیه هیچ مسؤولیتى ندارند؛ این شرط سلامت انتخابات است.

بیانات در دبدار با وزیر و مسئولان وزارت كشور و استانداران ۱۳۷۰/۰۹/۲۷


به خواسته دشمن كمك نكنید
مبادا در روزنامه یا در رسانه‌یى - به هر نحوش - یا در تبلیغاتى، طورى حرف زده بشود كه مردم را نسبت به انتخابات دودل بكنند. البته این مردم دودل نمى‌شوند. این مردم نشان داده‌اند كه در مقابل توطئه‌هاى دشمن، هوشیارانه عمل مى‌كنند؛ مخالفان انقلاب اسلامى هم این را مى‌دانند؛ اما بالاخره تبلیغات و تلاشهاى خودشان را مى‌كنند. مبادا كسانى در داخل محدوده‌ى نظام اسلامى پیدا بشوند كه به این خواسته‌ى دشمن كمك كنند؛ به علت اختلافى كه با زید و عمرو و بكرى دارند، براى خاطر یك امر جزیى، كم‌اهمیت و احیاناً شخصى یا گروهى، بیایند مردم را نسبت به این حقیقت عظیم - كه حضور آن‌ها را در صحنه نشان مى‌دهد - مردد و دلسرد بكنند.

بیانات رهبری در دیدار با فضلا، طلاب و اقشار مختلف مردم قم ۱۳۷۰/۱۰/۱۹

 تردیدافكنی‌ها خیلی مضر است
دیدید شما در اوائل همین حوادث بعد از انتخابات - این فتنه‌ى بعد از انتخابات - اولین كارى كه شد، تردیدافكنى در كار مسئولین رسمى كشور بود؛ در كار شوراى نگهبان، در كار وزارت كشور. این تردیدافكنى‌ها خیلى مضر است؛ دشمن این را می‌خواهد.

بیانات در دیدار جمع كثیرى از بسیجیان كشور ۱۳۸۸/۰۹/۰۴


آبرو را در راه خدا صرف كنید
كسانى كه زبان گویایى دارند، قلم توانایى دارند و آبرویى پیش مردم دارند - كه این آبرو هم جزو ذخایر الهى است و خداى متعال به هركس داده است، باید آن را در راه او مصرف كند و به كار ببرد - مردم را توجیه و تشویق كنند و آدمهاى خوب را به آن‌ها معرفى نمایند. در معرفىِ نامزدهاى نمایندگى باید ملاحظه كنند كه هیچ رابطه‌اى را غیر از رابطه‌ى دینى و الهى و وظیفه‌ى شرعى دخالت ندهند. فلان كس با ما رفیق است، فلان كس با ما دوست است، فلان كس فایده‌اى به ما مى‌رساند؛ ابداً این چیز‌ها را در نظر نگیرند. البته هر كارى هم كه آن‌ها بكنند، مردم باید چشمشان باز باشد؛ خودشان واقعاً بشناسند و بفه‌مند كه چه كار مى‌كنند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى هیأت نظارت بر انتخابات شوراى نگهبان ‌۱۳۷۴/۱۱/۱۴


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: انتخابات
برچسب‌ها: ره توشه انتخابات، ره توشه انتخابات ۱۴۰۰ ،ره توشه تبلیغی ،ره توشه

تاريخ : سه شنبه 9 / 3 / 1400 | 8:56 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.