پيامبراني كه دست به دامان امام حسين عليه السلام شدند

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پيامبراني كه دست به دامان امام حسين عليه السلام شدند

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پيامبراني كه دست به دامان امام حسين عليه السلام شدند

پيامبراني كه دست به دامان امام حسين عليه السلام شدند

 



 
پیامبر اكرم‌ -كه درود و سلام خدا برو و خاندانش باد- فرمودند:

«حسین‌ جانم‌! تو جان‌ عالم‌ هستی‌».


آری‌، حسین‌علیه السلام فرزند علی‌ و فاطمه‌، عصاره‌ی‌ هستی‌ و جان‌ عالم‌ آفرینش‌ می‌باشد و پروردگار منان‌ با آفریدن‌ او كه‌ تمام‌ مظاهر و آثار شگفتی‌ها و شایستگی‌ها و بایستگی‌های‌ عالی‌ و متعالی‌ انسان‌ كامل‌ است،

همه‌ ارزش‌ها و برجستگی‌ها را است‌ متجلی‌ ساخت‌.


حسین‌ جان‌! ای‌ چراغ‌ هدایت‌ و ای‌ كشتی‌ نجات‌ِ خلقت‌، ای‌ خورشید درخشان‌ وآفتاب‌ تابان‌ عالم‌ وجود، چگونه‌ و چطور با قلم‌ ناتوان‌ و زبان‌ الكن‌ خود، تو را وصف‌ نمایم‌ وچگونه‌ با ظرفیت‌ و پیمانه‌ مختصر و ناچیز عقلی‌ و فكری‌ خود و با همه‌ی‌ توان‌ و نیرو از این‌اقیانوس‌ پهناور و بیكران‌ تو توشه‌ و اندوخته‌ برگیرم‌، جز این‌كه‌ با حسرت‌ در ساحل‌ این ‌بحر بیكران‌ به‌ نظاره‌ بنشینم‌ كه‌ فقط‌ سنگ‌ ریزه‌های‌ این‌ كرانه‌ها موجب‌ بهت‌ و حیرت‌ به ‌این‌همه‌ عظمت‌، شكوه‌، وقار و زیبایی‌ برای‌ تمام‌ آدمیان‌ در همه‌ ادوار تاریخ‌ تا قیامت‌خواهد بود.


ای‌ حسین‌ جان‌! چه‌ شكوهمندی‌ كه‌ در عالم‌ ذرات‌ در محضر پروردگار، عرصه‌كربلا و روز عاشورایت‌ را پذیرفتی‌، به‌ طوری‌كه‌ عقل‌ اشیا و اولیا و اوصیا را مات‌ و مبهوت ‌ساختی‌ و توانستی‌ از این‌ امتحان‌ بزرگ‌ الهی‌ و منحصر به‌ فرد در طول‌ عالم‌ خلقت‌ موفق ‌و پیروز و سربلند بیرون‌ آیی‌ كه‌ بس‌ لحظات‌ جانگداز و طاقت‌ فرسایت‌ در آخرین‌ ساعات‌ و دقایق‌ روز عاشورا كه‌ همه‌ افلاكیان‌ گریان‌ و مغموم‌ ساختی‌ و در برابر اجرای‌ عهد و میثاقت ‌در برابر پروردگار جز پروردگار به‌ هیچ‌ چیز توجه‌ نداشتی‌ و جانبازی‌ در این‌ مسیر شهادت ‌تو و یارانت‌ و اسارت‌ اهل‌ بیت‌ِ پاك‌ و مقدّست‌، طومار یزید و یزیدیان‌ و كاخ‌ ظلم‌ بنی‌ امیه ‌و بنی‌ امیه‌ صفتان‌ را در هم‌ پیچیدی‌ و پرده‌های‌ تاریكی‌ كه‌ افق‌ تابناك‌ رسالت‌ انبیا و اولیاء و رسولان‌ را گرفته‌ بود پاره‌كردی‌ و چشم‌های‌ بشریت‌ و همه‌ ارزش‌های‌ انسانی‌ را به‌ این ‌افق‌ درخشان‌ منور ساختی‌.


حسین‌ جان‌! كدامین‌ انقلاب‌ و سیر كمالات‌ است‌ كه‌ نام‌ مقدس‌ و مكتب‌ الهی‌ و شكوهمند تو را نشناخته‌ باشد؟! كدامین‌ قانون‌گزار حریّت‌، آزادی‌، استقلال‌، عدالت‌،انصاف‌، شجاعت‌ و جوانمردی‌ای‌ است‌ كه‌ سر بر آستان‌ مقدس‌ تو فرود نیاورد وگردن‌بندی‌ از این‌ بارگاه‌ به‌عنوان‌ مدال‌ افتخار ـ كه‌ الگویش‌ تو هستی‌ ـ به‌ گردن‌ خود نینداخته‌ باشد.


ای‌ خورشید آسمان‌ و زمین‌ نور مشرقین ‌ای‌ پرورده‌ كنار رسول‌ خدا، حسین‌

ای‌ چراغ‌ فروزان‌ و نگین‌ انگشتر كسای‌ رسول‌، ای‌ آیه‌های‌ رحمت‌ و عزت‌ وحقانیت‌ و معجزه‌ رسول‌ در روز مباهله‌.


ای‌ بزرگی‌ كه‌ خداوند تو و پدر و مادر و برادر و ذریه‌ تو ـ كه‌ همان‌ امام‌های‌ معصوم‌اند - را از هرگونه‌ پلیدی‌ و زشتی‌ پاك‌ و منزه‌گردانید.

حسین‌ جان‌! دوستی‌ و علاقه‌ به‌ تو بهترین‌ نمودار و شاخص‌ دوستی‌ خدا و رسول‌خداست‌. تو جان‌ پیامبری‌ «حسینُ‌ مِنِّی‌ وَ اَنَا مِن‌ حُسین‌».


رسول‌ اكرم‌ فرموده‌: خدایا دوست‌ بدار هركه‌ حسین‌ را دوست‌ بدارد و دشمن‌ بدار هركه‌ با حسین‌ دشمنی‌كند.


حسین‌ جان‌! آن‌ روز كه‌ تمام‌ اشیا از وحشت‌ به‌ خود می‌لرزند و پیامبراكرم‌(ص) برای‌ شفاعت‌ مردم‌ و امّتش‌ در برابر پروردگار، تو را به‌ یاری‌ می‌طلبد؛ در آن‌روز كه‌ كسی‌
جرأت‌ گفتن‌ كلامی‌ ندارد، چه‌ روز خوفناك‌ و بزرگی‌است‌.

ای‌ شفیع‌ و ای‌ نجات‌ بخش‌، ای‌ حسین‌ جان‌! كه‌ در همه‌ لحظات‌ و حوادث‌، منجی ‌هستی‌؛ چه‌ برای‌ افلاكیان‌ و عرشیان‌ و چه‌ برای‌ فرشیان‌ و خاكیان‌. از آدم‌ تا خاتم‌ و تاقیامت‌؛ حتی‌ در روز جزا.


هنگام‌ پرشكوه‌ تولدت‌ كه‌ فرشتگان‌ نظاره‌گر كره‌ خاكی‌ ما بودند، و نوری‌كه‌ از قدوم ‌مباركت‌ به‌ آسمان‌ها و افلاك‌ پر می‌كشید.


حسین‌ جان‌! تربت‌ پاك‌ و مقدّست‌ هم‌چنان‌ شفا بخش‌ بیماران‌ می‌باشد. ای‌مظهر محبت‌ و مهر و مهربانی‌ و ای‌ اسطوره‌ی‌ آزادی‌ و آزادگی‌، امواج‌ اقیانوست‌ از عالم‌ ذرات ‌وجود تا عالم‌ خاكی‌ تا روز واپسین‌ِ حساب‌ و عقاب‌ همین‌طور با فیض‌ و رحمت‌ واسعه‌ ـ كه ‌از عنایات‌ پروردگارت‌ به‌ تو است‌ ـ بر عالم‌ و ممكنات‌ جاری‌است‌. چه‌ آن‌كه‌ پیامبران‌ الهی‌هریك‌ به‌ نوبت‌ در زندگانی‌ خود به‌ وجود شریف‌ و نور تو توسل‌ جسته‌ و استغاثه‌ می‌نمودند.
تو را وسیله‌ قرب‌ و نزدیكی‌ به‌ پروردگار یكتا قرار می‌دادند. نمونه‌هایی‌ از آن‌ را در ذیل‌می‌آوریم‌:
توبه‌ی حضرت ابو البشر، آدم علیه السلام

«فَتَلَقَّی‌ آدَمُ‌ مِن‌ رَبِّهِ‌ كَلِماتٍ‌ فَتَابَ‌ عَلَیهِ‌»

آدم‌ وقتی‌ با وسوسه‌ شیطان‌ از بهشت‌ بیرون‌ رفت‌ و از آن‌ مرتبه‌ الهی‌ نزول‌ كرد، خداوند متعال‌ كلمات‌ و اسمای‌ خمسه‌ی‌ معصومین‌ را به‌ وی‌ القا كرد و این‌ كلمات‌ به ‌قلب‌ آدم‌ رسید

(اسماء طیبه‌ و خمسه‌: محمد و علی‌، فاطمه‌، حسن‌ وحسین‌ -كه درود و سلام بی پایان خداوند بر آنان باد- است)‌ كه‌ خداوند متعال‌ به‌ بركت‌ این‌ اسامی‌ و وجود مقدس‌ آنان‌ از غفلت‌ و قصور آدم‌ درگذشت
‌.
استمداد حضرت‌ سلیمان‌ پیامبر (ع)

در لوح‌ نقره‌ای‌ كه‌ با حاشیه‌ جواهرات‌ گرانبها، مرصع‌ در وسطش‌ خطوطی‌ به‌ حروف‌ طلایی‌ نگارش‌ یافته‌ بود، در جنگ‌ جهانی‌ اول‌ (1916 میلادی‌) به‌ وسیله‌ سربازان ‌انگلیسی‌ در چند كیلومتری‌ بیت‌ المقدس‌ ـ كه‌ مشغول‌ سنگرگیری‌ و حمله‌ بودند ـ در دهكده‌ كوچكی‌ به‌ نام‌ «اونتره‌» كشف‌ گردید كه‌ بعد از ترجمه‌ و بررسی‌ در سوم‌ ژانویه‌(1920) معلوم‌ شد كه‌ این‌ لوح‌ مقدسی‌ است‌ به‌ نام‌ «لوح‌ سلیمانی‌» و سخنانی‌ از حضرت ‌سلیمان‌ را در بر دارد كه‌ به‌ الفاظ‌ عبری‌ قدیم‌ نگارش‌ یافته‌ است‌ كه‌ ترجمه‌ لوح ‌سلیمانی‌ بدین ‌قرار است‌:

الله‌ - احمد - ایلی‌ - باهتول‌- حاسن‌ - حاسین‌
یاه‌ احمد! مقذا = ای‌ احمد ! به‌ فریادم‌ رس‌
یاه‌ ایلی‌! الضطاه‌ = یا علی‌! مرا مدد فرمای‌
یاه‌ باهتول‌! اكاشئی‌ = ای‌ بتول‌! نظر مرحمت‌ فرمای‌
یاه‌ حاسن‌! اضو مظع‌ = ای‌ حسن‌! كرم‌ فرمای‌
یاه‌ حاسین‌! بارفو = یا حسین‌! خوشی‌ بخش‌
همین‌ سلیمان‌ اكنون‌ به‌ این‌ پنج‌ بزرگوار استغاثه‌ می‌كند
بذات‌ الله‌ كم‌ ایلی‌ = و علی‌ قدره‌ی‌ الله‌ است‌

اعضای‌ كمیته‌ چون‌ بر مضمون‌ نوشته‌ لوح‌ مقدس‌ اطلاع‌ یافتند هریك‌ با دیده‌ تعجب‌ به‌ دیگری‌ نگریستند و انگشت‌ حیرت‌ به‌ دندان‌ گزیده‌ و پس‌ از تبادل‌ نظر قرار براین‌ شد كه‌ این‌ لوح‌ در موزه‌ سلطنتی‌ بریتانیا گذاشته‌ شود، ولی‌ بعد آن ‌را در رازخانه‌ كلیسای‌ انگلستان‌ گذارده‌ كه‌ فقط‌ «اُسقف‌» از آن‌ اطلاع‌ داشته‌ باشد.
استغاثه‌ نوح‌ پیامبر(ع) برای‌ نجات‌ كشتی‌ از پنج‌ تن‌

در ژوئیه‌ 1951 میلادی‌ گروهی‌ از دانشمندان‌ معدن‌ شناس‌ روسی‌، هنگام‌ معدن‌یابی‌ و كندن‌ زمین‌ به‌ تخته‌ چوب‌های‌ پوسیده‌ای‌ برخوردند كه‌ بعد از تحقیقات‌ وبررسی‌ كامل‌ باستان‌شناسی‌ فهمیدند كه‌ متعلق‌ به‌ بقایای‌ كشتی‌ نوح‌ است‌.

در بین‌ این‌چوب‌های‌ پوسیده‌ به‌ تكه‌ تخته‌ چوب‌ مستطیلی‌ برخوردند كه‌ همه‌ را به‌ حیرت‌ انداخت‌، زیرا در اثر گذشت‌ زمان‌ كهنگی‌ و پوسیدگی‌ به‌ تمام‌ چوب‌ها راه‌ یافته‌ بود جز این‌ تخته‌چوب‌ كه‌ 14 اینچ‌ طول‌ و 10 اینچ‌ عرض‌ داشت‌ و حروفی‌ چند بر آن‌ منقّش‌ بود. دولت ‌روس‌ برای‌ تحقیق‌ و بررسی‌ درباره‌ این‌ تخته‌ چوب‌ در 27 فوریه‌ (1953 میلادی‌)كمیته‌ای‌ تشكیل‌ داد كه‌ اعضای‌ آن‌ باستان‌شناسان‌ و استادان‌ آشنا به‌ زبان‌های‌ عتیق ‌بودند كه‌ اسامی‌ این‌ اساتید در صفحه‌ 36 و 37 كتاب‌ "علی‌ و پیامبران"‌ ضبط‌ و نگاشته ‌شده ‌است‌.


لذا پس‌ از 8 ماه‌ تحقیق‌ و كاوش‌ اسرار آن‌ تخته‌چوب‌ برای‌ كمیته‌ كشف‌ گردید ومعلوم‌ شد كه‌ این‌ تخته‌ چوب‌ از كشتی‌ حضرت‌ نوح‌ پیامبر(ع) است‌ كه‌ برای‌ تَیمُّن‌ و مددخواهی‌، چیزهایی‌ برآن‌ نوشته‌ و بر كشتی‌ نصب‌ كرده‌ است‌.

در وسط‌ تخته‌ یك‌ تصویرپنجه‌ نمایی‌ وجود داشت‌ كه‌ عبارتی‌ چند به‌ زبان‌ سامانی‌ برآن‌ نگاشته‌ بود (زبان‌ رایج‌ درزمان‌ حضرت‌ نوح‌(ع) و تا چندی‌ بعد از زمان‌ نوح‌ زبان‌ سامی‌ یا سامانی‌ بود و زبان‌های‌عبرانی‌، سریانی‌، قیهانی‌، قبطی‌، عربی‌ و غیره‌ از شاخه‌های‌ مختلف‌ همان‌ زبان‌ است‌). ترجمه‌ و شرح‌ آن‌ بدین‌قرار است‌:


ای‌ خدای‌ من‌ ای‌ مددكار من‌
به‌ لطف‌ و مرحمت‌ خود و به‌ طفیل‌ ذوات‌ مقدس‌؛

محمد، ایلیا، شُبّر، شُبیر و فاطمه، دست‌ مرا بگیر؛


این‌ پنج‌ وجود مقدس‌ از همه‌ با عظمت‌تر و واجب ‌الاحترام‌ هستند و تمام‌ دنیا برای ‌آنان‌ بر پا شده‌ است‌.

پروردگارا به‌ واسطه‌ نامشان‌، مرا مدد فرمای‌!
تو می‌توانی‌ همه‌ را به‌ راه‌ راست‌ هدایت‌ نمایی‌.


توضیحات‌ بیشتر و تصویر لوح‌ كشتی‌ حضرت‌ نوح‌(ع) و انتشار خبر آن‌ در مجلات ‌و روزنامه‌های‌ دنیا به‌ طور كامل‌ در كتاب‌ علی‌ و پیامبران‌ آورده‌ شده‌ است‌.

استغاثه‌ حضرت‌ یوسف‌ علیه السلام بر امام حسین

در آن‌ هنگام‌ كه‌ برادران‌ یوسف‌ او را به‌ چاه‌ انداختند. در اعماق‌ چاه‌ جبرئیل‌ به ‌یوسف‌ فرمود:

برای‌ نجات‌ خود توسل‌ به‌ این‌ ذوات‌ مقدس‌ پنج‌ تن‌ بنما كه‌ همانا "محمد، علی‌، فاطمه، حسن‌ و حسین‌ -صلوات الله علیهم اجمعین- می‌باشند.


پس‌ حضرت‌یوسف‌ چنین‌ نمود و خداوند متعال‌ موجبات‌ نجات‌ و خلاصی‌ او را فراهم‌ ساخت‌.


"مهاتما بده"‌ و امام حسین علیه السلام

حسین‌ جان‌! عظمت‌، شخصیت‌، تحمل‌ مصائب‌ و سختی‌های‌ تو را نه‌ تنها انبیای‌الهی‌ و فرشتگان‌ آسمان‌ و ادیان‌ مختلف‌ و مكاتب‌ گوناگون‌ بیان‌ نموده‌ و با دیده‌ تكریم‌ وتعظیم‌ بر آن‌ اشك‌ ریخته‌اند، بلكه‌ «مهاتما بده‌» كه‌ از بزرگان ‌است‌ و عده‌ای‌ هم‌ او را یكی‌ از پیامبران‌ می‌دانند بعد از تعبیر و تفسیر فراوان‌ كه‌ در مورد عظمت‌ و شوكت‌ حضرت‌ محمد صلی الله علیه و آله و حضرت‌ علی‌ علیه السلام و خوابی‌ كه‌ دیده‌ و نوید و بشارت ‌آمدن‌ وجود مقدس‌ علی‌ و شكافته‌ شدن‌ دیوار كعبه‌ و را می‌دهد و بشارت‌ آمدن‌ پیامبر گرامی‌ اسلام‌ را می‌دهد در بستر مرگ‌ وقتی‌ شاگردش‌ «آنند» را گریان‌ و مضطرب‌ می‌بیند او را به‌ آمدن‌ خاتم‌ پیامبران‌ ـ كه‌ نور خدا و عالم‌ به‌ اسرار هستی ‌و صاحب‌ یك‌ تاج‌ پنج‌ پهلو كه‌ مانند خورشید و ماه‌ می‌درخشد و نام‌ الماس‌ بزرگ‌ آن‌ «آلیا» باشد ـ بشارت‌ می‌دهد و سپس‌ می‌گوید: آنند! به‌ یاد داشته‌ باش‌ كه‌ آن‌ انسان‌های ‌پاك‌ در ابتدا آفریده‌ شده‌اند ولی‌ هنوز به‌ ظاهر شدنشان‌ بسیار مانده‌است‌.

ستمگران‌ دُردانه‌های‌ (فرزندان‌) وی‌ را بسی‌ زیان‌ و آزار رسانند و برای‌ ریشه‌ كن‌كردن‌ آنان‌ از چیزی‌ فرو گذار نكنند و دست‌ به‌ هر عمل‌ ضد انسانی‌ زنند.


اما خدا نام‌ و كار و مقصد او و نسل‌ او را تا آخر دنیا باقی‌ خواهد گذاشت‌.

همین ‌طور ادامه‌ می‌دهد و می‌گوید: خوشا به‌ حال‌ آنان‌ كه‌ با او و همراهان‌ او همراهی‌ كنند.


اكنون‌ ای‌آنند! بیش‌ از این‌ نمی‌توانم‌ به‌ تو یاد دهم‌ (و اسرار را برایت‌ ظاهر كنم‌).

سید علی‌ اكبر قریشی‌

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام و گرامیداشت روز پاسدار

تاريخ : شنبه 27 / 12 / 1399 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.