توان نظامی ایران کابوسی برای تندروهای کاخ سفید است

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

توان نظامی ایران کابوسی برای تندروهای کاخ سفید است

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

توان نظامی ایران کابوسی برای تندروهای کاخ سفید است

نیویورک- ایرنا- یک تحلیلگر امور امنیتی و نظامی آمریکایی، توان نظامی ایران را کابوسی برای تندروهای واشنگتن دانست و گفت فشار کاخ سفید برای ادامه محدودیت تسلیحاتی ایران به دلیل نگرانی از بازسازی توان نظامی هوایی جمهوری اسلامی است.

"گوردن داف" نظامی سابق در نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا درباره دلیل تلاش همه‌جانبه رژیم ترامپ برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل افزود: ترس واقعی این است که ایران نیروی هوایی خود را بازسازی کند.

وی ادامه داد: ایران با در اختیار داشتن ۵۰-۴۰ فروند هواپیمای روسی SU ۳۵ ، توانایی دفاع هوایی مطمئن و یک سکوی پر سرعت برای دستیابی به اهداف خواهد داشت. با توجه به قدرت دریایی و موشکی ایران، این توانایی هوایی در کنار آنها به یک نقطه ضعف اساسی آن پایان خواهد داد.

این تحلیلگر نظامی آمریکایی اضافه کرد: خلبانان آمریکایی از زمان جنگ ویتنام به این سو هرگز وارد نبرد هوایی با هواپیمای دشمن نشده‌اند، به این معنی که هیچ خلبان آمریکایی تجربه‌ای در زمینه جنگ هوایی ندارد.

داف تصریح کرد: این نقطه ضعف آمریکاست که با وجود داشتن نیروی هوایی، عملکرد آن فقط برای بمباران کشورهای اشغال شده متمرکز بوده است و وابستگی فزاینده‌ای به هواپیماهای بدون سرنشین پیدا کرده است.

ایرنا پرسید مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده که نگران است روسیه و چین  «سیستم‌های مهم جنگ‌افزارهای متعارف را پس از ماه اکتبر به ایرانیان بفروشند". آمریکا که در منطقه مسابقه تسلیحاتی به راه انداخته، چگونه می‌تواند ادعا کند که نگران فروش اسلحه به ایران است؟

این تحلیلگر نظامی پاسخ داد: به این دلیل که کابوس وزیر خارجه و وزیر دفاع ترامپ درباره توان نظامی ایران به واقعیت تبدیل شده است. با توجه به اینکه مسجل شده است که موشک‌های ایران جزو بهترین‌ها در جهان هستند، بزرگترین نگرانی پمپئو و اسپر به واقعیت بدل شده است.

داف خاطرنشان کرد: ایران حتی بدون روسیه و چین توانمندی‌های خود را افزایش داده است و می تواند پاسخ سنگینی به اسرائیل یا عربستان سعودی بدهد یا یک شناور دریایی آمریکایی را  حتی در آب‌های دورتر همچون اقیانوس هند نابود کند.

وی ادعای مقام‌های آمریکایی را درباره حق واشنگتن برای تفسیر بندهای برجام به منظور تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران ضربه‌ای به جایگاه آمریکا دانست و گفت: لفاظی‌های بی‌معنی و جنون‌آمیز از واشنگتن که ایران  و بسیاری از کشورهای دیگر را دچار حیرت کرده است، تاثیرات ویران‌کننده‌تری برای آمریکایی‌ها به جا می‌گذارد.

مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ با این ادعا که آمریکا همچنان یکی از مشارکت‌کنندگان در توافق هسته‌ای ایران است، به دنبال اعمال فشار به شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تهران یا حتی تشدید آن است.

تندروهای کاخ سفید در صدد تصویب قطعنامه جدید در شورای امنیت هستند تا براساس آن کشورها را از صادرات تسلیحات به ایران پس از انقضای محدودیت فعلی در مهرماه امسال منع ‌کنند.

محدودیت تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای ممنوعیت فروش سلاح به ایران و صادرات سلاح از ایران وضع شد. پس از توافق برجام مقرر شد این تحریم‌ها ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهر ۱۳۹۹) برداشته شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: رجام ،شورای امنیت سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا، قطعنامه 2231

تاريخ : سه شنبه 21 / 2 / 1399 | 9:38 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.