ایلام و ایوان بالاترین آمار فوت ناشی از کرونا را دارند

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ایلام و ایوان بالاترین آمار فوت ناشی از کرونا را دارند

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ایلام و ایوان بالاترین آمار فوت ناشی از کرونا را دارند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمد کریمیان در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام افزود: رفت و آمدها در شهر افزایش یافته و مردم نسبت به قبل موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، این در حالی است که اکنون که تجمعات بیشتر شده و صنوف بازگشایی شده است مردم باید بیشتر پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی یادآور شد: اجرای مرحله دوم غربالگری جمعیت استان به ویژه گروه پرخطر و نمونه‌گیری از بیماران مشکوک خصوصا در شهرستان هلیلان و شناسایی موارد مثبت از دیگر اقداماتی است که در راستای مبارزه با کرونا انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مراجعه افراد مشکوک در استان به‌تدریج افزایش یافته است و باید دقت بیشتری برای جلوگیری از شیوع مجدد آن شود و دانشگاه نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی به مراجعه اطرافیان بیماران کرونایی برای تست کرونا اشاره کرد و افزود: تعداد افراد مبتلا به کرونا که وضعیت آنها پیگیری شده ۶۵۴۷ نفر است.

به گفته کریمیان، این موارد افرادی بودند که علائم شدید داشتند و قرنطینه خانگی شدند، اما آزمایش آنها مثبت نبوده که بیشترین آمار نیز در ایلام و ایوان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: برخی از ارگان‌ها برای تامین اقلام حفاظتی از جمله ماسک و دستکش در مضیقه هستند که امکان ثبت‌نام از طریق سامانه الکترونیکی برای آنها فراهم شده است و دستگاه‌ها یا سازمان‌های غیردانشگاهی‌ای که متقاضی دریافت اقلام حفاظتی هستند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

دکتر مهتاب شاهماری اضافه کرد: ایلام ۱۰ بیمارستان دارد، ۹ داروخانه موجود در این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده و در حال فعالیت هستند. از سویی، با توجه به کاهش منابع مواد اولیه در سطح جهانی، قطعا این داروخانه‌ها برای تامین دارو و ملزومات در ماه‌های آینده تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرند.

شاهماری تاکید کرد: در این شرایط اکثر پیمانکاران این حوزه از نظر استطاعت مالی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که برای دپوی مناسب دارو در آینده و حمایت پیمانکاران در ستاد کرونا باید تصمیماتی اخذ شود.

وی افزود: در خصوص ایمن‌سازی کارکنان داروخانه‌ها در استان اقدامات خوبی انجام‌شده است، ایجاد حائل بین کادر داروخانه‌ها و بیماران، تامین اقلام حفاظت فردی توسط موسسان داروخانه‌ها و کمک برای تامین از طرف انجمن داروسازان از این اقدامات است.

شاهماری گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا ۱۲ داروخانه داروی بیماران مزمن را در استان تامین می‌کردند، اما هم‌اکنون تعداد داروخانه‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند به ۲۴ داروخانه رسیده است.

کد خبر 505437

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: كرونا در ايران ،استان ایلام

تاريخ : چهار شنبه 8 / 2 / 1399 | 9:18 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.