چگونه کرونا را قرنطینه کنیم؟

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چگونه کرونا را قرنطینه کنیم؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چگونه کرونا را قرنطینه کنیم؟

به همین منظور صفحه اینستاگرامی ریحانه، منتسب به دفترحفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، توصیه‌هایی را در قالب پست منتشر کرده و نوشت:

"کرونا را با آگاهی دادن، قرنطینه کنیم

بحرانی که سایه‌اش را روی زندگی‌مان انداخته، می‌توانیم با دو واکنش از سر بگذرانیم؛ اولی این است که منفعلانه دل بدهیم به ناامیدی و استرس، و خودمان را مستعد جذب بیماری کنیم؛

 یا بعد از اینکه احساسات طبیعی‌مان را مدیریت کردیم، سعی کنیم ابتدا خودمان، خانواده درجه یک و سپس بقیه را همدلانه آرام کنیم.

 همان چیزی که اخیرا رهبر انقلاب نیز فرموده بودند که همکاری و محبت‌هایی که در میان مردم در این روزها شایع شده، یکی از مصادیق تبدیل بلا و تهدید به نعمت و فرصت است.
‌اما چه کارهایی برای آرام کردن دیگران از دستمان برمی‌آید؟

آگاه باشید: آگاهی آرام‌بخش است. به اندازه کافی مطالب علمی و پزشکی قابل استناد در مورد کرونا ویروس وجود دارد که می‌توانید بخوانید و آگاه شوید، همین که آگاهی‌تان زیاد شد، هم خودتان آرام می‌شوید و هم می‌توانید با انتقال این آگاهی به اطرافیانتان آنها را هم آرام کنید.

افراد را مجهز کنید؛ البته منظورمان از تجهیزات فقط ژل ضدعفونی و ماسک و اسپری الکل نیست. بلکه آموزش‌های صحیح به دیگرانی است که ممکن است درست متوجه موضوع نشده باشند. مثل پدر و مادرها، یا کودکان و نوجوانان. صبور باشید و از توضیح دادن خسته نشوید.

 ایمان و توکل به خدا، بزرگترین آرام‌بخش بشر است که الا بذکرالله تطمئن القلوب. هم خودتان دعا زیاد بخوانید و از معنویات کمک بگیرید، هم دیگران را دعوت به معنویات کنید. برگزاری ختم‌های قرآن و راه انداختن گروه‌های مجازی برای ختم قرآن، قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و زیارت عاشورا و ... از کارهایی هستند که به راحتی می توانید سردمدار انجام دادنش باشید.

کمک و حمایت؛ به دیگرانی که جزء گروه پرخطر محسوب می‌شوند، مثل پدربزرگ و مادربزرگ‌ها یا بچه‌ها که به قدر کافی نسبت به اوضاع آگاه نیستند، کمک کنید تا نیازهایشان را به خوبی برآورده کنند. کمک و حمایت دیگران، هم حال خودتان را خوب می کند، هم به بقیه آرامش میدهد.

دیگران را نترسانید. ممکن است گمان کنیم ترساندن راه حل خوبی برای وادار کردن دیگران به رعایت بهداشت است، اما در واقع ترس فقط باعث استرس و اضطراب بیش از اندازه و نقص ایمنی بدن می‌شود. آرام اما واقع‌بین باشید و به دیگران به اندازه و با آرامش انگیزه و آرامش بدهید.

 درباره آینده برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی درباره آینده و فکر کردن به اهداف می‌تواند امید و انگیزه و آرامش را به افراد برگرداند. می‌توانید دیگران را هم با این کار به آینده ترغیب کنید.

کرونا را قرنطینه کنیم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبارخبرداغسیاسیاجتماعیاقتصادیفناوریورزشی

تاريخ : یک شنبه 1 / 1 / 1394 | 7:32 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.