ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

خواندن صیغه نذر

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

خواندن صیغه نذر


صیغه نذر,احکام صیغه نذر,متن صیغه نذر

نحوه خواندن صیغه نذر

 
متن صیغه نذر
متن صیغه نذر به عربی «لله علی» بوده که به معنی برای خداوند بر عهده من باشد که فلان کار را انجام دهم، می شود. همانطور که گفته شد هنگام نذر کردن لازم نیست حتماً به عربی این صیغه را ذکر کنید بلکه اگر به فارسی هم بگویید که برای خدا نذر کردم که چنین کاری را انجام دهم یا مشابه این گفتار چیزی بگویید، کفایت می کند.

 

در این خصوص باید توجه داشته باشید به گفته آیت الله سیستانی اگر بگویید برای خدا نذر کردم که چنین کاری را انجام دهم با احتیاط واجب باید به آن کار عمل کرده همچنین اگر نام خدا را نیارد و فقط بگویید نذر کردم و یا نام یکی از اولیای خدا را ببرد نذر وی صحیح بوده و در صورتی که نذر کرده باشد و به نظر خود عمل نکند، گناه کرده و باید کفاره ی آن را بپردازد. توجه داشته باشید پرداخت نکردن کفاره نذر مانند کفاره مخالفت قسم می باشد.

 

صیغه نذر,احکام صیغه نذر,متن صیغه نذر

متن صیغه نذر چیست؟

 
احکام مهم در خصوص نذر کردن و صیغه نذر:
در خصوص
نذر کردن و جاری نمودن این صیغه احکام متعددی توسط مراجع تقلید بیان شده با این حال افراد در هنگامی که نذر نمودند باید بنا به گفته مرجع تقلیدشان عمل کنند. مثلاً توجه داشته باشید که آیت الله مکارم شیرازی بیان نموده اند مسئله نذر تنها در صورتی صحیح است که صیغه آن خوانده شود که به عربی باشد یا به فارسی یا به زبان‌های دیگر فرقی نمی کند.

 

همچنین آیت الله بهجت می فرمایند مسئله نذر به گونه ایست که باید به قصد نزدیکی و قربت به خداوند متعال باشد بنابراین اگر نذر انجام شده برای خدا نباشد صحیح نیست. بنا به گفته ی آیت الله زنجانی مسئله نذر نیازمند صیغه بوده و در صورت نذر کردن صیغه این نذر حتماً باید در زبان جاری شده ولی سایر اجزای آن لازم نیست که حتماً لفظی باشد بلکه می‌تواند به نوشتاری یا با انجام کاری صورت پذیرد. از طرفی باید دقت داشته باشید که نذر کننده باید عاقل و بالغ بوده و با اختیار و قصد خود، نذر نماید.

 

گردآوری: بخش مذهبی بیتوته


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: احکام دینی
برچسب‌ها: خواندن صیغه نذر

تاريخ : چهار شنبه 30 / 7 / 1398 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.