ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پرورش نعناع در آپارتمان چه خواصی دارد؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پرورش نعناع در آپارتمان چه خواصی دارد؟

پرورش نعناع در خانه

گیاه نعناع یک گیاه کوچک با بویی عالی است که به سرعت رشد می‌کند و دارای مزایای بسیاری است. پرورش و نگهداری آن در منزل می‌تواند حیوانات و حشراتی همچون مورچه و مگس را از شما دور کند. مزایای این گیاه برای سلامتی باورنکردنی است.

  1. گیاه نعناع و گوارش:

نعناع برای هضم و سیستم گوارشی انسان عالیست. برگ‌های آن با آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی پر شده که برای شکم و سیستم گوارشی بسیار خوب است. بوی نعناع می‌تواند به فعال شدن غدد بزاقی کمک کند. این غدد آنزیم‌های گوارشی را تولید می‌کنند که برای هضم ضروری هستند. آن‌ها عضلات شکمی را آزاد می‌کنند و در نتیجه شانس اسپاسم معده و سوءهاضمه کاهش پیدا می‌کند.

  1. نعناع برای کاهش سردرد:

عطر طبیعی و تازه نعناع درمان سریع و موثری برای حالت تهوع و سردرد است. این یک ماده تسکین دهنده و آرام بخش طبیعی است که می‌تواند تنها با مالش روغن نعناع بر روی پیشانی یا بینی ، سردرد را کاهش دهد.

  1. نعناع یک ضد احتقان عالی:

بوی قوی نعناع می‌تواند بینی، گلو و ریه‌های شما را به خوبی پاک کند.اگر زیاد سرفه می‌کنید، بوی نعناع می‌تواند برای پاکسازی گلو و تسکین آن عالی باشد. نعناع همچنین دارای خاصیت آنتی باکتریایی و ضد التهابی است که می‌تواند به تسکین التهاب دستگاه تنفسی کمک کند. نوشیدن چای نعناع می‌تواند برای احتقان شما عالی باشد.

  1. رفع خستگی با نعناع:

بوی نعناع ممکن است برای عملکرد مغز شما ضروری باشد زیرا یک محرک طبیعی است. بو کردن نعناع به شما کمک می‌کند استرس و افسردگی کمتری داشته باشید زیرا بدن و ذهنتان را آرام می‌کند. بوی حاصل از نعناع مقدار بسیار اندکی از سروتونین در مغز تولید می‌کند. بنابراین زمانی که مغز یا احساس شما به یک محرک طبیعی نیاز داشت، یک حمام گرم با کمی برگ نعناع بگیرید.

  1. مراقبت از پوست با کمک نعناع:

نعناع نه تنها می‌تواند به حل مشکلات سلامتی کمک کند بلکه برای پاکسازی جوش صورت، تسکین خارش پوست و دفع مواد زائد مفید است. شما می‌توانید از آن برای درمان جای گزش حشره، نیش پشه ، زنبور سرخ، زنبور و زنبور عسل استفاده کنید. برگ نعناع سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به پوست شما درخشش طبیعی می‌بخشد. خواص ضد التهابی و آنتی باکتریایی نعناع می‌تواند آکنه پوست شما را پاک کند.

  1. کاهش وزن با مصرف نعناع:

با افزودن کمی نعناع به رژیم غذایی خود می‌توانید سریع‌تر لاغر شوید و در برنامه کاهش وزن خود به موفقیت برسید زیرا همانطور که می‌دانید نعناع یک محرک طبیعی است که به تحریک انزیم‌های گوارش کمک می‌کند. این آنزیم‌های گوارشی مواد مغذی مورد نیاز را از غذا جذب می‌کند اما چربی را مصرف می‌کند و آن را به انرژی تبدیل می‌نماید.

  1. بهبود آسم با نعناع:

از آنجایی که نعناع می‌تواند دستگاه تنفسی را پاکسازی کند، استفاده منظم آن برای همه افرادی که آسم دارند بسیار مفید است. نعناع همچنین حاوی رزمارینیک اسید است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند.

  1. گیاه نعناع و بهداشت دهان:

نعناع خواص آنتی باکتریایی و ضد التهابی فراوانی دارد. به همین خاطر برای بهداشت دهان بسیار مفید است زیرا از رشد باکتری‌های مضر در داخل دهان جلوگیری می‌کند. همچنین نعناع بوی بد دهان را از بین می‌برد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برگ نعناع را به طور مستقیم روی دندان و لثه خود بمالید یا برگ آن را برای چند دقیقه بجوید.

  1. سرطان:

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که نعناع می‌تواند از بروز برخی سرطان‌های خاص جلوگیری کند.

چگونه گیاه نعناع را پرورش دهیم؟

نعناع یکی از گیاهانی است که خیلی راحت رشد می‌کند. این گیاه بر روی سیستم‌های ریشه‌ای رشد می‌کنند زیرا برگ‌های جدید آن در امتداد ریشه‌ها جوانه می‌زند. اگرچه گیاه نعناع می‌تواند یک گیاه گریزان باشد اما نگهداری آن به دور از سایر گیاهان مفید خواهد بود. برای پرورش نعناع تنها چیزی که شما نیاز دارید یک ظرف نگهدارنده آب است که ۱۲ تا ۱۶ اینچ عرض داشته باشد و با خاک نیز پوشیده شده باشد. شما می‌توانید نعناع را با برش یک شاخه کوچک از گیاه موجود یا خرید نهال بکارید. هر دو روش عالیست اما رشد نعناع توسط دانه‌های آن کمی دشوار است. بهتر است گیاه نعناع را در آشپزخانه نگهداری کنید تا بتوانید از برگ‌های آن برای آشپزی نیز بهره مند شوید. خاک گیاه نعناع باید مرطوب باشد. زمانی که می‌خواهید گیاه را هرس کنید بهتر است از بالا اینکار را انجام دهید تا برگ‌های بیشتری در اطراف آن رشد کند. اینکار به شما کمک‌ می‌کند گیاهی با برگ‌های زیاد داشته باشید. برای خشک کردن آن بهتر است آن را از ساقه آویزان کنید یا بر روی یک سطح صاف و مسطح بچینید.

چگونه از نعناع استفاده کنیم؟

شما می‌توانید نعناع را برای موارد مختلفی استفاده کنید. بوی نعناع برای پخت و پز و در موارد مختلفی همچون مرغ، ماهی، گوشت و سایر پروتئین‌ها عالی است. شما می‌توانید از برگ‌های آن در سالاد نیز استفاده کنید. بهترین روش کاربرد این گیاه در نوشیدنی‌هایی همچون چای نعناع، کوکتل‌ها و لیموناد‌های خوشمزه است. همانطور که قبلا نیز ذکر شد شما می‌توانید برگ نعناع را بجوید تا دهان خوشبوتری داشته باشید. برای جای گزش حشرات نیز بهتر است روغن نعناع روی آن بمالید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: گیا هان دارویی
برچسب‌ها: پرورش نعناع در آپارتمان چه خواصی دارد؟

تاريخ : جمعه 26 / 7 / 1396 | 6:55 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.