انتظارات و خواسته های زن از مرد در زندگی مشترک

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

انتظارات و خواسته های زن از مرد در زندگی مشترک

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

انتظارات و خواسته های زن از مرد در زندگی مشترک

انتظارات و خواسته های زن از مرد در زندگی مشترک

 

انتظارات و خواسته های زن از مرد در زندگی مشترک

فهم و شناخت توقعات و خواسته های زن از مرد در زندگی مشترک آسان نیست. زن انتظار دارد همسرش او را تا ابد دوست بدارد. یک زن همواره به دنبال آن است مهم‌ترین شخص در زندگی مردی باشد که با او ازدواج کرده است.

اما آیا ابراز عشق و علاقه بعد ازدواج تنها توقع زن از مرد در زندگی مشترک است؟ البته که نه! در ادامه به مهمترین انتظارات زنان در زندگی مشترک و آنچه در ارتباط با شوهر از او توقع دارند می‌پردازیم.

” مردان همیشه می‌خواهند عشق اول زنان باشند و زنان دوست دارند عشق آخر مردان باشند.” اسکار وایلد

توقعات زن از مرد در زندگی مشترک چیست ؟

 روانشناسی زنان با یکدیگر فرق دارند، بنابراین طبیعی است که انتظارات و توقعاتشان از مرد زندگی نیز با هم متفاوت باشد. اما برخی موارد مشترک هست که زنان در برقراری رابطه عاشقانه با شوهر خواهان آن هستند.

  • عشق و محبت مرد به زن : زنان در رابطه خواهان عشق و محبت هستند. آن‌ها دوست دارند بدانند که همسرشان برایشان ارزش قائل شده و عاشق آنهاست. به‌عنوان یک شوهر ایده آل باید اوقاتی را به همسر خود اختصاص دهید. به او محبت کنید و به خواسته های زن خود توجه نشان دهید. مردان باید سعی کنند گفتاری دل‌نشین داشته و در رفتار و گفتار خود با همسر مهربان باشند.
  • قدردانی مرد از زن : جملات محبت آمیز و ستایشگرانه شما زن را خوشحال می‌کند. از ویژگی های خوب همسر خود تعریف کنید. شاید آشپز خوبی است، نقاش خوبی است، مادر خوبی است، در شغلش موفق است. اگر کار می‌کند به شغلش و زحمتی که می‌کشد احترام بگذارید و اگر خانه‌دار است زحمات او را نادیده نگرفته و کوچک نپندارید.
  • وابستگی مرد به زن : اگر همسرتان به خارج از شهر یا خانه والدینش رفته به او بگویید که دلتان برایش تنگ شده. به او نشان دهید چقدر به او وابسته اید و عادت دارید. زن ها دوست دارند شوهر دلش برایشان تنگ شود.
  • توجه به زنان : زن ها مردی که بیشتر جذب موبایلش است را دوست ندارند. خودتان دوست داشتید که خانم تان ۲۴ ساعته سرگرم گوشی اش بود؟ او هم مانند شما دوست دارد با توجه و دقت به حرف‌هایش گوش کنید. نگرانی های زنان را نادیده نگیرید. وقتی به شما احتیاج دارد به او توجه کنید. این کار نشانه علاقه شوهر به زن است.
  • رفاقت و دوستی با همسر : زن شما را به عنوان همسر خود انتخاب کرده و تصمیم گرفته تا باقی عمرش را کنار شما باشد. او قدم در زندگی ناشناخته می‌گذارد و شما را به‌عنوان تنها کسی که می‌تواند به او اعتماد کند می‌شناسد. شما تنها کسی هستید که او می‌تواند از دغدغه‌های ذهنی‌اش برایش تعریف کرده و با او درد دل کند. به‌طور خلاصه، او در ازدواج خود به دنبال دوست داشته شدن است. دوستی که تا ابد با او بماند؛ پس کنارش باشید. با او وقت بگذرانید. شوخی کنید و برای بهبود رابطه با هم سرگرمی و تفریحات مشترک داشته باشید.
  • تشویق زنان برای دنبال کردن رؤیاهایشان: شاید همسرتان برای وقت گذاشتن برای شما و بچه ها از کار و سرگرمی‌هایش گذشته است. او را تشویق کنید تا دوباره به کارش برسد و بتواند به رؤیاهایش دست پیدا کند. بدین طریق او از اینکه در زندگی به خواسته هایش نرسیده احساس ناامیدی نکرده و نخواهد کرد. به‌جای قضاوت کردن، از تلاش‌هایش حمایت کنید. او تا همیشه به داشتن شما افتخار خواهد کرد.
  • برابری و عدالت با همسر: ازدواج پیوند دو انسان است که با هم برابرند. شوهر از زن برتر نیست. زنان به دنبال مردی هستند که به برابری و تساوی حقوق زن و مرد اعتقاد دارد. آن‌ها کسی را می‌خواهند که برای نظراتشان ارزش قائل است و ناامیدشان نمی‌کند. آن‌ها دوست صمیمی می‌خواهند نه یک دیکتاتور. یک ازدواج تنها زمانی دوام می‌یابد که زن و شوهر موفقیت‌ها را با هم و در کنار هم جشن بگیرند.
  • رضایت جنسی : رابطه زناشویی برای زنان هم به‌اندازه‌ی مردان اهمیت دارد. آن‌ها مردی می‌خواهند که به لحاظ جنسی فعال بوده و او را به اوج لذت جنسی برساند. داشتن رابطه جنسی و زناشویی رضایت بخش باعث ازدواج ماندگار می‌شود.
  • مردان شانه‌ای برای گریه زنان: فرقی نمی‌کند یک زن چقدر پخته و بالغ باشد، زن در زمان غم و غصه همیشه به شانه‌ای برای گریه احتیاج دارد. او از شوهر انتظار دارد با او هم دردی کند، او را درک کند و نیازهای عاطفی زنان را خوب بشناسد.
  • درک و بخشش زن از طرف مرد : انسان خطاکار است، اما بخشش کار بزرگان است. اگر زن با کلام یا اعمالش به شما آسیبی زده یاد بگیرید همسرتان را ببخشید. وقتی سعی می‌کند رفتارش را توجیه کند، تلاش کنید تا به شرایط از دید او نگاه کنید. این کار باعث می‌شود تا از صمیم قلب او را ببخشید. بخشیدن شما را فردی بزرگوار نشان خواهد داد.
  • شوهری که با بله گفتن از زن خود حمایت می‌کند: آیا بیشتر اهل بله گفتن هستید یا نه گفتن؟ اهل بله گفتن بودن به این معنا نیست که با تمام حرف‌های همسرتان موافقید، بلکه به معنای طرز فکر مثبت مرد است. اگر به تمام خواسته ها ی زن و بچه‎ خود نه بگویید، دیگر چیزی از شما نخواهند خواست و مخفیانه دست به انجام کارهای مختلف می‌زند که این می‌تواند خطرناک باشد. با بله گفتن، همسر خود را تشویق کنید تا محرم اسرارش باشید. مهم‌ترین نیاز زنان در زندگی مشترک داشتن احساس آرامش و شادی است. اگر یک مرد واقعاً بتواند به همسرش توجه کرده و به او عشق بورزد، می‌تواند ازدواج موفق و شادی داشته باشند. اما برای محقق کردن چنین رابطه ایده آلی یک مرد باید انتظاراتی که همسرش از او دارد را برآورده کند. برای محقق کردن انتظارات همسرتان تلاش کنید، تا او شادی بیشتری به زندگی‌تان آورده و از انجام هیچ کاری برای شما دریغ نکند.

انتظارات زن از همسر

  • زنان را با ظاهر، رفتار و نگرش مثبت خود جذب کنید: همانطور که جذابیت زنان برای مردان مهم است، زنان نیز انتظار دارند با یک مرد جذاب ازدواج کنند. نه‌فقط به لحاظ فیزیکی، بلکه از نظر رفتار و طرز فکر. جوانمرد باشید، حس شوخ طبعی داشته باشید، به ظاهر خود برسید و خوش اخلاق باشید. مهم اینکه در ارتباط با همسر خود صادق باشید.
  • هزینه و مخارج زندگی زن خود را بپردازید: حتی اگر همسرتان به لحاظ مالی مستقل است، بازهم زن از مرد انتظار دارد خرج و مخارج او را بپردازید. زن دلش نمی‌خواهد بار مالی زندگی و خانواده بر دوش او باشد. با حمایت کردن و پشتیبانی از شما مشکلی ندارد، اما دوست دارد مرد خانواده برای زندگی هزینه کند.
  • با زنان به مهربانی رفتار کنید: اگر کودک تنهایی را در سرما دیدید، سرسری از کنارش رد نشوید. از آن مراقبت کرده و برایش غذا فراهم کنید. بدین طریق یک امتیاز مثبت به‌عنوان شوهر دریافت خواهید کرد. زنان شریکی را ترجیح می‌دهند که نسبت به دیگران باملاحظه است. یک زن خواهان مردی است که در سختی‌ها او را تسکین می‌دهد، با محبت است و با دیگران با توجه برخورد می‌کند.
  • احترام به زنان : مسلماً انتظار دارید که خانم تان به شما احترام بگذارد. این را با احترام گذاشتن متقابل نشان دهید. احترام به همسر پایه و اساس حفظ رابطه  عاشقانه است. وظایف همسرتان را نادیده نگیرید. شاید او هم در منزل، به مانند شما در اداره، کاری پرزحمت و خسته‌کننده انجام می‌دهد. به‌جای دلخور کردنش، سعی کنید از او قدردانی کرده و به نقشش به‌عنوان مادر و همسر احترام بگذارید. بگویید چقدر همکاری و همراهی‌اش برایتان ارزشمند است.
  • با زنان خود صادق باشید: یک زن پذیرای عدم صداقت در رابطه نیست. انتظار زن از شوهر خود این است که صادق باشد تا او احساس امنیت و آرامش کند. اگر شما شوهر صادقی نباشید و بعضی‌اوقات اعتمادش را از خود صلب کنید، او دیگر حتی وقتی هم که راست می‌گویید اعتماد به همسر خود نمی‌کند.
  • توجه به احساسات و عواطف زن : زن ها دوست دارند مردان نسبت به احساساتشان حساس باشند. اگرچه زنان مستقل دنیای امروزی دوست دارند هر طور که دلشان می‌خواهد زندگی کنند، اما کمی هم ناز او را کشیدن و لوس کردنش باعث می‌شود که به شما نزدیک‌تر شود.
  • در ارتباط با زنان بالغ و پخته باشید: زن ها دوست دارند با مردی با تجربه که احساس مسئولیت می‌کند ازدواج کنند. پختگی را اغلب به ثبات مرتبط می‌دانند و ثبات چیزی است که زن ها در رابطه نیاز دارند. زنان انتظار دارند مردشان بالغ و پخته باشد تا بتواند مشکلات زندگی مشترک را به خوبی مدیریت کند.
  • زن توقع دارد شوهر او به قول‌هایش وفادار باشد: اگر به همسر یا فرزندانتان قول داده‌اید که آخر هفته آن‌ها را برای گردش به‌جایی ببرید، به قولتان وفادار بمانید تا آن‌ها را از خود ناامید نکنید. مردی که به قول‌هایش وفادار است با کم‌ترین تلاش همسرش را به خود جذب می‌کند.
  • به صحبت‌های زن خود توجه کنید: زن از شوهر خود انتظار دارد که به حرف‌هایش توجه کند. وقتی صحبت می‌کند به سمتش چرخیده و نگاهش کنید. این کارتان او را مطمئن می‌سازد که شما به او گوش می‌دهید. اگر سرتان گرم موبایل یا لپ‌تاپتان باشد، او را کفری کرده و جو خانه را به هم می‌ریزید. حداقل یک ساعت در روز را به تمام و کمال شنیدن حرف‌های همسرتان اختصاص دهید، مثلاً اوقاتی که مشغول صرف صبحانه یا شام هستید. در مورد روز خودتان صحبت کرده و در مورد حال همسر خود از او سؤال کنید.
  • زن خود را باور کنید: وقتی می‌گوید از پس چیزی برمی‌آید، به او اعتماد داشته باشید. به‌جای اینکه در کار او مداخله کنید آن را کاملاً به عهده او بگذارید. برای کمک و راهنمایی کنارش باشید اما مدیریت اوضاع را به دست خودش بسپارید. به همین طریق اگر از ترس ها و نگرانی‌هایش با شما سخن گفت، او را نادیده نگیرید، متوجه مشکلش شده و درصدد حل آن بربیایید.
  • با اعتماد به نفس باشید: مردی که با اعتماد به نفس است و مغرور نیست، مرد موردعلاقه خانم هاست. چنین مردی می‌تواند از پس هر مانعی بربیاید و هر مشکلی را حل کند. زن ها دوست دارند با مردی در رابطه باشند که تحت هر شرایطی مراقب خانواده و زن و بچه خود است.
  • به زنان احساس امنیت دهید: امنیت مسئله مهمی برای خانم ها است. زنان توقع دارند با مردی در رابطه باشند که از آن‌ها مراقبت کند. زنان دوست دارند مردشان جسارت و شجاعت لازم برای محافظت از او را داشته باشد.
  • عشق و علاقه خود به زن را ابراز کنید: شما باید “دوستت دارم” را گاه و بی گاه بر زبان بیاورید. این دو کلمه جادو می‌کنند. این جمله همسرتان را مطمئن می‌سازد که مرد درستی که با او مثل ملکه رفتار خواهد کرد را به‌عنوان همسر انتخاب کرده است.
  •  گاهی اوقات زن خود را سورپرایز کنید: لازم نیست کادوی گران‌قیمتی بخرید. همین‌طوری بی‌مناسبت گل رزی برای او بخرید و به تماشای واکنشش بنشینید. بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده، با شام مخصوصی که همراه با نورپردازی شمع ترتیب دیده‌اید، کاری کنید تا تمام مشکلاتش را فراموش کند. این‌ها کارهای کوچکی هستند اما تأثیر زیادی در بهبود روابط زن و شوهر دارند.
  • به زنان خود آزادی و اختیار بدهید: زندگی یک زن تنها محدود به شوهر و بچه‌هایش نیست. مثل شما، او هم دوست دارد با دوستانش وقت گذرانده یا یک بعدازظهر را مال خودش باشد. بعد از تمام زحماتی که برای خوشحال کردن شما و بچه ها می‌کشد، او هم لایق اوقاتی مختص به خودش است.
  • هیچ‌وقت تولدها و سالگردها را فراموش نکنید: این مسئله همیشه مهم است. اولین باری که همسرتان را ملاقات کردید، به خاطر دارید؟ اولین قرارتان کی بود؟ یا حداقل سالگردتان و تولد او را به خاطر دارید؟ چنین روزهای خاصی برای خانم ها بسیار مهم است. بهتر است برای جلوگیری از ایجاد دلخوری این روزها را به خاطر داشته باشید.
  • کارها را به‌طور مساوی تقسیم کنید: همسرتان برای بچه ها ناهار حاضر می‌کند، درحالی‌که شما کمک می‌کنید حمام کنند و آماده مدرسه شوند. او وسایل بچه ها را آماده می‌کند، شما آن‌ها را به مدرسه می‌رسانید. اگر پدر مسئولیت‌پذیری باشید شوهر مسئولیت‌پذیری خواهید بود. در تحمل بار زندگی با یکدیگر شریک شوید و همه‌چیز را به عهده همسر خود نگذارید. شما نیز در تربیت فرزندان نقش مهمی بر عهده دارید.
  • با اوقات‌تلخی‌هایش کنار بیایید: همسرتان ممکن است گاهی مثل بچه ها بهانه‌گیری کند. ممکن است خلق و خویش در نوسان باشد و شما ندانید ناراحت چه چیزی است. برایش پیراهن قرمزی می‌خرید چون فکر می‌کنید رنگ موردعلاقه‌اش است، اما او سرتان غر می‌زند که چرا قرمز خریدید و صورتی نه! یک شوهر عصبی نباشید چراکه او در کنار شما خودش است، شما را از خودش می‌داند. وقتی اوقات‌تلخی‌هایش را پیشتان بروز می‎دهد یعنی با شما راحت است. با آرامش با زن برخورد کنید. بگذارید این حالتش تمام شود، بعد اگر توضیحی دارید بدهید. بدین طریق جو منزل آرام می‌ماند.
  • از تعطیلات هیجان‌زده شوید: منتظر نمانید تا همسرتان بخواهد برای تعطیلات به‌جایی بروید. برای رفتن به‌جاهای مختلف در کنار او هیجان‌زده باشید. هم از روتین زندگی بیرون می‌آیید و هم اوقاتی را دونفره در کنار هم می‌گذرانید. حواستان باشد وقتی جایی می‌روید تماماً در کنار او بوده و همش فکرتان پیش کار یا سرتان در گوشی نباشد. خاطرات خوشی که با هم رقم می‌زنید تا آخر عمر در ذهنتان باقی خواهند ماند.
  • هرگز موبایل یا پیام‌هایش را چک نکنید: خودتان هم خوشتان نمی‌آید او گوشی‌تان را چک کرده یا پیام‌هایتان را بخواند. به خاطر حس کنجکاوی‌تان وارد حریم خصوصی او نشوید. به حریم خصوصی همسر احترام بگذرید تا او هم به حریم خصوصی شما احترام بگذارد.
  • ارتباط با خانواده همسر خود را حفظ کنید: خانواده همسر خود را مانند خانواده خود بدانید. متوجه و قدردان باشید که همین خانواده او را تربیت کرده، هزینه تحصیلش را داده و او را بزرگ کرده است. پس خانواده  همیشه برای او مهم خواهد بود و شما باید این موضوع را درک کنید.
  • با او تلویزیون تماشا کنید: شاید احمقانه به نظر برسد، اما وقتی این کار را امتحان کنید بسیار از آن لذت خواهید برد. وقتی بچه ها نیستند یا خوابیده‌اند با همسرتان تلویزیون تماشا کنید. این کار خودش یک حرکت رمانتیک است. با او بخندید، گریه کنید یا بترسید. آنچه مهم است با هم بودنتان است، تلویزیون بهانه است.
  • از دست‌پخت زن خود تعریف کنید: به او بگویید آشپز خوبی است. در مورد غذاهای موردعلاقه‌تان که او می‌پزد صحبت کنید. او از اینکه آن‌ها را برایتان بپزد خوشحال خواهد شد. وقتی سعی می‌کند غذای جدیدی بپزد قدردان زحماتش باشید. این کار او را ترغیب می‌کند تا دفعه بعد بهتر عمل کند.

زن ها ممکن است رویای شوالیه‌ی سوار بر اسب سفید را در سر داشته باشد یا نداشته باشند، اما قطعاً شوهری می‌خواهند که با او مثل ملکه‌ها رفتار می‌کند. آن‌ها خواهان مردی هستند که پس از دهه‌ها زندگی مشترک همچنان عاشقشان است.

منبع: مشاوره با ما

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: آرامش در زندگی
برچسب‌ها: آرامش و تفاهم بین زوجین , آمیزش جنسی , احترم به همسر , اخلاق شوهر نسبت به زن , اخلاق شوهر نسبت‏ به همسر , ازدواج , اسرس دوران بارداری , افزایش علاقه بین زوجین , افزایش محبت بین زوجین , بارداری , بارداری و نزدیکی , برنامه ریزی بارداری , بهترین رابطه جنسی برای باردار شدن , پسر دارن شدن , پیشگیری از بارداری , تغذیه دوران بارداری ماه به ماه , جلوگیری از بارداری , جلوگیری از بارداری اورژانسی , جلوگیری از بارداری با قرص , جلوگیری از بارداری بعد از نزدیکی , جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج , جلوگیری طبیعی از بارداری , چگونگی رابطه جنسی , چگونه باردار شویم , چگونه در رابطه جنسی باردار شویم , حالت رابطه جنسی برای باردار شدن , حالت های بارداری , دختردار شدن , دوران بارداری , رابطه جنسی , رابطه جنسی برای بارداری شدن , راه های افزایش عشق , رضایت از زندگی , روابط حنسی , روابط زناشویی , روش رابطه جنسی برای باردار شدن , روش طبیعی پیشگیری از بارداری , روش های آسان برای پیشگیری از بارداری , روش های بارداری , روش های پیشگیری بارداری , روش های جلوگیری از بارداری , زمان دوران بارداری , زمان رابطه جنسی برای بارداری , زندگی مشترک , ضرورت های بارداری , ضرورت های رابطه جنسی , ضرورت های رابطه زناشویی , کارهایی در دوران بارداری , محبت به زن , محبت به مرد , محبت بين زن و شوهر , محبت بین زن و شوهر , محبت بین زوجین , مدل بارداری , مدل رابطه جنسی دوران بارداری , مراقبت های بارداری , مزایا و معایب پیشگیری از بارداری , مزایای پیشگیری از بارداری , مزایای روش طبیعی پیشگیری از بارداری , معایب پیشگیری از بارداری , معایب روش طبیعی پیشگیری از بارداری

تاريخ : سه شنبه 1 / 3 / 1401 | 9:14 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.