ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وقتی خودتان رابطه‌تان را سمی می‌کنید

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وقتی خودتان رابطه‌تان را سمی می‌کنید

وقتی خودتان رابطه‌تان را سمی می‌کنید

خانواده سالم
 

آدمهایی که به دیگران به چشم حقارت نگاه می‌کنند به روابط شان آسیب‌های جدی می‌زنند‎

 

آدمهایی که به دیگران به چشم حقارت نگاه می‌کنند به روابط شان آسیب‌های جدی می‌زنند زیرا طرف مقابل را پایین‌تر از خود می‌بینند. ریشخند کردن، رو برگرداندن و یا استفاده از لحن کنایه آمیز در برابر همسر یا دوست‌تان تنها چند علامت از یک رابطه‌ی سمی هستند.

 

عقده‌ی خودبرتر بینی دارید 

آدمهایی که به دیگران به چشم حقارت نگاه می‌کنند به روابط شان آسیب‌های جدی می‌زنند زیرا طرف مقابل را پایین‌تر از خود می‌بینند. ریشخند کردن، رو برگرداندن و یا استفاده از لحن کنایه آمیز در برابر همسر یا دوست‌تان تنها چند علامت از یک رابطه‌ی سمی هستند. محققان دانشگاه میشیگان 373 زوج تازه ازدواج کرده را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند زوج‌هایی که سر همدیگر داد و فریاد می‌زنند، یکدیگر را تحقیر می‌کنند یا خودشان را بهتر و داناتر از آن دیگری می‌دانند احتمال اینکه طی همان اولین سال زندگی مشترک کارشان به جدایی بکشد خیلی بیشتر است. 

گاهی باید در آینه نگاهی به خودتان بیندازید تا مشکل را پیدا کنید!

 

یک متقلب حرفه‌ای هستید 

بدون تردید مدام دروغ گفتن به همسر یا دوست و یا همکارتان به روند رابطه‌ی شما لطمه می‌زند، اما اینکه به کسی مدام القاء کنید که احمق و کوته فکر است مسئله‌ی دیگری است که رابطه را کلا جور دیگری نابود می‌کند. وقتی همسرتان را متهم می‌کنید که احمق یا کج خیال و بدگمان است تا دروغ‌ها و کلک‌های شما را پیگیری نکند، یعنی یک متقلب حرفه‌ای هستید که سعی دارید به همسرتان بقبولانید که مشکل از اوست. وقتی کاری می‌کنید که او فکر کند مشکل از اوست، به طرز جبران ناپذیری به رابطه‌تان آسیب می‌زنید.

 

مدام نگران و بد بین هستید 

افرادی که همیشه نگرانند و احساس ناامنی می‌کنند معمولا تمایل دارند با بیش از حد آنالیز کردن هر کلمه و هر حرکتی، یک رابطه‌ی کاملا سالم و آرام را خراب کنند. این اشخاص ترس‌های غیرمنطقی در سر دارند؛ مثلا اینکه همسرشان قصد ترک آنها را دارد. مطالعات نشان می‌دهد آنهایی که عزت نفس ضعیفی دارند همیشه می‌ترسند از سوی عزیزان خود طرد شوند و از رفتارهایی که احتمال می‌دهند باعث شود ترک‌شان کنند دوری می‌کنند مثلا به همسر خود نمی‌گویند واقعا چه احساسی دارند. اما آنهایی که اعتماد بنفس خوبی دارند اگر همسرشان کاری کند که باعث رنجش‌شان شود حتما این احساس را با او درمیان می‌گذارند. اگر این علائم را در رابطه‌تان نشان می‌دهید پس بهترین کار این است که مدتی خود را کنار بکشید تا روی خودتان کار کنید، مگر اینکه طرف مقابل‌تان قادر باشد در حل این نگرانی‌ها و ضعف‌ها کمک‌تان کند. اطراف خود را با آدمهای مثبتی پُر کنید که به شما اهمیت می‌دهند و برای‌تان ارزش قائلند. کارهایی را انجام دهید که حس خوبی در مورد خودتان به شما بدهد، مثلا یک ورزش جدید یا شرکت داوطلبانه در کمپینی که حامی حیوانات است.

 

مدام تهدید به جدایی می‌کنید 

هیچکس دوست ندارد وقت و انرژی‌اش را صرف جر و بحث کند اما هر بار که مسئله‌ای پیش می‌‌آید اجازه ندارید تهدید به جدایی کنید. پای جدایی را وسط کشیدن قرار نیست مشکلی را حل کند و علامت یک رابطه‌ی سمی است. خیلی‌ها از تهدید به عنوان ابزاری برای جلب توافق استفاده می‌کنند. هرگز نباید همسر را تهدید به جدایی کنید مگر اینکه واقعا قصد انجامش را داشته باشید، وگر نه به امنیت و اعتبار رابطه‌ی خود آسیب می‌زنید. به جای اینکه از سرناچاری تهدید به جدایی کنید، از آن محیط دور شوید تا خونسردی خود را به دست بیاورید و قبل از اینکه افکار نابهنجار خود را به زبان بیاورید و بعدا پشیمان شوید، منطقی فکر کنید.

 

خانواده سالم

پای جدایی را وسط کشیدن قرار نیست مشکلی را حل کند و علامت یک رابطه‌ی سمی است‎

 

آتشی مزاج و تند خو هستید 

شاید احساس کنید که زمان زیادی طول نمی‌کشد که خون‌تان به جوش بیاید. حتی یک حرکت اشتباه می‌تواند باعث شود دهان‌تان را به گفتن هر چیزی باز کنید. شما این چرخه را مدام تکرار می‌کنید: خشم، شرمندگی و دوباره خشم بدون درک و دلیل. هر وقت احساس کردید خشم‌تان در حال بروز است برای اینکه علتش را بفهمید یا کنترل‌تان را به دست بیاورید از یک تا ده آرام آرام بشمارید و سپس فکر کنید دقیقا چه چیزی شما را عصبانی کرده است. سعی کنید احساسات و افکار خود را جمع کنید.

 

هرگز مشکلات را حل نمی‌کنید 

اگر مشکلی را در زمان مناسبش حل نکنید، به مرور بدتر شده و رویداد بزرگ‌تری پیش رو خواهید داشت که باعث دلخوری طرف مقابل‌تان خواهد شد. مغز ما تمایل به منفی گرایی دارد و جنبه‌های منفی هر چیزی را بهتر به خاطر می‌سپارد و علتش هم این است که آمیگدالا که مرکز پردازش هیجانی مغز است با هیجانات منفی هماهنگ‌تر است چون هیجانات منفی معمولا کمی شدیدتر از هیجانات مثبت هستند. اگر هرگز به اشتباه‌تان اعتراف نکنید و عذر خواهی نکنید، یعنی سعی در بهبود اوضاع هم ندارید، بنابراین ذهن همسرتان پُر از خاطرات و تجربیات منفی از بی‌انصافی‌ها و کارهای ناروای شما خواهد شد؛ این رابطه‌ی شما را نابود می‌کند.

به رسانه‌های اجتماعی اعتیاد دارید 

بیشتر ما مدام در فیسبوک و اینستاگرام عکس‌ها و استاتوس‌هایی به اشتراک می‌گذاریم بدون اینکه به پیامدهای آن فکر کنیم. مطالعات نشان داده‌اند مشغول شدن با رسانه‌های اجتماعی می‌تواند ابهاماتی در رابطه ایجاد کند که برانگیزاننده‌ی حسادت و سوء تفاهم‌ها بوده و این از علامت‌های رابطه‌ی سمی است. ممکن است در صفحه‌ی اجتماعی‌تان حرفی از رابطه‌تان نزنید یا با جنس‌های مخالف و غریبه‌ها باب گفتگوهایی را باز کنید که شبهه برانگیزند. اگر اجازه دهید تکنولوژی تمام وقت و توجه شما را صرف خودش کند خیلی زود تبدیل به آدمی سمی خواهید شد که رابطه‌تان را نیز مسموم می‌کنید.

 

دوستان و روابط خود را خیلی زود از دست می‌دهید 

دمی به عقب بردارید و ببینید چه کسانی دوروبرتان را گرفته‌اند. آیا دوستان و خانواده‌ای دارید که هوای‌تان را داشته باشند یا اینکه تمام پل‌های پشت سرتان را خراب کرده‌اید؟ اگر چنین است پس مشکل خود شما هستید. خیلی از افرادی که رفتارهای بدی از خود بروز می‌دهند خودشان نسبت به این موضوع آگاه نیستند. خودتان را بررسی کنید و ببینید کجای کارتان ایراد دارد.

 

فقط به خودتان فکر می‌کنید 

خود شیفته‌ها فقط خودشان را می‌بینند و از رنجاندن دیگران هرگز پشیمان نمی‌شوند و دقیقا به همین علت، بودن در کنارشان کار خیلی سختی است. ممکن است شما فقط به این توجه کنید که همسرتان برای شما چه می‌کند و توجهی به کارها و رفتارهای خودتان در قبال او نداشته باشید. خود شیفتگی رفتاری است که به سختی می‌توان بر آن غلبه کرد، اما اگر درک کنید که با دیگران نامهربانانه و خود پسندانه رفتار می‌کنید می‌توانید این ویژگی بدتان را کنترل کنید. اولین قدم برای تغییر رفتار این است که قبول کنید مشکلی دارید و راه حل‌هایش را پیدا کنید.

 

سست و بی‌اراده‌اید 

هیچ چیزی بیشتر از یک آدم بی‌اراده باعث آزردگی نمی‌شود. وقتی با فرد مورد علاقه‌تان یک روز گرم هستید و یک روز بی‌احساس و بی‌تفاوت، رابطه‌تان دوامی نخواهد داشت. وقتی هنوز آمادگی شروع یک رابطه را ندارید اما نمی‌توانید تصمیم بگیرید که رابطه‌ای را با کسی آغاز نکنید، یک آدم سمی خواهید شد که با بی‌اراده بودنش، رابطه را سمی می‌کند. اول طبق نیازها و خواسته‌های‌تان با خودتان تسویه حساب کنید و به یک اطمینان و ثبات نسبی برسید تا بعد بتوانید بررسی کنید از طرف مقابل‌تان چه انتظاراتی دارید. با این روش او هم می‌تواند بفهمد از شما و رابطه‌تان چه می‌خواهد.

 

منبع: برترین ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ناگفته های زندگی
برچسب‌ها: ناگفته های زندگی

تاريخ : سه شنبه 1 / 3 / 1401 | 9:9 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.