20بهترین داروی گیاهی برای درمان

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

20بهترین داروی گیاهی برای درمان

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

20بهترین داروی گیاهی برای درمان

  1. ترب کوهی (Armoracia rusticana):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,horseradish-ترب کوهی

ترب کوهی (نام علمی: Armoracia rusticana) نام یک گونه از تیره شب‌بویان است.این ریشه ارزشمند نه تنها حاوی ویتامین C است بلکه در برگیرنده ایزوتیوسیانات و sulforphane است. این دو ترکیب برای پاک کردن خلط مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با رنده کردن این ریشه و اضافه کردن زنجبیل به آن یک ماده درمانی عالی بسازید.

نکته مهم: اگر باردار هستید یا در حال شیر دادن به نوزاد خود می‌باشید بهتر است از مصرف این گیاه پرهیز کنید. همچنین اگر از بیماری‌هایی همچون اختلالات کلیوی و گوارشی رنج می‌برید بهتر است این گیاه را مصرف نکنید.

  1. زوفا(Hyssopus officinalis):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,hyssop-زوفا

معمولا افرادی که در حوزه طب سنتی فعالیت دارند از این گیاه برای تسکین نشانه های سرماخوردگی، آنفلونزا و سایر عفونت‌های تنفسی استفاده می‌کنند. این گیاه طعمی بین نعناع و مریم گلی دارد و می توان از آن در سوپ و سایر غذاها استفاده کرد.

 

نکته مهم: اگر باردار هستید از این گیاه استفاده نکنید.

  1. فرنجمشک (Melissa officinalis):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,lemon-balm-فرنجمشک

فرنجمشک یا وارنگ بو مسکن و ضد اگزمای پوستی ناشی از استرس می‌باشد. از فرنجمشک برای تسکین و رفع درد و ناراحتی ناشی از گوارش شامل گاز و باد معده نیز بهره می‌گیرند.

این گیاه حاوی ویتامین C است و می توان از آن یک چای خوشمزه تهیه کرد. یک پیمانه از آب جوش را روی ۵ الی ۶ عدد برگ تازه این گیاه یا یک قاشق چایخوری از برگ‌های خشک آن بریزید. به مدت ۵ دقیقه در آب بخیسانید و سپس برگ های آن را بردارید(از صافی رد کنید). این چای می‌تواند به تسکین دل درد کمک کند.

نکته مهم: اگر شرایط تیروئیدی دارید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

  1. پوتار (Cymbopogon citrates):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,lemongrass-پوتار

پوتار(نام علمی: Cymbopogon citratus) نام یک گونه از سرده علف لیمو است. معمولا بیشتر افراد از برگ های این گیاه برای تهیه چای استفاده می‌کنند. مصرف این چای می‌تواند به بهبود تب، سرفه و سرماخوردگی کمک کند. یک پیمانه آب جوش را روی ۵ الی ۶ عدد از برگ‌های تازه پوتار یا یک قاشق چایخوری از برگ‌های خشک آن بریزید.

 

روش دیگری نیز برای استفاده کردن از این گیاه وجود دارد. شما می‌توانید آن را در وان حمام بریزید و در داخل آن بنشینید.

  1. ریشه شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,licorice-ریشه شیرین بیان

این گیاه همانند یک ماده خلط آور عمل می‌کند. شما می‌توانید از این گیاه برای ساخت شربت سرفه استفاده کنید. این گیاه خاصیت تسکین دهندگی دارد و می‌تواند گلو درد و سرفه را درمان کند. یک قاشق چایخوری از ریشه شیرین بیان را در یک پیمانه آب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه با دمای کم بجوشانید. سپس ابکشی کنید. شما می‌توانید به مدت ۷ روز، ۲ الی ۳ پیمانه از آن را در روز بنوشید.

نکته مهم:اگر باردار هستید، بیماری قلبی، کبدی یا پرفشاری خون دارید از این گیاه استفاده نکنید.

  1. مرزنجوش (Origanum majorana):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,marjoram-مرزنجوش

دیگر نیازی نیست از داروهای ضداحتقان استفاده کنید. زمانی که این گیاه به سیستم تنفسی می‌رسد، می‌تواند به پاک شدن سینوس‌ها و تسکین درد کمک کند. شما می‌توانید روغن مرزنجوش را به وان حمام اضافه کنید و سپس از مزایای آن بهره مند شوید.

 
  1. پنیرک پف‌نبات (Althaea officinalis):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,marshmallow-پنیرک پف‌نبات

پنیرک پف‌نبات (نام علمی: Althaea officinalis) نام یک گونه از تیره پنیرکیان است. قبل از اینکه افراد بخواهند از ژلاتین یا سایر محصولات برای تهیه شیرینی‌ها استفاده کنند، این گیاه مورد استفاده قرار می‌گرفت. چای تهیه شده از ریشه این گیاه می‌تواند به تسکین گلودرد کمک کند.

یک پیمانه آب را با ۲۸ گرم از ریشه این گیاه ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه با دمای کم بجوشانید. سپس آن را ابکشی کنید و از آن لذت ببرید.

نکته مهم: این گیاه ممکن است جذب سایر داروها را به تعویق بیندازد.

  1. گل ماهور اروپایی (Verbascum Thapsus):

داروی گیاهی درمان سرماخوردگی,mullein-گل ماهور اروپایی

گل ماهور اروپایی (نام علمی: Verbascum thapsus) نام یک گونه از تیره گل‌میمونیان است. این گیاه به طور سنتی درمانی برای مشکلات تنفسی محسوب می‌شود و یکی از روش‌های طبیعی است که می‌توان از آن برای درمان عفونت گوش استفاده کرد.

معمولا متخصصان توصیه می‌کنند از این گیاه برای درمان مشکلات تنفسی و نیز تسکین گلودرد استفاده شود. یک پیمانه آب جوش را بر روی یک الی دو قاشق چایخوری از برگ‌های تازه آن بریزید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه بخیسانید. سعی کنید آن را از صافی رد کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: گیا هان دارویی
برچسب‌ها: گیاهان دارویی

تاريخ : پنج شنبه 8 / 8 / 1400 | 8:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.