ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در مورد آن

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در مورد آن

لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در مورد آن

هزینه‌ی لیفت شقیقه بستگی به روش انتخابی شما دارد. در کنار مزایایی که لیفت شقیقه برای شما دارد، متناسب با روشی که انتخاب می‌کنید، معایبی نیز خواهد داشت.

لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در مورد آن

لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در مورد آن با بزرگ‌تر شدن و بالاتر رفتن سن، خاصیت کشسانی پوست کاهش پیدا می‌کند و دچار افتادگی می‌شود. افتادگی پوست سن و سال را بالاتر از آن چه که هست نشان‌می‌دهد. پوست ممکن است به دلایل مختلفی دچار افتادگی شود. برخی از این علل شامل جاذبه، سبک زندگی ناسالم، استرس و فشار زندگی، ژنتیک و بالارفتن سن هستند. یکی از نقاطی که بیشتر از جاهای دیگر دچار افتادگی می‌شود، اطراف چشم است. شقیقه یکی از نقاط است که برای رفع افتادگی در آن می‌توان از لیفت شقیقه استفاده کرد. 

اگر در شقیقه‌های خود چین و چروک می‌بینید یا می‌‌خواهید فرم چشم‌های خود را تغییر داده و آن‌ها را درشت‌تر و به سمت بالا نشان‌دهید، می‌توانید از لیفت شقیقه کمک بگیرید. در صورتی که علاقمند به این فرایند هستید و درباره ی آن اطلاعات کافی ندارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

لیفت شقیقه چیست


 
لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در مورد آن
 

لیفت شقیقه فرایندی است که در آن با کشیدن پوست کناره‌های چشم به طرفین و بالا، در چشم‌ها کشیدگی ایجاد شده و چین و چروک‌های اطراف چشم برطرف می‌شوند. این فرایند به دو روش جراحی و غیرجراحی انجام می‌شود لیفت شقیقه به لیفت صورت (https://doctoreto.com/blog/facelift/) نیز کمک میکند. در ادامه به معرفی هر دو روش، هزینه و معایب و مزایای آن‌ها می‌پردازیم. 

روش‌های لیفت شقیقه

لیفت شقیقه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. معنی لیفت، بالا کشیدن است. با بالا کشیدن پوست شقیقه، در چشم‌ها تغییر حالت ایجاد می‌شود و چین و چروک‌های گوشه‌ی چشم نیز برطرف خواهند شد. انواع روش‌های لیفت شقیقه عبارت‌اند از؛
 

  1. جراحی لیفت شقیقه

جراحی لیفت شقیقه یا تمپورال لیفت فرایندی است که در آن با برداشتن چربی اضافی اطراف شقیقه و همچنین برداشتن پوست اضافی، افتادگی شقیقه برطرف می‌شود. با انجام این کار چشم‌ها زیباتر و درشت‌تر به نظر خواهند رسید. اما از آن جایی که این جراحی در نزدیکی چشم‌ها انجام می‌شود، احتمال آسیب رسیدن به چشم وجود دارد و باید توسط جراح ماهری صورت گیرد. برای انجام این جراحی نیازمند بیهوشی هستید. همچنین مراقبت‌های بعد از انجام فرایند در آن مهم است. با انجام این جراحی خطوط پنجه کلاغی گوشه‌ی چشم برطرف خواهند شد. 
 

  1. لیفت شقیقه با نخ

راه دیگری که برای لیفت شقیقه وجود دارد، برطرف کردن چین و چروک‌ها و کشیدن پوست شقیقه با نخ است. برای این کار یک دسته نخ وارد پوست می‌شود و با کشیدن آن‌ها، چین و چروک‌ها در شقیقه برطرف خواهند شد. 
 

  1. لیفت شقیقه با فیلر

فیلر به معنی پر‌کننده است. یکی از دلایل ایجاد افتادگی و چین و چروک، کاهش حجم است. هنگامی که در پوست کاهش حجم به هر دلیلی رخ دهد، پوست دچار چین می‌شود و می‌افتد. برای این که افتادگی را برطرف کنیم، می‌توان فیلرها را وارد فضای جمع‌شده‌ی پوستی کرد و افتادگی را رفع کرد. 

انواع فیلرهای لیفت شقیقه

فیلرها انواع مختلفی دارند. این پرکننده‌ها شامل چربی و ژل هستند. ژل حاوی هیالورونیک اسید است. چربی نیز از خود بدن فرد گرفته می‌شود. هیچ کدام این مواد برای بدن ضرر ندارند، مگر به شکل نادرست تزریق شوند و یا ژل استفاده شده، تاریخ مصرف گذشته باشد. در صورتی که در جای مطمئنی از تزریق فیلر برای لیفت شقیقه استفاده کنید، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. از فیلر برای پر کردن افتادگی پلک‌ها و برطرف کردن چین و چروک پیشانی نیز استفاده می‌شود. 
 

  1. چسب لیفت شقیقه

همه‌ی روش‌ها لیفت دائمی و یا نیمه دائمی نیستند. برخی از آن‌ها موقتی هستند. یکی از روش‌ها موقتی لیفت شقیقه، استفاده از چسب لیفت شقیقه است. در این روش، یک چسب که نواری بی‌رنگ اما چسبی محکم است، برای کشیدن پوست به عقب و نگه‌داشتن آن در جای خود استفاده می‌شود. هنگامی که این چسب پوست را به عقب می‌کشد، افتادگی شقیقه برطرف می‌شود و چشم‌ها به عقب کشیده می‌شوند. اگر از لوازم آرایشی بر روی این چسب استفاده شود، چسب لیفت شقیقه طبیعی‌تر به نظر خواهد رسید و نتیجه رضایت‌بخش‌تر خواهد‌بود. 

از این چسب نمی‌توان برای مدت‌های طولانی استفاده کرد. بهتر است آن را بیشتر از 8 ساعت بر روی پوست باقی نگذارید. گاهی نیز ممکن است بعضی افراد به چسب‌های لیفت شقیقه حساسیت داشته‌باشند. برای این افراد روش‌های دیگر توصیه می‌شود. 
 

  1. لیفت شقیقه با بوتاکس

از دیگر روش‌های لیفت شقیقه می‌توان به بوتاکس اشاره کرد که باعث جلوگیری از حرکت ماهیچه می‌شود. وقتی ماهیچه حرکت نکند، پوست روی آن نمی‌لغزد و چین و چروک‌ها نمایان نخواهند‌شد. بوتاکس همانند لیفت با نخ، فیلرها، کربوکسی تراپی و هایفو نیازمند تمدید است. 
 

  1. لیفت شقیقه با کربوکسی تراپی

در کربوکسی تراپی، ماده‌ی زایدی به نام کربن دی‌اکسید وارد بافت می‌شود. از آن‌ جایی که خون باید این ماده را از بافت دور کند، وجود آن در محل تزریقی سبب افزایش جریان خون به آن نقطه و تحریک کلاژن‌سازی در پوست می‌شود. هنگامی که این پروتئین‌های رشته‌ای (کلاژن‌ها) در پوست افزایش پیدا‌کنند، کشسانی پوست بیشتر شده و افتادگی در شقیقه برطرف می‌شود. 
 

  1. لیفت شقیقه با هایفوتراپی

در هایفوتراپی از امواج اولتراسوند استفاده می‌شود که در بافت ایجاد تحریک و سپس آسیب سلولی می‌کنند. آسیب سلولی وارده، بافت را تحریک به ساخت سلول‌های جدید و تکثیر کلاژن می‌کند. از این رو پوست محکم‌تر شده و افتادگی کاهش پیدا می‌کند. 
 

  1. لیفت شقیقه با RF فرکشنال

در این روش با کمک گرفتن از امواج رادیویی، در پوست گرما ایجاد می‌شود و بافت تخریب می‌شود. مشابه روش قبلی، تخریب، سلول‌ها را تحریک به ساخت کلاژن می‌کند. وقتی کلاژن ساخته می‌شود، پوست محکم‌تر شده و سفتی ایجاد شده در پوست، افتادگی را برطرف می‌کند. هنگامی که افتادگی در شقیقه برطرف شود، لیفت شقیقه با موفقیت صورت گرفته‌است. 

مزایا و معایب لیفت شقیقه
 

لیفت شقیقه؛ کاربرد و توضیحات مهم در مورد آن

 

لیفت شقیقه از بهترین روش‌های زیباسازی و جوانسازی صورت است. با یک فرایند ساده، چندین سال جوان‌تر خواهید شد و چین و چروک‌های گوشه‌ی چشم برطرف می‌شوند. همچنین در حالت چشم‌ها نیز تغییراتی ایجاد می‌شود. با کشیده‌شدن شقیقه، چشم‌ها نیز درشت‌تر می‌شوند و کشیده‌تر به نظر می‌آیند. 

در کنار مزایایی که لیفت شقیقه برای شما دارد، متناسب با روشی که انتخاب می‌کنید، معایبی نیز خواهد داشت. مثلا اگر روش انتخابی برای لیفت شقیقه جراحی باشد، ممکن است درگیر خطرات و عوارض جراحی شوید. عوارض جراحی لیفت شقیقه شامل عفونت، خونریزی، کبودی، ورم و عدم قرینگی هستند. 

اگر روش انتخابی شما از میان تکنیک‌های نیمه‌دائمی باشد، نیاز به تمدید در آن‌ها ممکن است شما را آزار دهد. همچنین در لیفت با نخ احتمال عفونت وجود دارد. از طرفی اگر از روش کربوکسی تراپی، هایفو و لیزر آر اف فرکشنال استفاده کنید، ممکن است آسیب بافتی سبب تشکیل اسکار شود. چسب لیفت شقیقه نیز همانند فیلرها و بوتاکس، ممکن است ایجاد حساسیت و واکنش‌های آلرژیک کند. 

هزینه لیفت شقیقه

هزینه‌ی لیفت شقیقه بستگی به روش انتخابی شما دارد. اگر از جراحی برای لیفت شقیقه استفاده می‌کنید، بین 12 تا 15 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. هزینه‌ی لیفت شقیقه با نخ 6 تا 10 میلیون تومان، کربوکسی تراپی در هر جلسه حدود 200 هزار تومان، RF فرکشنال در هر جلسه 550 تا 850 هزار تومان می‌باشد. هزینه‌ی روش‌های نام‌برده، بستگی به کلینیک مورد نظر دارد و متغیر است. 

نکات مهم بعد از لیفت شقیقه

برای این که لیفت شقیقه برای مدت طولانی‌تری باقی بماند و در مدت زمان بلند‌تری نیاز به تمدید پیدا کند، باید مراقبت‌های زیر را انجام دهید. 
 

  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب بپرهیزید. حتی اگر لیفت شقیقه انجام نداده‌باشید، رعایت این نکته به سالم و جوان نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید از این مورد خودداری کنید، بهتر است از ضدآفتاب‌های بسیار قوی استفاده کنید و یا از کلاه نقاب‌دار کمک بگیرید. 
  • سعی کنید در حمام از آب بسیار سرد و یا بسیار گرم برای استحمام استفاده نکنید. دمای متوسط می‌تواند به حفظ کشسانی پوست کمک ویژه بکند. 
  • از کشیدن پوست هنگام آرایش کردن یا کرم ضدآفتاب زدن و شستن خودداری کنید. 
  • سعی کنید همیشه هیدراته بمانید. این بدان معنی است که از آب کافی استفاده کنید. 
  • میوه و سبزیجات به مقدار کافی بخورید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: پزشکی

تاريخ : پنج شنبه 7 / 11 / 1400 | 18:4 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.