ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شگفتی خلقت با عجایب هفتگانه طبیعی جهان

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شگفتی خلقت با عجایب هفتگانه طبیعی جهان

دیوار بزرگ مرجانی استرالیا (AustraliaGreat Barrier Reef)

دیوار بزرگ مرجانی – استرالیا

دیوار بزرگی مرجانی یکی دیگر از عجایب هفتگانه طبیعی در جهان است. باید این پدیده را ببینید تا باور کنید چنین شگفتی در طبیعت وجود دارد. حدود سه هزار صخره منحصر به فرد و تقریبا هزار جزیره در

طول بیش از 1400 مایل کشیده شده است، در حالی که اغلب به اشتباه گفته می‌شود که دیوار بزرگ چین یکی از عجایب هفتگانه جهان از فضا قابل مشاهده است، ماهواره‌ها تصاویری را از دیوار بزرگ مرجانی ثبت کرده‌اند. این صخره‌ها یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر استرالیا هستند که شهرتی جهانی دارند. این دیوار از میلیاردها موجود کوچک به نام پولیپ‌های مرجانی تشکیل شده است. تحقیقات و کار زیادی هر ساله انجام می‌شود تا از اکوسیستم این صخره‌ها محافظت شود.

 

کوه‌ اورست نپال (Nepal Mount Everest)

دیوار بزرگ مرجانی – استرالیا

مرتفع‌ترین نقطه زمین در نپال است که با نام ساگارماتا یا نام تبتی چومولونگما نیز شناخته می‌شود. اورست به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان ، یکی از برجسته‌ترین آنها نیز شناخته می‌شود. ارتفاع این کوه 8 هزار 848 متر است و در دو کشور نپال و چین قرار دارد. اولین بار کوهنوردان بریتانیایی در دهه 1920 این قله را اندازه‌گیری کردند. بیش از سه دهه است از اولین باری که این قله در سال 1953 فتح شد، می‌گذرد. فتح قله دماوند دیگر یک هدف دست‌نیافتنی نیست. با این وجود کسانی که قصد دارند این کار را انجام دهند، باید با بهترین شرایط جسمانی، آماده ماجراجویی‌های پیش‌رو باشند. فتح قله اورست البته همچنان یکی از برجسته‌ترین کارها محسوب می‌شود و چالشی پرطرفدار برای هر کسی است که می‎خواهد شهامت خود را به آزمایش بگذارد.

 

آژانس مسافرتی و گردشگری ستاره زمرد با ارائه خدماتی مانند خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، تور مسافرتی ، بیمه و ویزا در خدمت همراهان خود است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: عجایب خلقت
برچسب‌ها: عجایب خلقت

تاريخ : پنج شنبه 12 / 9 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.