7 روش برای پیشگیری از بروز جوش بدن

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

7 روش برای پیشگیری از بروز جوش بدن

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

7 روش برای پیشگیری از بروز جوش بدن

7 روش برای پیشگیری از بروز جوش بدن

عدم نوشیدن آب کافی می تواند موجب خشک شدن پوست و ایجاد جوش در هر قسمتی از صورت و بدن شود

7 روش برای پیشگیری از بروز جوش بدن

7 روش برای پیشگیری از بروز جوش بدن جوش همیشه بر روی صورت ایجاد نمی‌شود و گاهی اوقات در بدن ما هم جوش‌هایی ایجاد می‌شود که بهتر است برای خلاصی از آنها به سراغ ترکاندنشان نرویم. ترکاندن جوش معمولا کار شما را سخت‌تر خواهد کرد و بهترین کار پیشگیری از بروز این عارضه است.



برای مثال اگر پوست شما مستعد جوش زدن است یا چرب است باید از محصولاتی استفاده کنید که از چرب شدن بیش از حد آنها در طول روز جلوگیری کند. در ادامه به چند روش پیشگیری از بروز جوش بدن اشاره می‌کنیم. پس با ما همراه شوید.
 

  1. استفاده از رژیم غذایی مناسب

همه مواد غذایی که در طول روز استفاده می‌کنیم بر سلامت پوست ما تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل هم خوردن بعضی از غذاها کمک می‌کند تا از میزان جوش و آکنه کاسته شود. از سوی دیگر خوردن بعضی از مواد غذایی هم می‌تواند جوش بدن را تشدید کند. به عنوان مثال غذاهایی مانند انواع فست فودها، غذاهای آماده و نیمه آماده و غذاهایی با قند بالا احتمال جوش و عارضه‌های پوستی مانند آکنه را افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر مصرف مواد غذایی سالم مانند دانه گیاهان، چای سبز، گردو، ماهی و صدف خوراک و دیگر سبزیجات می‌تواند به داشتن پوستی شفاف و بدون جوش کمک کند.
 

  1. استفاده از ماسک صورت و بدن

استفاده از ماسک صورت و بدن هم گزینه دیگری است که به کاهش جوش بدن کمک می‌کند. با خرید انواع ماسک از بهترین برندهای موجود شما می‌توانید از خواص آب رسانی، آرام بخشی و پاک سازی آلودگی‌ها در منافذ پوست برای جوش و برای منافذ باز  بهره مند شوید. قیمت ماسک‌های ورقه ای یا نقابی هم بر اساس حجم و برند آنها متفاوت خواهد بود.

از این ماسک‌ها می‌توانید برای انواع پوست خشک، معمولی، چرب، پوست‌هایی با منافذ بسته، پوست حساس و مستعد به آکنه استفاده کنید. ماسک‌های بدن و صورت با هم متفاوت هستند و ماسک‌های ورقه‌ای، حرارتی، کرمی، روغنی گرم و خاک رس و غیره از انواع ماسک هستند. البته شما خودتان می‌توانید به تنهایی در خانه هم  با ترکیب گیاهان دارویی و میوه‌ها و غیره یک ماسک صورت عالی درست کنید.
 

  1. نوشیدن آب زیاد

 

7 روش برای پیشگیری از بروز جوش بدن

رساندن آب به صورت و بدن هم می‌تواند به مقدار زیادی از بروز جوش و آکنه جلوگیری کند. این آب به سطح پوست رسیده و سلامت پوست را تامین می‌کند. سلامت پوست ما به وسیله کم آبی تهدید می‌شود و رساندن آب کافی کمک می‌کند تا پوست بدن خود را به سرعت ترمیم کند.

عدم نوشیدن آب کافی می تواند موجب خشک شدن پوست و ایجاد جوش در هر قسمتی از صورت و بدن شود. زمانی که بدن کم آب می‌شود، پوست شروع به پوسته پوسته شدن کرده و این وضعیت تولید چربی پوست را افزایش می‌دهد تا این کم آبی را جبران کند. از طرف دیگر پوسته پوسته شدن بدن موجب بسته شدن منافذ پوست شده و احتمال ایجاد آکنه و جوش را بیشتر می‌کند.
  1. استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی ملایم
برای تمیز کردن پوست خود بهتر است از مواد بهداشتی ملایم استفاده کنید زیرا  محصولات قوی  پوست شما را خشک کرده و  و شما باید مناسب شرایط پوستی خود از این محصولات استفاده کنید. برای تمیز کردن پوست شما می‌توانید از نمک حمام هم استفاده کنید. استفاده از نمک حمام به خصوص برای پاهای خشک بسیار مفید است. نمک حمام به لایه برداری پوست و  به پاک ‌سازی درست پوست هم کمک کرده و به شکل قالب‌های مختلف کوکتل پدیکور، مانیکور و کوکتل پا به فروش می‌رسد.

برای خرید انواع نمک حمام باید بدانید که قیمت آنها بستگی به حجم آنها داشته و از 15 هزار تومان به بالا است.  استفاده از بمب وان هم با داشتن روغن‌های طبیعی کمک می‌کند تا پوست شما چربی طبیعی خود را حفظ کند زیرا خشکی بیش از حد هم مانند چربی بیش از حد پوست را آسیب پذیر می‌کند و درمان جوش‌ها سخت تر خواهد شد.
 
  1. تمیز نگه داشتن موها
7 روش برای پیشگیری از بروز جوش بدن
  1. چربی بیش از حد موها هم می‌تواند به صورت و بدن منتقل شود. بنابراین اگر روغن اضافی مو به پوست منتقل شود می‌تواند آکنه و جوش را تشدید کند. بنابراین شما بهتر است موهای خود را به صورت منظم بشویید تا مانع از ایجاد آکنه به خصوص در نزدیک موها شوید.

بهتر است از زدن محصولاتی مانند ژل مو یا اسپری بر روی صورت خودداری کنید. استفاده از این مواد آرایشی همچنین می توانند منافذ را مسدود کرده و منجر به آسیب شوند. بنابراین در هنگام استفاده از آنها برای موها مراقب باشید تا با پوست شما در ارتباط نباشند.
  1. پوشیدن لباس مناسب
پوشیدن بعضی از لباس‌ها موجب سایش و فشار بر روی پوست شده و با تحریک پوست و التهاب فولیکول‌ها موجب بروز نوعی آکنه به نام مکانیکا می‌شود. بنابراین بهتر است از پوشیدن لباس‌های تنگ، لباس‌های پلاستیکی و آن دسته از لباس‌هایی که بند دارند خودداری کنید. دقت کنید استفاده از کوله پشتی و بند کیف هم گاهی اوقات می‌تواند موجب ایجاد آکنه شود.
  1. جلوگیری از گرما و تعریق بدن
عرق کردن هم یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد جوش بر روی نواحی مختلف بدن ما است. به همین دلیل هم بهتر است برای کاهش تحریک پوست، سعی کنید از لباس‌های با جنس خوب و نخی استفاده کنید. دقت کنید که باید بعد از ورزش و بیرون رفتن هم دوش بگیرید. اگر پوست شما دچار تعریق شد هم از مالیدن و خاراندن پوست اجتناب کنید زیرا با این کار نواحی که دچار تعریق شده جوش زده و پوست شما ملتهب می‌شود.

نویسنده: وحیده امینی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: پزشکی

تاريخ : پنج شنبه 28 / 8 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.