ننگ بر سازمان کودک فروش

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ننگ بر سازمان کودک فروش

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ننگ بر سازمان کودک فروش

کودکان یمن و غزه به دبیر کل سازمان‌ملل نامه نوشتند
ننگ بر سازمان کودک فروش
ننگ بر سازمان کودک فروش
 

سازمان ملل در حالی از درج نام سعودی و رژیم صهیونیستی در لیست کودک کشان خودداری می کند که کودکان یمن و غزه با صدور بیانیه و نوشتن نامه به گوترش بر مشارکت سازمان ملل در کشتار کودکان تاکید کردند.
کودکان یمن ضمن محکوم کردن حمایت سازمان ملل متحد از ائتلاف سعودی، تأکید کردند که این سازمان با اقدامات و جانبداری‌هایش عملا خود را دشمن آن‌ها قرار داده است.جمعی از کودکان یمن، با برپایی راهپیمایی در صنعاء، پایتخت یمن، در محکومیت جانبداری‌های سازمان ملل متحد از ائتلاف سعودی علیه این سازمان بیانیه‌ای صادر کردند.
کودکان یمن در بیانیه مذکور اعلام کردند: «ما شتاب سازمان ملل به سوی پول [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] و پافشاری بر مجرم انگاشتن مظلوم و تبرئه ظالم و همچنین چشم‌پوشی این سازمان از ظالمان و همدستی با آنان را محکوم می‌کنیم».در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تن دادن سازمان ملل به فشارهای کشورهای استکبار را محکوم می‌کنیم؛ فشاری که دبیرکل سازمان ملل متحد به‌رغم وحشی‌گری جانیان و قباحت وجهه‌شان زیر بار آن رفت تا آنان را رو سفید گرداند».کودکان یمن ادامه دادند: «ما تأکید می‌کنیم که سازمان ملل متحد خود را دشمن کودکان یمن قرار داده و نهادهای تحت حمایت این سازمان در تمام جنایت‌های که در سایه سکوت آن‌ها علیه ما انجام شده است، سهیم هستند».در این بیانیه همچنین آمده است: «ما کودکان به یقین می‌دانیم که چه کسی قاتل است و سعی دارد با ما بجنگند و ما را بکشد و محاصره‌مان کند و ما را گرسنه نگاه دارد. دبیرکل سازمان ملل متحد! تو از نظر ما شریک اصلی و یکی از مهم‌ترین عواملی هستی که این رنج‌ها را برای ما به وجود آورده است».
در همین حال کودکان غزه از دبیرکل سازمان ملل خواستند نام رژیم صهیونیستی را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دهد.ودکان غزه در نامه‌ای که به تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل طی سفرش به غزه تحویل دادند، اعلام کردند: ما از تصمیم مجدد شما درباره عدم درج نام اسرائیل در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان شوکه شدیم. ما خواهان اصلاح این اشتباه و درج نام اسرائیل در لیست سیاه هستیم. آقای گوترش ما حق داریم از حقوق اصلی که کودکان جهان از آن برخودارند و در رأس آن حق زندگی در وطنی آزاد و امن برخوردار باشیم. در این نامه آمده است: ما خواهان اقدام کارآمد بین المللی علیه کسانی هستیم که حقوق ما را نقض کرده‌اند و می‌خواهیم در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند.
در همین حال وزیر خارجه یمن گفت، در سطح بین‌الملل تلاش می‌شود عربستان سعودی میانجی وانمود شود و در خصوص تجاوز به یمن و تبعات آن، مسئولیت از این رژیم سلب شود.«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء تأکید کرد، (در جنگ فعلی) تحرکات سیاسی بین‌الملل در راستای حمایت از عربستان سعودی است.شرف گفت، هدف از این تحرکات این است که «عربستان، میانجی نشان داده شود و مسئولیت این رژیم در خصوص تجاوز به یمن و تبعات آن، [از این کشور] سلب شود».این وزیر یمنی اعلام کرد که ملت یمن نمی‌تواند در سایه تحریم و محاصره، این صلح و آتش‌بس را بپذیرد.
از سوی دیگر سازمان دیده‌بان حقوق بشر از عدم گنجاندن نام رژیم‌صهیونیستی و ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی ضد یمن در لیست «ناقضان حقوق کودکان» که سالانه توسط «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد صادر می‌شود، انتقاد کرد.«جو بکر» مدیر بخش حمایت از حقوق کودکان در سازمان حقوق بشر بین‌الملل در این زمینه گفت که آنتونیو گوترش با عدم گنجاندن نام اسرائیل و ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن طرف‌های متخاصم را که در کشتار و معلول کردن کودکان دخیل بودند را نجات داد.
وی افزود، شکست مکرر دبیرکل سازمان ملل در تهیه لیست ناقضان حقوق کودکان بر اساس شواهد سازمان ملل خیانت به کودکان محسوب می‌شود و به مصونیت جنایتکاران از مجازات دامن می‌زند. اکنون که گوترش برای دومین بار منصب دبیرکلی سازمان ملل را به دست آورده باید این روش را کنار بگذارد و اطمینان حاصل کند که لیست وی واقعیت‌ها را نشان می‌دهد . شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز باید مسئولانه عمل کرده و مطمئن شود که همه متخلفان در این لیست قرار می‌گیرند.

کد مطلب: 118553
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: جهان سیاست
برچسب‌ها: جهان سیاست

تاريخ : جمعه 2 / 4 / 1400 | 9:9 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.