خواص میوه ها ساپادیل

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

خواص میوه ها ساپادیل

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

خواص میوه ها ساپادیل

خواص میوه ها  ساپادیل

خواص میوه ها: ۳۴ میوه خوشمزه و فواید آن ها برای سلامتی، پوست و مو

ساپادیل، میوه درخت همیشه سبز آنوناموریکاتاست. اگرچه خاستگاه خاص این میوه ناشناخته است، اما بومی مناطق گرمسیری امریکاست. از این میوه، معمولا به‌عنوان پایه بستنی‌ها و دیگر شیرینی‌های رایج استفاده‌می‌شود.

۱. با سرطان مبارزه‌می‌کند

۲. سلامت چشم را افزایش‌می‌دهد

۳. به مبارزه با التهاب کمک‌می‌کند

۴. به درمان عفونت‌ها کمک‌می‌کند

۵. به درمان دیابت کمک‌می‌کند

۶. سلامت کلیه و کبد را تقویت‌می‌کند

۷. سلامت دستگاه تنفسی را افزایش‌می‌دهد

۸. به کاهش استرس کمک‌می‌کند

۹. سلامت پوست را افزایش‌می‌دهد

۱۰. سلامت دستگاه گوارش را افزایش‌می‌دهد

۱۱. سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند

۱۲. درد را تسکین‌می‌دهد ( مانند مسکن عمل‌می‌کند)

۱۳. تب را درمان‌می‌کند

۱۴. اسهال را درمان‌می‌کند

۱۵. به درمان پرفشاری خون کمک‌می‌کند

۱۶. به درمان روماتیسم کمک‌می‌کند

شاید شما هم مثل من قبلا نام میوه ساپادیل یا سورسوپ را نشنیده باشید. اما در این مقاله هم درباره اینکه ساپادیل چیست و هم اینکه خواص ساپادیل چیست برای شما می گوییم.

خواص ساپادیل

میوه ساپادیل چیست؟

ساپادیل، میوه درخت همیشه سبز آنوناموریکاتاست. اگرچه خاستگاه خاص این میوه ناشناخته است، اما بومی مناطق گرمسیری امریکاست. از این میوه، معمولا به‌عنوان پایه بستنی‌ها و دیگر شیرینی‌های رایج استفاده‌می‌شود.

این میوه، بیشتر به‌دلیل خواص ضدسرطانی خود معروف است و تا جایگاه جایگزینی برای داروهای سرطان، ارتقا یافته است. مزه آن ترکیبی از آناناس و توت‌فرنگی است- همچنین دارای طعمی خامه‌ای مانند موز یا نارگیل نیز هست.

 

تاریخچه ساپادیل

نام علمی این میوه، نام درخت آن است. این درخت، کوچک و راست است و طول آن ممکن است به ۴ متر برسد. طول برگ‌های آن ۸ تا ۱۶ سانتی‌متر و پهنای آنها ۳ سانتی‌متر است. میوه ساپادیل، رنگ سبزه تیره دارد. شکل آن تخم‌مرغی است و طول آن ممکن است به ۳۰ سانتی‌متر برسد.

اما ما چرا درمورد این چیزها صحبت‌می‌کنیم؟ آیا ساپادیل میوه خوبی است؟

مطالعات

مطالعات در این زمینه، وسیعند. اما بیایید نگاهی اجمالی به آنها بیندازیم.

ساپادیل حاوی فیتونوترینت‌های متعدد است که می‌توانند با سلول‌های عامل بیماری و حتی بعضی از انواع تومورها مبارزه‌کنند.

این فیتونوترینت‌ها، خواص آنتی‌اکسیدانی دارند که باعث افزایش سلامت می‌شوند. این آنتی‌اکسیدان‌ها به مبارزه با سرطان کمک‌کرده، سلامت چشم را افزایش و برخی از عفونت‌ها را درمان‌می‌کنند.

حتی دانه‌های ساپادیل برای مقاصد آرایشی به‌کارمی‌روند. روغن این دانه‌ها، پوست را تمیز کرده و به آن رنگ می‌دهند. برگ‌های درخت آن به درمان زخم معده، وضعیت‌های سلامتی مانند اگزما و اختلالات مربوط به ضعف سیستم ایمنی شناخته‌شده‌اند.

افراد می‌توانند با نوشیدن چای سورسوپ نیز از فواید آن بهره‌مند شوند. با استناد به مقاله چاپ‌شده در ژانویه ۲۰۱۱، چای سورسوپ می‌تواند از سرطان جلوگیری‌کند. این سرطان‌ها شامل سرطان گلو، روده بزرگ، تخمدان و ریه‌ها می‌شود.

چرا سورسوپ یا ساپادیل برای شما مفید است؟

این میوه به‌دلیل توانایی تسکین ناراحتی معده، درد، تب، مشکلات تنفسی (مانند سرفه) و دیگر شرایط پزشکی، درمیان متخصصان داروهای گیاهی معروف است.

سورسوپ به‌ داشتن موادی با فعالیت بیولوژیکی معروف است- قوی‌ترین این مواد آنوناسین است که یکی از چندین ترکیبات سازنده استوژنینز است. استوژنینز، به‌دلیل د اشتن خاصیت ضدسرطان، به‌میزان زیادی مورد مطالعه قرارگرفته است.

در یک مطالعه، چنین یافت‌شد که تاثیر ترکیبات سورسوپ در کشتن سلول‌های سرطانی ( سرطان سینه)، ۲۵۰ برابر داروهای شیمی‌درمانی است.

یک میوه سورسوپ حدود ۱۵ میلی‌گرم آنوناسین و یک آبمیوه صنعتی سورسوپ، ۳۶ میلی‌گرم آنوناسین دارد.

 

حقایق تغذیه‌ای ساپادیل

فواید تغذیه‌ای دقیق سورسوپ را اینجا ببینید.

سورسوپ دارای مقدار فراوانی ویتامین C و چندین نوع ویتامین B مانند تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و مقدار کمی آهن است. این میوه حدود ۶۷.۵% پالپ، ۲۰% پوست، ۸.۵% دانه و ۴% قسمت هسته است. فواید تغذیه‌ای میوه سورسوپ را بشناسید.

ارزش تغذیه‌ای در هر ۱۰۰ گرم

انرژی ۲۷۶ کیلوژول (۶۶ کیلوکالری)
کربوهیدرات ۱۶.۸۴ گرم
قند ۱۳.۵۴ گرم
فیبر رژیمی ۳.۳ گرم
چربی ۰.۳ گرم
پروتئین ۱ گرم
تیامین ( ویتامین B۱) ۰.۰۷ میلی‌گرم (۶%)
ریبوفلاوین (ویتامین B۲) ۰.۰۵ میلی‌گرم (۴%)
نیاسین (ویتامین B۳) ۰.۹ میلی‌گرم (۶%)
اسیدپانتوتنیک ۰.۲۳۵ میلی‌گرم (۵%)
ویتامین B۶ ۰.۰۵۹ میلی‌گرم (۵%)
فولات ۱۴ میکروگرم (۴%)
کولین ۷.۶ میلی‌گرم (۲%)
ویتامین C ۲۰.۶ میلی‌گرم (۲۵%)
کلسیم ۱۴ میلی‌گرم (۱%)
آهن ۰.۶ میلی‌گرم (۵%)
منیزیم ۲۱ میلی‌گرم (۶%)
فسفر ۲۷ میلی‌گرم (۴%)
پتاسیم ۲۷۸ میلی‌گرم (۶%)
سدیم ۱۴ میلی‌گرم (۱%)
روی ۰.۱ میلی‌گرم (۱%)

 

حالا بیایید نگاه دقیق‌تری به برخی از فواید ساپادیل بیندازیم. دقیقا بدانید ساپادیل برای چه خوب است.

۱. با سرطان مبارزه‌می‌کند

اگرچه هیچ مطالعه مستقیمی بر انسان وجودندارد، اما نتایج نشان‌می‌دهد عصاره ساپادیل، انواع خاصی از سلول‌های سرطان سینه و کبد را می‌کشد.

با استناد به یکی از مطالعات، گیاه ساپادیل، یک درمان ثابت‌شده برای بیشتر بیماری‌هاست. اگرچه تست‌ها هنوز بر انسان‌ها اجرا نشده‌اند، اما احتمالات قوی هستند.

در یک مطالعه هندی دیگر که بر سلول‌ها انجام شد، برگ‌های ساپادیل تا ۸۰% مهار سلولی را از خود نشان دادند. استوژنینز در ساپادیل از ترکیبات مضر سلول‌های سرطانی جلوگیری‌می‌کند.

عصاره این میوه از ابقا و متابولیسم سلول‌های سرطانی پانکراس جلوگیری‌کرد- و این نشان‌دهنده موفقیت در درمان بیماری‌های کشنده است.

چیزی که احتمالا استوژنینز را منحصربه‌فرد می‌کند، توانایی آن در انهدام انتخابی سلول‌های سرطانی بدون آسیب به سلول‌های سالم است.

۲. سلامت چشم را افزایش‌می‌دهد

دیدیم که ساپادیل سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این آنتی‌اکسیدان‌ها، به‌ویژه ویتامین‌های C و E، روی و بتاکاروتن خطر بیماری چشمی را کاهش‌می‌دهند. آنتی‌اکسیدان‌ها استرس اکسیداتیو را نیز کاهش‌می‌دهند. استرس اکسیداتیو باعث آب‌مروارید و تباهی لکه زرد مربوط به پیری می‌شود.

۳. به مبارزه با التهاب کمک‌می‌کند

در یک مطالعه برزیلی، التهاب ناشی از نیش مار با استفاده از برگ و آب این میوه بهبودیافت. به‌هرحال، ممکن است اجزاء ساپادیل، تاحدی تاثیرات سم مار را افزایش‌دهند- بنابراین، ما به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیازداریم.

تحقیقات امریکای جنوبی و افریقای گرمسیری، بر خواص ضدالتهابی ریشه، پوست و برگ‌های درخت ساپادیل تاکیدداشتند. توانایی درمان التهاب در ساپادیل خوب است و می‌تواند برای تسکین آرتریت به‌کاررود.

علاوه‌بر اثر ضدالتهابی، ساپادیل به‌خاطر تاثیرات ضددرد نیز معروف است.

۴. به درمان عفونت‌ها کمک‌می‌کند

ساپادیل می‌تواند عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها و انگل‌ها، مانند بیماری لیشمانیوز که توسط انگل‌هایی که ازطریق گزش کک ماسه‌ای منتقل شده‌اند را درمان‌کند.

برگ‌های درخت ساپادیل برای درمان بسیاری از عفونت‌ها به‌کارمی‌روند.

۵. به درمان دیابت کمک‌می‌کند

با استناد به یک مطالعه نیجریایی، ساپادیل دارای خواص ضددیابتی است. دو گروه موش مورد مطالعه قرارگرفتند و تفاوت قابل‌توجهی در غلظت گلوکز خون‌شان وجودداشت و گروهی که توسط ساپادیل درمان‌شدند، غلظت گلوکز کمتری نسبت به گروه دیگر داشتند.

عصاره برگ ساپادیل از آسیب اکسیداتیو کبدی در بیماران دیابتی جلوگیری‌می‌کند.

۶. سلامت کلیه و کبد را تقویت‌می‌کند

با توجه به نتایج یک مطالعه مالزیایی، عصاره ساپادیل برای موش‌هایی که به‌خاطر مشکلات کلیه و کبد تحت درمان بودند، بی‌خطر بود. مشاهدات مشابه در انسان‌ها نیز قابل‌ مشاهده است.

با استناد به مطالعه هندی دیگر، استوژنینز موجود در این میوه می‌تواند سلول‌های بدخیم ۱۲ نوع سرطان مانند سرطان کبد را بکشد.

۷. سلامت دستگاه تنفسی را افزایش‌می‌دهد

یک مطالعه نیجریایی، از موثربودن برگ‌های ساپادیل در درمان وضعیت‌های تنفسی مانند آسم می‌گوید.

۸. به کاهش استرس کمک‌می‌کند

بر اساس نتایج یک مطالعه انجام‌شده در دانشگاه کانکتیکات، ساپادیل می‌تواند برای درمان استرس و دیگر مشکلات مانند افسردگی به‌کاررود.

۹. سلامت پوست را افزایش‌می‌دهد

بر اساس گزارش چاپ‌شده در کتابخانه ملی داروسازی ایالات متحده، عصاره ساپادیل می‌تواند به جلوگیری از پاپیلومای پوست- بیماری که باعث بروز تومور در پوست می‌شود- کمک‌کند.

درواقع، ساپادیل برای پوست خوب است زیرا برگ‌های این گیاه برای تسکین پوست نوزادان به‌کارمی‌رود.

۱۰. سلامت دستگاه گوارش را افزایش‌می‌دهد

ساپادیل خواص ضدزخم گوارشی نیز دارد. این میوه، آسیب اکسیداتیو را سرکوب‌کرده و غشای دیواره روده را حفظ‌می‌کند. خواص قابل‌توجه آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب این میوه، به افزایش سلامت دستگاه گوارش کمک‌می‌کند.

در یک مطالعه برزیلی، خواص انگل‌کش عصاره برگ ساپادیل موردمطالعه قرارگرفت. محققان، تاثیرات کرم انگلی عامل مشکلات گوارشی در گوسفند را موردمطالعه قراردادند. هدف این مطالعه، بررسی تاثیر ساپادیل بر تخم انگل و انگل‌های انسانی بود. نتایج مطالعه نشان‌دادند که ساپادیل یک انگل‌کش طبیعی است و چون توانسته انگل‌های عامل مشکلات گوارشی در گوسفند را بکشد، پس ممکن است اثرات مشابهی بر انسان نیز داشته‌باشد. اگرچه، تحقیقات بیشتری درحال انجام است.

بر اساس یک گزارش دیگر، مصرف بیش‌ازاندازه آهن خوراکی می‌تواند به مشکلات گوارشی منجرشود. اگرچه ساپادیل منبع آهن است، مواد معدنی موجود در میوه به اندازه دیگر مواد نیست- بنابراین این احتمال وجودنداردکه باعث ناراحتی گوارشی شود. این واقعیت می‌تواند به‌نفع فرد باشد. برای مثال، فردی که دچار کمبود آهن است می‌تواند دربرابر کم‌خونی آسیب‌پذیر باشد. کم‌خونی باعث عملکرد نادرست دستگاه گوارش می‌شود. اگرچه ساپادیل منبع عالی آهن نیست، اما آهن دارد و بنابراین می‌تواند برای مبارزه با کم خونی ( و درنتیجه مشکلات گوارشی) به رژیم غذایی سرشار از آهن اضافه‌شود.

۱۱. سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند

یک مطالعه کره‌ای اعلام‌می‌کند که مصرف ساپادیل می‌تواند ایمنی را افزایش‌دهد. این می‌تواند به‌دلیل ترکیبات فعال این میوه باشد. مصرف خوراکی عصاره برگ ساپادیل باعث کاهش ورم در پای موش می‌شود که این مشکل معمولا به‌دلیل ضعف سیستم ایمنی به‌وجود می‌آید. این مطالعه دریافت که عصاره برگ ساپادیل، توانایی تحریک ایمنی را دارد و بنابراین می‌تواند برای درمان بیماران مبتلا به بیماری ایمنی به‌کاررود. ساپادیل می‌تواند بخشی از رژیم غذایی باشد تا کیفیت سبک زندگی را افزایش‌دهد.

آب میوه ساپادیل، ریزمغذی‌های بیشتری نسبت به پالپ آن دارد. اما پالپ این میوه، ویتامین A بیشتری نسبت به آب آن دارد. ساپادیل سرشار از اسید اسکوربیک (ویتامین C) نیز هست که سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند. بتاکاروتن که ماده تشکیل‌دهنده ویتامین A است نیز باعث افزایش سیستم ایمنی می‌شود.

یک گزارش چاپ‌شده دیگر در مجله دانشگاه وست‌ایندیس درمورد مطالعه‌ای بود که در آن به بیماران مبتلا به سرطان‌های مختلف، غذاهای مختلف ازجمله ساپادیل داده‌شده بود. هدف این آزمایش، همان‌گونه که در گزارش اعلام شده، تقویت سیستم ایمنی بیماران بود.

۱۲. درد را تسکین‌می‌دهد ( مانند مسکن عمل‌می‌کند)

بر اساس گزارش کتابخانه ملی داروی ایالات متحده، ساپادیل مانند مسکن عمل‌می‌کند. موش‌های مطالعه دچار درد می‌شدند و پس از آن عصاره ساپادیل به آنها تزریق‌می‌شد. نتایج آزمایش، مطلوب بود.

۱۳. تب را درمان‌می‌کند

میوه ساپادیل، به‌طور سنتی برای درمان تب به‌کارمی‌رفت. در افریقا، جوشانده برگ‌های ساپادیل برای کنترل علائم تب و تشنج به‌کارمی‌رود. درواقع، لارو پشه ایدیس اجپتی ( که ناقل تب دنگی است)، دربرابر عصاره ساپادیل، آسیب‌پذیری زیادی از خود نشان داد.

بر اساس نتایج یک مطالعه هندی، میوه ساپادیل نه‌تنها تب را درمان‌می‌کند بلکه برای اسهال و اسهال خونی، مانند قابض عمل‌می‌کند. این میوه می‌تواند تب کودکان را نیز درمان‌کند، ساپادیل در افریقا به همین منظور به‌کارمی‌رود.

۱۴. اسهال را درمان‌می‌کند

همه قسمت‌های درخت ساپادیل برای انواع مشکلات به‌عنوان دارو به‌کارمی روند. اسهال یکی از این بیماری‌هاست.

۱۵. به درمان پرفشاری خون کمک‌می‌کند

ساپادیل، در میان مردم برای درمان پرفشاری خون به‌کارمی رود. بر اساس مطالعه نیجریایی، این را می‌توان به وجود آنتی‌اکسیدان‌های فنول در میوه نسبت‌داد.

بر اساس گزارش یک مطالعه اندونزیایی، ساپادیل حاوی مواد مغذی است که به پایین‌آوردن فشارخون در بزرگسالان کمک‌می‌کند.

۱۶. به درمان روماتیسم کمک‌می‌کند

بر اساس مطالعات، استفاده از دمنوش برگ ساپادیل، خواص ضدروماتیسمی از خود نشان‌می‌دهد. و زمانی که برگ‌ها پخته و به‌صورت موضعی به‌کارروند، به کاهش روماتیسم و آبسه کمک‌می‌کنند.

در افریقا، میوه نرسیده ساپادیل برای درمان روماتیسم و درد آرتروز به‌کارمی‌رود. حتی برگ‌های له شده درخت ساپادیل، مانند مرهمی برای درمان روماتیسم به‌کارمی‌رود.

ساپادیل، حاوی آنتوسیانین، تانین و آلکالوئید است که خواص ضدروماتیسمی از خود نشان‌می‌دهند.

خوب، حالا فواید ساپادیل را می‌دانید. حالا به سمت یک چیز جذاب‌تر می‌رویم:

نحوه تهیه ساپادیل و دستورات غذایی ساپادیل

۱. میلک‌شیک ساپادیل

مواد موردنیاز:

یک فنجان شیر
۱/۲ فنجان پالپ ساپادیل
۷-۸ مکعب یخ
۱ و نیم قاشق چایخوری شکر
۱/۲ قاشق چایخوری پسته برای تزیین

دستور تهیه

۱. میوه ساپادیل را نصف‌کنید. پالپ را با قاقش درآورید و دانه‌ها را بیرون‌بیاورید.
۲. همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و اسموتی درست‌کنید.
۳. اسموتی را در لیوان پذیرایی بریزید.
۴. با پسته تزیین‌کنید.
زمانی‌که یخ را با دیگر مواد آسیاب‌می‌کنید، یک اسموتی سرد خواهیدد اشت. می‌توانید از مغزها هم برای اسموتی استفاده‌کنید که در این صورت، مغذی‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود.

۲. نوشیدنی سرد ساپادیل

مواد موردنیاز

۱ میوه سورسوپ پوست‌گرفته و قاچ‌شده
۲ قاشق غذاخوری شکر
۱ و نیم فنجان شیر
۱/۲ قاشق چایخوری پودر دارچین
۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل
۱/۴ قاشق چایخوری جوز هندی

طرز تهیه

۱. به‌ ترتیب‌عمل‌کنید. قاچ‌های ساپادیل را با استفاده از چنگال یا ملاقه، بر روی یک صافی فشاردهید.
۲. بقیه مواد را به کاسه اضافه‌کرده و خوب هم‌بزنید. نوشیدنی را در پارچ گذاشته و در یخچال قراردهید.

۳. چای ساپادیل

مواد موردنیاز

۲ تا ۳ عدد برگ سورسوپ ( برگ‌های جوان‌تر، که رنگ سبز روشن‌تری دارند)
۱ و نیم فنجان آب

طرز تهیه

۱. آب را در ظرف ریخته و بگذارید به‌جوش بیاید.
۲. برگ‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر برش‌بزنید.
۳. برگ‌ها را در فنجان چای خود گذاشته و آب جوش را بر آنها بریزید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.
۴. می‌توانید چای را گرم یا سرد بنوشید. اگر چای را شیرین می‌خواهید، می‌توانید به آن عسل اضافه‌کنید.

۴. بستنی سورسوپ

مواد مورد نیاز

۱ فنجان خامه
۳ فنجان پالپ سورسوپ
۱/۴ فنجان شیره شکر معکوس
۱ و نیم فنجان شیر تازه
۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
۱/۲ قاشق چایخوری آبلیمو
تخم‌مرغ، درصورت لزوم

طرز تهیه

۱. در یک تابه متوسط، پالپ، خامه و شیر را بریزید و روی حرارت ملایم قراردهید. صبرکنید تا بجوشد. مدام هم‌بزنید تا مواد به کف تابه نچسبند.
۲. از روی حرارت بردارید.
۳. تخم‌مرغ‌ها را با شیره شکر معکوس هم‌بزنید تا خامه‌ای شود.
۴. خامه سورسوپ را با خامه تخم‌مرغ مخلوط‌کنید. آن را روی حرارت بگذارید تا به‌جوش بیاید. گهگاه هم‌بزنید. از روی حرارت بردارید.
۵. بقیه مواد را با همزن دستی هم‌بزنید تا خامه‌ای شود.
۶. اجازه دهید سردشود. آن را در ظرف شیشه‌ای گذاشته و در فریزر بگذارید.
۷. هر ساعت آن را از فریزر درآورده و به سرعت هم‌بزنید و دوباره در فریزر بگذارید. این کار را ۴ تا ۵ بار تکرارکنید. باید مخلوط به غلظت بستنی برسد.
۸. می‌توانید بستنی را در ظرف شیشه‌ای فریزکنید ( باید دربسته باشد).

می‌توانید شیره شکر معکوس را با استفاده از حدود ۹۰۰ گرم شکر، ۲ فنجان آب و ۴/۱ خامه تارتار درست‌کنید. همه مواد را مخلوط‌کرده و بگذارید بجوشند. در ظرف را برداشته و بگذارید کاملا سرد شود.

ساپادیل را از کجا باید خرید؟

همان‌گونه که دیدیم، سورسوپ به اشکال دیگر نیز موجود است. می‌توانید آب سورسوپ را نیز تهیه‌کنید. مکمل‌های سورسوپ نیز موجودند.

اما یک پیشنهاد- اگر قصد خرید میوه را دارید، بهتر است به نزدیک‌ترین فروشگاه میوه بروید. اینجا جایی است که می‌توانید میوه را لمس‌کنید.

انتخاب و نگه‌داری

خیلی آسان است.

میوه‌هایی را انتخاب‌کنید که پوست سبز تیره‌ای دارند. این میوه‌ها باید ستون‌های گوشتی بر سطح‌شان داشته‌باشند. از خریدن میوه‌هایی که جای ضربه و لکه دارند بپرهیزید.

نگه‌داری، آسان‌تر است.

میوه نارس را در دمای اتاق نگه داری‌کنید. زمانی که میوه رسید، آن را تا ۲ روز در یخچال نگه‌داری‌کنید.

و خوردن میوه، خیلی جالب است! تنها کاری که باید بکنید استفاده از چاقوی آشپزخانه است. داخل میوه را با قاشق درآورده و شاهانه بخورید!

خوب ما تا حالا قسمت‌های خوب میوه را دیده‌ایم. حالا زمان دیدن سمت دیگر ماجرا است.

عوارض جانبی ساپادیل

التهاب چشم

دانه‌ها و پوست درخت ساپادیل سمی هستند. آنها حاوی ترکیبات سمی مانند آنونین، اسید هیدروسیانیک و موریسین است. این‌ها می‌توانند باعث التهاب چشم شوند.

مشکلات مربوط به بارداری و شیردهی

زنان باردار، از مصرف این میوه بازداشته‌می‌شوند. زیرا میزان بالای انرژی در سلول‌های جنین می‌تواند باعث فعالیت سمی میوه شود- و به جنین و مادر آسیب‌برساند. خطر آسیب به جنین بیشتر است.

استفاده زنان باردار و شیرده از ساپادیل خطردارد. پس، از آن پرهیزکنید.

کاهش وزن ناگهانی

بر اساس یک مطالعه، مصرف سورسوپ باعث کاهش وزن ناگهانی در موش‌های آزمایش شد. ممکن است تاثیرات مشابه در انسان نیز مشاهده‌شود. بنابراین، اگر قصد مصرف سورسوپ برای هر مسئله‌ای به‌ویژه مسائل مربوط به وزن بدن هستید، با پزشک‌تان مشورت‌کنید.

بیماری پارکینسون

بر اساس یک مطالعه فرانسوی، مصرف سورسوپ می‌تواند باعث پیشرفت بیماری پارکینسون شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: میوه وخواص دارویی انها
برچسب‌ها: میوه وخواص دارویی انها

تاريخ : یک شنبه 22 / 12 / 1399 | 9:7 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.