ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

زندگی سگی (قسمت اول)

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

زندگی سگی (قسمت اول)

زندگی سگی (قسمت اول)

عملیات روانی رسانه های بیگانه در راستای ترویج سبک زندگی غربی

هدف این یادداشت بررسی و تحلیل چگونگی عملیات روانی رسانه های فارسی زبان بیگانه، در باره ترویج مدگرایی،ازدواج سفید، استفاده از پوشش های زننده و زندگی با حیوانات از جمله سگ و ارائه سبک زندگی غربی است است.

عملیات روانی رسانه های بیگانه در راستای ترویج سبک زندگی غربی

عملیات روانی رسانه های بیگانه در راستای ترویج سبک زندگی غربی عملیات روانی در ساده ترین تعریف آن یعنی اثر گذاری بر اندیشه احساس و عواطف مخاطب با استفاده از تکنیک های گوناگون که مهمترین کارکرد آن نفوذ نرم و به اصطلاح ایجاد انقلاب مخملی به وسیله تخریب فرهنگ و هویت کشورهاست.


متن

بی راه نیست اگر نوشته خود را با نوشته ای از  مرحوم جلال آغاز کنم « آدم غرب زده شخصیت ندارد اگر دست برقضا اهل سیاست باشد از کوچکترین تمایلات راست و چپ حزب کارگر انگلیس خبر دارد و سناتورهای آمریکایی را بهتر از وزرای حکومت مملکت خودش می شناسد.اسم و رسم مفسر«تایم» و «نیوز کرونیکل» را از اسم و رسم پسر عمه دورافتاده خراسانی اش بهتر می داند و از بشیر و نذیر راستگوترشان می پندارد.[1]

این سخنان مرحوم جلال روزگاری را ترسیم می کند که غرب برای  سلطه بر جوامع ضعیف تر فرهنگ فکری و اندیشه خویش را والبته فرهنگ درجه سوم خویش را در قالب بسته های استعماری و با ابزار روزنامه و کتاب به جوامع جهان سوم و از جمله ایران تزریق می کرد.

امروز اما وضعیت بسیار خطرناک تر و شیطنت دشمن بسیار عمیق تر شده است  پس از پیروزی انقلاب اسلامی روشنفکران غرب گرا جایگاه خود را از دست دادند، انقلاب فرهنگی شکل گرفت و دانشگاه سرو سامان یافت. کشور مرز های رسیدن به دانش صنعت و تمدن را با سرعت در پیش گرفت و روحیه جهادی فرزندان خمینی کبیر جهان را شگفت زده کرد و نمونه های بی نظیری از ایثار در زمان انقلاب و سپس در دوران جنگ تحمیلی توسط جوانان ایران به ثبت رسید. برهمین اساس دولت های غربی برنامه سرنگونی جمهوری اسلامی را بسیار پیشرفته تر، دقیق تر، و منظم تر از برنامه های پیشین ادامه دادند .راهکار نظامی جواب نمی داد و حضور فیزیکی با شکست مواجه می شد راه کار چه بود ؟؟ استحاله فرهنگی جوانان، تزریق بی هویتی و در نهایت نفوذ نرم یا انقلاب مخملی این رسالت شیطانی بر دوش ابزار رسانه ای غرب یعنی ماهواره تلوزیون رادیو و اخیرا فضای مجازی و اپلیکیشن ها  نهاده شد. 

 روزانه حجم انبوهی از برنامه های تلوزیونی، میزگرد،تفسیر خبر، سریال،  ترانه،  کنسرت دورهمی و... با هدف براندازی نرم و بی هویت سازی جامعه ایران به نمایش گذاشته می شود .

هدف این یادداشت بررسی و تحلیل چگونگی عملیات روانی رسانه های فارسی زبان بیگانه، در باره ترویج مدگرایی،ازدواج سفید، استفاده از پوشش های زننده و زندگی با حیوانات از جمله سگ و ارائه  سبک زندگی غربی است.
 

1. طرح ناگهانی

در این تکنیک سوژه مورد نظر به  با انواع ترفند ها در یک بازه زمانی معین و در حجمی وسیع منتشر می شود هنگامی که مخاطب با گستردگی و حجم انبوه  یک تبلیغ مواجه می شود به صورت ناخوداگاه تحت تاثیر قرار می گیرد.

به عنوان مثال مخاطب یک شبکه ماهواره ای در ساعاتی از روز به تماشای برنامه های شبکه می نشید. در یک برنامه خانمی جوان در کنار یک سگ در حال اجراست، در برنامه دیگر مردمی در پارک نمایش داده می شوند که مشغول سگ گردانی هستند، در برنامه ای دیگر و با محتوای حمایت از حقوق حیوانات فردی را می بیند که در حال دفاع از حیوانات خیابانی است و چنان با حالتی مغموم و دل فریب از سگ های ولگرد دفاع می کند که گویی سراسر عمرش را وقف حیوانات کرده و در بارنامه ای دیگر میهمان برنامه که یک پزشک یا روانشناس است در حالی که سگش را بغل کرده در باره موضوعی پزشکی یا علمی صحبت می کند این ترفند یعنی عمومی سازی و طبیعی جلوه دادن یک ضد هنجار که شبکه های تلوزیونی از جمله من و تو از آن استفاده می کنند .
 

2 . نکوهش اجتماعی

 تکنیکی است که طراحان تبلیغات روانی می‌کوشند با استفاده از آن پذیرش جمعی مردم را جلب کنند.برنامه های بسیاری تا کنون توسط رسانه های بیگانه منتشر شده با این مضمون که یک کارشناس یا مجری با حالتی اندوهناک افراد مخالف با پدیده سگ گردانی را محکوم کرده گویی که در نکوهش امری فجیع همانند قتل صحبت می کند برای این کار تلوزیون ها از کارمندان مشهور و جذاب خود استفاده می کنند. در راستای تکمیل پازل برنامه های تلوزیونی  اپلیکیشن ها، وب سایت ها، و جریاد بیگانه نیز با استفاده از کلماتی همانند تند رو افراطی مذهبی و .. افراد مخالف با سگ بازی و در کل مخالف با فرهنگ حیوانی غرب را نکوهش می کنند. اینن در حالی است که هیچ یک از واژه های به کار گرفته شد ارتباط با  مسئله حقوق حیوانات ندارد.این تکنیک روانی مخاطب را وادار به مقابله و جبهه گیری غیر منطقی دربرابر نقد سگ بازی کرده و به جای تفکر و تحقیق اقدام به تهیه حیوان خانگی می نماید.
 

3. حذف و انکار

تا اکنون مطالب علمی دقیق و بی شماری از سوی دانشمندان در اثبات انتقال بیماری های خطرناک از حیوانات خانگی و به خصوص سگ به انسان ها منتشر شده است. به راستی شبکه ای مانند من و تو تا به حال چند نمونه از این مطالب را منتشر کرده است ؟؟ پاسخ واضح است این تلوزیون که یکی ازرسالت های آن عادی سازی زندگی حیوانی است، نه تنها این مطالب را منتشر نکرده بلکه در مواجهه با انتقاد های احتمالی تمامی یک جریان علمی یعنی خطرات  زندگی با سک را انکار کرده و حتی برنامه های متعددی در رد آن تولید می کند .

به راستی علت رفتارعوامل رسانه های بیگانه در ترویج و اشاعه فرهنگ سگ گردانی چیست؟ آیا به یک باره تمامی عوامل و برنامه سازان این شبکه ها مدافع حقوق حیوانات شده اند؟ آیاجای مطرح کرد این پرسش نیست که چگونه ممکن است شبکه ای که مهمترین هدف آن ترویج خشونت به انواع مختلف است شبکه ای که تمامی افراد آن وطن فروش و شبانه روز در حال تولید برنامه علیه مملکت خود هستند به یک باره و ناگهان همگی مدافع حقوق حیوانات و آن هم حیوانی مانند سگ شده اند؟ برای دریافت پاسخ نگاهی به خبر ذیل انداخته و سپس سایر دلایل را بررسی می کنیم.

«در سال جاری با وجود التهابات ارزی و اعمال تحریم‌ها، حدود ۳ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۱۷ دلار غذای سگ و گربه وارد کشور شده است!‌ این درحالی است که دولت در اوایل تابستان واردات ۱۳۳۹ قلم کالای لوکس و غیرضروری را ممنوع کرده بود، اما جالب است که غذای سگ و گربه جزء کالای لوکس قرار نگرفته است» 
 

  1. استفاده مادی از جریان سگ بازی: متاسفانه بعد از این که قشر خاصی از جامعه مانند برخی از سلبریتیها  در راستای اهداف شبکه ها قدم برداشته و پازل ضد فرهنگی آنان را تبلیغ می کنند عده ای نیز به پیروی از آنان اقدام به نگهداری این حیوان در خانه می کنند که برای نگهداری از آن نیاز به غذایی است که در خارج از کشور تولید می شود خبر فوق حکایتی تلخ از چگونگی خروج ارز از کشور و دست های پنهانی است که از این تجارت سود می برند.[2]

ادامه دارد ..
پی نوشت

1- کتاب غرب زدگی اثر جلال آل احمد
2- گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی فرهیختگان آنلاین۱۰ آذر ۱۳۹۷


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: چنگ نرم
برچسب‌ها: جنگ نرم

تاريخ : پنج شنبه 8 / 12 / 1399 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.