ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شبیخون فرهنگی واینرها

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شبیخون فرهنگی واینرها

شبیخون فرهنگی واینرها

افراد نقاب دار آن دسته از کاربران بودند که با ساختن هویت جعلی برای خود در این فضا، به فریب افرادی مشخص به ویژه بانوان می پرداختند و با ایجاد رابطه دوستی، پس از مدتی به اخاذی از آنها می پرداختند.

شبیخون فرهنگی واینرها

شبیخون فرهنگی واینرها امروزه شاخ های مجازی، سلبریتی ها، واینرها و ده ها عنوان اینچنینی فضای جامعه کنونی را در بر گرفته اند. چند سالی است که شبکه های اجتماعی و انواع پیام رسان ها با رشد قارچ گونه در ایران همراه شده و کاربران بسیاری را به خود جلب کرده اند. از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی و مطرح گرفته تا پیام رسان های داخلی و ملی. آن چه که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گرایش نامتعارف اقشار مختلف جامعه، بالاخص قشر جوان به فضای مجازی و صرف زمان زیاد برای حضور در این فضا است.


شبکه های اجتماعی و حوزه فرهنگی ایران

بی تردید همگان به یاد دارند که بزرگ ترین و فراگیرترین شبکه اجتماعی جهانی، فیس بوک Facebook بود که در سال 2004 راه اندازی و به سرعت وارد ایران شد. این شبکه اجتماعی در کمتر زمانی توانست تعداد زیادی از ایرانیان را به خود جلب کند. البته این روند در مورد دیگر ابزار مربوط به فضای مجازی نیز کاملا صدق می کند چرا که بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مدیریان انواع پیام رسان، ایرانیان همواره یکی از بیشترین کاربران این قبیل فضاها محسوب می شوند.

متاسفانه در کشور ما به دلایل مختلفی از جمله ضعف در حوزه فرهنگی، افراد به سرعت جذب تکنولوژی های نوین شده و نه تنها استفاده صحیح و بهینه ای از آنها ندارند بلکه گاها، خواسته و ناخواسته به سوء استفاده نیز می پردازند. به طور مثال در بدو ورود فیس بود به ایران و رواج آن، بسیاری جوانان با ثبت نام در این شبکه اجتماعی پا به دنیایی از اشتراک گذاری های تصویری گذاشتند که تا آن زمان غیر قابل تصور بود. اما این شبکه در زمانی کوتاه به فضایی برای افراد نقاب دار تبدیل شد.متاسفانه امروزه اینستاگرام به جولان گاهی برای افرادی تبدیل شده است که تنها هدف آنها دیده شدن و بزرگنمایی کاذب شخصیتی خود است و در این راستا از هیچ کاری فروگذار نمی کنند.افراد نقاب دار آن دسته از کاربران بودند که با ساختن هویت جعلی برای خود در این فضا، به فریب افرادی مشخص به ویژه بانوان می پرداختند و با ایجاد رابطه دوستی، پس از مدتی به اخاذی از آنها می پرداختند که طی سال های گذشته پرونده های قضایی بسیاری با این مضمون به دادگاه ها ارسال شد که نشان دهنده عدم تطابق این قبیل ابزار و تکنولوژی مجازی با فرهنگ ایرانی دارد.

اما آنچه که مهم است ورود مستمر و پی در پی دیگر شبکه ها و اپلیکیشن های نوین جهانی در ادامه فراگیر شدن گوشی های هوشمند به کشور است. با رواج این دسته از گوشی ها در جامعه ما، فعالیت پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی وارد فاز جدیدی شدند و به یک باره شاهد رشد فورانی آنها بودیم.

فیس بوک که تنها محدود به کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها بود، در 6 اکتبر سال 2010 شبکه اجتماعی اینستاگرام Instagram  را راه اندازی کرد که در گوشی های هوشمند قابل استفاده است و سهولت و همراهی آن بر جذب کاربران جهانی افزود که ایران نیز از آن مستثنی نبود، تاجایی که بر اساس آماری که سال گذشته از سوی یک محقق انگلیسی به نام «تری سنفت» منتشر شد، قریب به 30 درصد کاربران اینستاگرام را ایرانی ها تشکیل می دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: چنگ نرم
برچسب‌ها: جنگ نرم

تاريخ : پنج شنبه 25 / 10 / 1399 | 18:34 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.