ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

نکته هایی در باره نماز

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

نکته هایی در باره نماز

نکته هایی در مورد نماز

مومنان همواره مراقب وقت نمازهایشان هستند

سوره مومنون / آیه 9

معلم مهربان، اهميت نماز اول وقت را با مثال هايي بيان كنيد .

دوست گُلم، اگر به مثال‌هايي كه در ادامه مي‌آيد خوب دقت كني متوجه مي‌شوي كه نماز اوّل وقت چقدر با نمازهايي كه دير وقت خوانده مي‌شود تفاوت دارد .

1. زنگ تلفن :

اگر كسي با ما تماس بگيرد، به محض شنيدن زنگ تلفن با او صحبت مي‌كنيم . موقع نماز اول وقت هم زنگ تلفن خدا ( اذان ) ما را براي گفت و گو با آن دوست مهربان فرا مي‌خواند .

2. وقت مصرف دارو :

پزشكان براي مصرف دارو ساعتي را مشخص مي‌كنند. خداوند هم دارويي آرام بخش براي زندگي ما تجويز فرموده كه بايد دقيقاً سر وقت ( اول وقت ) مصرف شود .

3. سفره‌ي غذا :

لذت غذا به اين است كه تا گرم است ميل شود، لذت نماز هم به آن است كه موقع باز شدن سفره‌ي بركت خداوند ( اول وقت ) خوانده شود .

4. مهمان پشت درب :

از آداب مهمان نوازي، باز كردن سريع در، موقع آمدن مهمان است. از آداب نماز هم باز كردن درِ گفت و گو در همان زماني است كه نماينده‌ي خداوند به خانه‌ي دل ما مي‌آيد. ( موقع اذان )

5. آب دادن به گُل :

اگر گل زيباي داخل گلدان را به موقع آب ندهيم پژمرده مي‌شود. اگر گل زيباي ايمان در وجودمان را در هنگام تشنگي آن ( اول وقت نماز ) آب ندهيم
پژمرده مي‌شود .

6. دانش‌آموز منظم :

شاگردي كه به موقع و منظم در مدرسه و كلاس حاضر مي‌شود عزيز است، كسي هم كه به موقع و مرتب نماز مي‌خواند، نزد خداوند، دوستان خدا و فرشتگان عزيز است .

7. كوچك‌تر به همراه بزرگ‌تر :

بعضي اوقات كوچك‌ترها را در مجلسي راه نمي‌دهند مگر به همراه بزرگترشان، قبولي نماز ما هم به اين است كه همراه بزرگ‌ترمان امام زمان ( عج ) در اول وقت نزد خدا برويم. ( امام زمان ( عج ) در اول وقت نماز مي‌خوانند ).

8. يخ در حال ذوب :

همان طور كه يك قالب يخ در گرماي تابستان ساعت به ساعت ذوب و كوچك مي‌شود، ثواب نماز هم هر چه از اول وقت بگذرد كم تر و كم تر مي‌شود .

9. هر كاري به وقت خود :

همان گونه كه كارمند يك اداره نبايد در وقت اداري به كار شخصي بپردازد، بندگان خدا نيز نبايد در وقت عبادت ( اذان ) به كاري ديگر مشغول باشند .

10. بليط هواپيما :

هواپيما در ساعت مشخصي مسافران را سوار و پرواز مي‌كند. پرواز معنوي بندگان خدا هم ساعت مشخصي دارد كه نبايد از آن غافل شوند و جا بمانند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نماز
برچسب‌ها: نماز

تاريخ : دو شنبه 29 / 9 / 1399 | 9:13 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.