ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شرورتر از فرعون

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

شرورتر از فرعون

تعبیر خواب فرعون و مجسمه فرعون - ترسیدن از فرعون در خواب نشانه چیست معنی و مفهوم فرعون در خواب تعبیر خواب مجسمه و تابوت فرعون تعبیر خواب فرعون و مجسمه فرعون - ترسیدن از فرعون در خواب نشانه چیست تعبیر خواب فرعون مصر تعبیر خواب ترسیدن از فرعون تعبیر خواب انگشتر و تاج فرعون

شرورتر از فرعون

 

فرعون رفت ولی بدتر از فرعون هنوز هست
یزید سرنگون شد ولی بدتر از یزید هنوز وجود دارد

و آنها کسانی هستند که به مقدسات یا با مقدسین مبارزه میکنند و آنها را با بدترن الفاظ توهین کرده و تهمت می زنند

 
در احادیث آمده است : لتکونن فى هذه الامه رجل یقال له الولید و هو شر من فرعون ؛ در این امت مردى خواهد بود که او را ولید گویند و او از فرعون بدتر است .
بنا به نظر علما این شخص همان ولید بن یزید بن عبدالملک است که به ولید فاسق مشهور است زیرا حوضى ساخته بود که آن را از شراب پر مى کرد و خودش را در آن مى انداخت و هر چه مى خواست مى خورد. فسق و کفر او به حدى بود که حتى رسالت پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله ) را هم تکذیب مى کرد چنان که مى گوید:
تلعب بالخلافه هاشمى بلا وحى اتاه و لا کتاب
((این مرد هاشمى با خلافت بازى کرد، نه وحى به او رسید و نه کتابى از آسمان آورد))
روزى به عنوان تفاءل قرآن مجید را گشود و این آیه کریمه در اول صفحه بود:
و استفتحوا و خاب کل جبار عنید.
((و گشودند و هر که جبار عنید بود زیانکار شد)). ولید از این تفاءل بسیار ناراحت و خشمگین شد و قرآن را به کنارى انداخت و صفحات مبارکه آن را هدف تیر قرار داد و این شعر را سرود:
تهددنى بجبار عنید فها انا ذاک جبار عنید
اذا ما جئت ربک یوم حشر فقل یا رب مزقنى الولید
((اى قرآن تو مرا تهدید مى کنى که جبار عنیدم ، بله من همان جبار عنیدم ، وقتى که در روز حشر پیش خداوندت آمدى بگو اى خدا مرا ولید پاره پاره کرد))
این اعمال ولید نشان مى دهد که او اصلا به اسلام و پیغمبر و قرآن عقیده نداشت به طورى که نوشته اند او را معلمى بود که مذهب مانى داشت و ولید را هم تحت تاءثیر عقاید خود قرار داده بود و او هم به مذهب مانى متمایل شده بود.
یکى دیگر از اعمال ننگین او این بود که شبى در اثر کثرت شرابخوارى با کنیزى هم بستر شده بود و سحرگاهان که موقع نماز جماعت بود عمامه خود را بر سر کنیز نهاد و عبایش را به دوش او انداخت و دستور داد که صورت خود را بپوشاند و به جاى او به محراب رفته و نماز جماعت بخواند. کنیز آلوده دامن ، با همان حالت مستى و جنابت ، اطاعت امر نمود و به مسجد رفت و براى آن مردم بدبخت نماز خواند و چون خیلى روشن نشده بود کسى متوجه قضیه نشد ولى پس از قتل ولید این راز آشکار شد و مردم شام تازه فهمیدند که در یک نماز صبح به کنیز مست ولید اقتدا کرده اند.
چون کفر و زندقه و فساد ولید براى همه کس روشن شده بود حتى برادران و عموزادگان و سایر افراد بنى امیه او را مذمت مى کردند لذا مردم دمشق از اعمال ننگین او به ستوه آمدند و در قصر خلافت او را تکه تکه کرده و سرش را هم به نیزه زدند و در شهر گردش دادند و تن منحوسش را هم در همان قصر به خاک سپردند
تاریخ زندگانى امام صادق (علیه السلام)، ص ۴۶


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: عبرت ها
برچسب‌ها: عبرت ها

تاريخ : دو شنبه 10 / 8 / 1399 | 18:31 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.